
Vi har søkt kommunen om dispensasjon for å avholde et NTC Trophy på Wolfroad andre helgen i september, vi har fått svært positive tilbakemeldinger. Vi må likevel ha et forbehold, siden søknaden ikke blir formelt behandlet før 28. august. Som dere sikkert skjønner blir det ikke så ofte kjøring på Rena lenger så dette bør dere få med dere. Sansynligvis blir dette siste muligheten til å boltre seg på Wolfroad i den opprinnelige størrelsen.
Da det er et krav fra Fylkesmannen at det ikke skal forekomme frikjøring i utmarken så avholder vi et Trophy der deltakerne går sammen i lag og hjelper hverandre gjennom løypene, og som dere vet av tidligere trophys så varer de hele dagen. NTC Trophy's går over alle løypene, og man kan bruke så lang tid som man måtte behøve da det er idealtid som vinner. Dessuten kan man sanke masse plusspoeng som kan få dere opp på plasseringslisten.
Idealtid:
Da vi ikke vil at dette skal være et hastighets løp er vi nødt å la den med midterst tid vinne. Hastighetsløp får folk til å se rødt og man ødelegger for mye, dessuten er det færre som vil være med på det. Røde og grønne prikker vekter mot og i fra midten.
Startidspunkt:
Om alle lagene skulle starte fra samme sted ville det tatt 2-3 timer å slippe dere ut over streken. Løsningen på dette er at vi setter opp et antall startsteder A B C D osv (avhenger av antall startlag) som ligger langs ruten. Herfra starter lag hver 15. minutt (så det er viktig å være i posisjon i forkant så det ikke klusser til rekkefølgen) det er rød prikk for ikke å starte på tildelt tidslomme.
Førermøte lørdag kl 09.00/løpsstart kl 11.00
Deltakere:
Det stilles ingen spesielle krav til bilene, bortsett fra at teknisk tilstand må være forsvarlig. Det er viktig å huske på at veiene som går rundt feltet er offentlige og dermed gjelder vanlige regler for skilt, teknisk tilstand, fart osv der. Det er fullt mulig å frakte bilen til kjørefeltet på henger e.l.
Observatører:
Nå er det sånn at vi ikke har noen annen mulighet til å kontrollere deltakere annet enn ved stikkprøver, derfor får laget tildelt en observatør og vi må ha én pr lag. Med andre ord er det mulighet for alle og enhver som ikke har bil å få være med når norges flinkeste offroadere setter ut i løypene. Vi kan ikke ha flere lag enn vi har observatører.
Vi kan love deg en opplevelsesrik tur i skog og mark :-)

Nyttige linker
Les mer om NTC: http://www.offroad.n...p?showforum=114
Camping / overnatting: http://www.ostre-aera-camping.com/
Wolfroad: www.bebe.no/wolfroad
KRAV TIL DELTAKERE OG BIL:
1 førerkort
2 kjøretøyet må være i forsvarlig stand, arrangøren har mulighet til å nekte kjøring om så ikke er tilfelle.
3 bilkjøring og alkohol hører ikke sammen
4 du kjører på eget ansvar, ta ingen sjanser som setter deg eller andre i fare
ALL KJØRING PÅ EGET ANSVAR
Priser
1 eller 2 dager kjøring: 500,-
Obligatorisk ulykkesforsikring kr 30,- pr deltaker (både fører og passasjerer).
Wolfroad regler sakset fra tidligere treff
SIKKERHETSFORSKRIFTER WOLFROAD 4X4, ÅMOT
1. Alle som skal kjøre i feltet plikter å sette seg inn i områdets ytre begrensning.
2. Alle kjøretøyer skal medbringe min. 2 kg pulverapparat. ATVer 1kg og hjelm
3. Det skal benyttes sikkerhetssele under all kjøring på området.
4. Samtlige kjøretøyer skal medbringe "Åmotkoppen" for oppsamling av evt. spill.
5. Maksimum hastighet i og rundt kjøreområdet er 30 km/t.
6. Det benyttes CB-radio i området, vi treffes på kanal 16.
7. Det skal KUN kjøres på oppmerkede felter.
8. Maks totalvekt er 3.500 kg
9. Det er ikke lov å benytte åpen ild i kjøreområde uten grunneiers skriftlige tillatelse.
10. Overtredelse av overnevnte regler medfører bortvisning fra området, eller anmeldelse hvis det fremkommer straffbare handlinger.
WOLFROAD KJØREBESKRIVELSE
Kjøreområdet ligger i Åmot Kommune, like nord for Rena. Det har lett ankomst fra nord og sør fra RV 3 gjennom Østerdalen. Det vil bli skiltet fra Rena i Hedmark.
INFORMASJON OM WOLFROAD 4X4 KJØREOMRÅDE I ÅMOT.
Området er kupert skogsområde med åpne myrer og steinknauser med blanding av gammelskog og hogstflater. I størrelse er det ca. 6000 daa, ca. tre ganger så stort som gamle Trandum kjøreområde. Området er i dag midlertidig omdisponert med begrensning til å benytte hogstveier og lignende å kjøre på. (mange)
Det er veldig viktig at vi i offroadmiljøet ikke ødelegger denne muligheten til å få til det "Nye Trandum" ved ikke å følge anvisningene som er på området.
Edited by Frode, 07 September 2007 - 20:15.