33" på L200 97mod
#1
Posted 05 August 2012 - 00:25
#2
Posted 05 August 2012 - 14:37
#3
Posted 05 August 2012 - 21:21
#4
Posted 08 August 2012 - 19:30
Er det noen som har montert 33" på L200 97mod?? Må det kuttes i noe framme for å få plass eller er det bare å putte på? Jeg har hevet på torsjon og sjakler, og kjører på 31 x 10,5/ 15 nå, men har liggene Rock Crawler 8x15 med -19 ET som jeg har planer om å ha på 33x12,5/15... Synes det ser trangt ut i bakkant, men er det noen som har erfaring så blir jeg glad hvis noen vil dele den! :-)
Hei!
Jeg har en 2005 modell, tror den skal være lik din med tanke på klaringer. Har kjørt på 265x75R16 BF AT på med 10 i impress på den, og da er det nesten ikke klaring hverken i fremkant eller bakkant ved sving. Partypulp her på forumet monterte 33 tommere på sin, men han skar vekk litt av skjermen i bakkant. Jeg lurer på om det kan gå an å smette på 33x12,5R15 uten å kappe i skjermen, bare ved å ta av skvettlapper og muligens skjære vekk litt av innerskjermen. Har ikke fått sett på dette ennå, men håper det skal gå bra, veldig lyst på 33, men ikke til å kutte i skjermen:) Usikker på hvilket innpress som kan være bra. Kanskje -19 kan funke?
Hold oss oppdatert om du forsøker deg på noe:)
Sveini
#5
Posted 10 August 2012 - 23:19
#6
Posted 11 August 2012 - 22:16
noen som vet om det er mulig å få papirer til alterativ dekk dim i vognkort .. har bare 205 16 på min.??
Originaldimensjon i vognkortet mitt er 265/70-16, så det burde det vel gå an å få dokumentasjon fra Mitsubishi på.
#7
Posted 01 September 2012 - 02:06
Så etter litt sliping av rust(no shit) og smøring av rustkiller og hammerite så fikk jeg dratt skjermbreddern bakover så den slutter i bakkant av skjermen og festa den der. Jeg har uorginale breddere av ukjent fabrikat og som egentlig ikke er til bilen. Plastinnerskjerm ble prøvefestet med selvborrende karr.skruer, så tatt av igjen og klint mer med div rusthindrene, deretter ble plastskjerm og skjermbredder festa igjen. På fangern begynte jeg på ca 2,5cm i bunn, og gikk ut i null til jeg kom på toppen av fangern. Dette går fint med vanlig tapetkniv, bare ikke glipp taket og kjør den inn i hånda slik som jeg gjorde. Det resulterte i et verkstedgolv som ligna på et slakterigolv, lettere hysterisk samboer og en tur til dr. dyregod for å finne fram sysakene. Etter å ha fått 3 sting inni håndflata så bar det uti garasjen igjen, og prøve hjula jeg lånte, da felgene mine var til lakkering. 10" felg, ukjent innpress med 33x12,5-15 passet perfekt, og tok ikke borti noen steder!!! Vil da tro at 8x15 med -19 innpress også går smertefritt, men har ikke fått på dekk enda.(Dekkmann forlangte 948kr for omlegging og balansering!!!) Oppdatering kommer til uka når jeg får lagt på dekk.
#8
Posted 03 September 2012 - 18:40
Sveini
#9
Posted 04 September 2012 - 20:47
på det "smaleste", men nå er dekka halvslitte så med nye dekk så blir det vel rundt 2-2,5cm klaring vil jeg tro. Bilder ble det dårlig med, med mindre noen vil fortelle meg hvordan de lastes opp her, for det skjønte jeg rett og slett ikke.... :/ Uansett, er du forberedt på å kutte litt i karrosseriet så er det ikke mye som skal til for å få på Rock Crawler 8x15 felger med ET -19 og 33" dekk.
#10
Posted 04 September 2012 - 20:51
Originaldimensjon i vognkortet mitt er 265/70-16, så det burde det vel gå an å få dokumentasjon fra Mitsubishi på.
Da har nok du en GLS du da? De kom orginalt med 31x10,5-15, noe som tilsvarer ca 265/70 -16 i rulleomkrets.
#11
Posted 04 September 2012 - 22:23