Som den ansvarsfulle familiefar jeg er så tenkte jeg på å stoppe der og da, men med tanke på at det var rush, og jeg har en CHEVY måtte jeg nesten kjøre litt bort fra trafikken, og stoppe i en bakgate. Noe som min bedre halvdel ikke likte noe særlig godt. Etter å ha bråparkert hoppet mor og barn ut av bilen og rev opp alle dørene, mens jeg stoppet bilen, og plukket bort fremste del av dashbordet - i en eneste rask bevegelse. Etter å ha utført denne litt brutale operasjonen på dashbordet oppdaget jeg rask at det var ledningene til hastighetsreguleringen av kupe-viften som hadde hatt ett lite for nært møte med hverandre, og den dramatiske situasjonen kun var ett resultat av kortslutning. Da var det å gå bak i verktøykassa, plukke fra hverandre bryteren, ja fortsatt med en frue i panikk - og en unge som ikke vet hva som skjer, finne ut hvilke ledninger som var synderne, og klippe dem bort. Isolere alle ledningene, og putte ting halvveis på plass, med den beskjeden om at det kom til å bli bil-skruing i helga. Imens jeg gjorde dette var det min bedre halvdel som stod på utsiden og sa "Nå får du faen meg skaffe brannslukkningnsapparat".
Den første reaksjonen fra fruen var "kommer vi oss bort til grillinga nå da?" og mitt store EGO sa automatisk "Jada, ingen problemer". Fikk fruen og barn inn i bilen igjen, så var det bare å kjøre.
Men det som var aller værst med hele saken var at sikringen til denne kretsen, som er oppgitt til 25A originalt, ikke var sprengt (!!!).

Så til ettertanke;
-Det går store mengder strøm gjennom kablene som styrer hastigheten til viften, og chevy har tydeligvis samme problem som vw på denne fronten, at det kan ta fyr.
-Det er kanskje på tide å hente ett sånt ett lite 1kgs pulverapparat å henge under førersetet.
-Det er ikke bare jeg som mener at amerikanske biler har ett alvorlig problem med de elektriske nettene.
Noen av dere andre som har vært borti lignende situasjoner?
Har dessverre ikke bilder av situasjonen, da det var for kraftig røykutvikling til å kunne få fram noe på bildene.