Gå til innhold



Foto

Kanalbeskyttere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 04 October 2006 - 23:00























Her ser dere mine egenkomponerte kanalbeskyttere, laget i 5mm alu, og så er det sveiset inn en 4-5 mm vinkelprofil, inni for styrke. Boxed eller noe slikt.

Har ikke montert dem enda, men er tiltenkt å skru i jekkfestene, å evt på sikt, sveise inn et stål firkant rør mellom festene for å gjøre hele greia mere solid.

synes selv at det ser balla tøft ut:devil:

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!

Niva '97 1.9D 31"
Grizzly 660 '06
Pedalen må vatres av;)

#2 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 05 October 2006 - 23:00

Jeg har liggende tegninger på kanalbeskyttere, som fungerer godt i skogen. De som jeg hadde var uten firkantrør og hadde god kontakt med bilen, bare si ifra returfan om du er int i disse tegningene.

Aman: Må bare si at bilen din begynner å bli tøff nå og du har noe å være stolt av:-)

#3 returnfan

returnfan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 755 Innlegg:

Posted 05 October 2006 - 23:00

Det er så jo riktig så bra ut! Jeg har ikke fått svinget meg og laget ferdig mine kanalbeskyttere ennå, så kanskje jeg kan få noen idéer her smile.gif

Du kan jo evt. lage to utstikkere som passer inn i jekkfestene slikt at du kan dytte de inn i festene og skru/klipse fast kanalbeskytteren. Det var i hvertfall noe slikt jeg fikk som tips.

men ser absolutt "balla tøft" ut! hehe


NIVA GIVE UP!

#4 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 05 October 2006 - 23:00

Har montert dem.ska sveis in den bjelken som æ prata om på sikt. Skrudde me 2 6.3mm karroseriskrua i kvært feste fra understia.sett sett som støpt!
Jah d e bare å lag.evt kan æ også produser fleire sett dersom nån e interesert.

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!

Niva '97 1.9D 31"
Grizzly 660 '06
Pedalen må vatres av;)

#5 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 06 October 2006 - 23:00

Takker å bukker, e førnøyd sjøl:) har sedd dem tegningan.. d hær e en enklere versjon elns. Dem ligg tett inntell bilen så d sku funk godt. men trur d bi beire me en sånn kanalførsterkning som æ prata om:)

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!

Niva '97 1.9D 31"
Grizzly 660 '06
Pedalen må vatres av;)

#6 lao

lao

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 09 October 2006 - 23:00

for en dritgjev bil dette her blir.
e blir rørt.

de hjulbredderne, å slags bil kommer de fra?
har du meir planer eller? e e keen på å se fleire fine bilder

#7 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 10 October 2006 - 23:00

hjulbredderan e kjøpt av en som heite halvar her på forumet trur æ, mulig æ tar feil huska ikke nicket, men dem e støpt av holern på BGnord å e vel opprinnelig omarbeide forma tell hilux breddera, samme som bla ingos å 4x4everest har.

Veit at d e lite bilda, ska få tadd fleire, dem kommer brare vent:) sku egentlig på kjøring denne helga, men den bei utsatt, nestehelga må æ sekkert hjem å slakt sau. men bildan kommer!


har mye planer, har komplett trubo ligganes klar, men veit ikke heilt katti den kommer på, heving e jo også et alternativ, men samtidig har bilen et helvetes bra CG nu å subba nesten ikke. får se, kommer ann på kordan muligheta æ finn før å hev den. Litt meire alustasj hadde vært kult sånn reint kosmetisk, å å så må den få en liten oppfrisking invedig, kanskje først å fremst me en radio:P

har skurdd av drakroken på den, å ska lag en ny en som først å fremst e beregna som slepefeste, men ska lag no avtagbart å ikke godkjent før å slep henger også. kommer sekkert bilda av d også.

d funka i alle fall veldig bra, lura bare på ka som knekk først av slitedela, snekka e dårlig på denne bilen fra før av:(

ellers så tar æ gjærne i mot forslag:)

Utrulig hyggelig at folk gir positive tilbakemeldninga på d æ hold på me:)

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!

Niva '97 1.9D 31"
Grizzly 660 '06
Pedalen må vatres av;)

#8 lao

lao

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 10 October 2006 - 23:00

syns den e snart klar e, bare installer ein minibar så du kan by folk på kald øl :-)

har du tenkt å gjør noe med støtfangerne? e ser du har en kufanger, blir den værene på ellå?
sjøl så har e ein kufanger som lingnå, men e syns den e for svær, hvis e sko hatt ein kufanger, har e lyst på ein makan te 4X4everest.
Men først har e tenkt å trylle fram et par støtfanger-rør i krom. kanskje det er nok. ikkje det at krom står så bra te resten av bilen min... den e ganske røff, men men å e det man kallå det? ein uslepen daimant?

e stikkå agårde i natt tenker e, har sett mei ut et rekkverk i rustfritt stål utenfor ein bank nær hvor e bor. den ska bli te fine fangere '-)
si fra viss du vil ha ein bit du å

#9 Biffalo

Biffalo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 10 October 2006 - 23:00

Hmmm... Jeg hadde vel valgt anderledes i disse NOKAS-tider enn å stå utenfor en bank på nattestid i gnistregnet fra en vinkelsliper. Men det er kanskje bare meg.. sleep.gif


--
Biffalo

#10 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 10 October 2006 - 23:00

Kopi av melding:
syns den e snart klar e, bare installer ein minibar så du kan by folk på kald øl :-)

har du tenkt å gjør noe med støtfangerne? e ser du har en kufanger, blir den værene på ellå?
sjøl så har e ein kufanger som lingnå, men e syns den e for svær, hvis e sko hatt ein kufanger, har e lyst på ein makan te 4X4everest.
Men først har e tenkt å trylle fram et par støtfanger-rør i krom. kanskje det er nok. ikkje det at krom står så bra te resten av bilen min... den e ganske røff, men men å e det man kallå det? ein uslepen daimant?

e stikkå agårde i natt tenker e, har sett mei ut et rekkverk i rustfritt stål utenfor ein bank nær hvor e bor. den ska bli te fine fangere '-)
si fra viss du vil ha ein bit du å

Opprinnelig postet av lao



Må bare få sagt d at æ tar avstand i fra sånner aktiviteta....

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!

Niva '97 1.9D 31"
Grizzly 660 '06
Pedalen må vatres av;)

#11 lao

lao

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 10 October 2006 - 23:00

hvikke aktiviteter? drikking av kaldt øl ellå 'kreativt' arbeide?

((p.s. det var en kødd,, en spøk)) men det ville sikkårt blitt en kriminelt knæsj fanger smile.gif

#12 maxmekker_com

maxmekker_com

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 176 Innlegg:

Posted 05 November 2006 - 00:00

Rør kutter er stille og uten gnistrer hihi

Og er enig i kommentaren "hadde blitt en kriminelt knæsj fanger" haha


RH

Divers do it deeper

http://www.maxmekker.com

#13 oleness

oleness

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 89 Innlegg:

Posted 05 November 2006 - 00:00

Det går sikkert an å få tak i brukte/delvis defekte autovern hjå din lokale vegstasjon/mesta(?). Det har i alle fall me fått tak i her, til bruk som grøftar på grusvegen... Så kan ein få ein slik tøff fangar utan negative kreative spilloppar.

#14 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 05 November 2006 - 00:00

bakfanger fra volvo 142 passer perfekt foran på niva ,,den er solid og har ei grei finish ..men man må få lagd til nye rør så må bøyes litt for å få festet den i rammevangen ..

Lada Niva 4x4