Var innom på bensinstasjonen nettopp for å fylle opp en kopp med kaffe før jeg kjørte kveldens runde.
Tenkte at jeg i samme slengen skulle sjekke dekktrykket siden bilen har virket litt deigete siden siste luftfylling. Stasonen ligger bare noen hundre meter hjemmefra, så det er ikke snakk om varme dekk.
Gjorde store øyne når måleren viste 32psi foran og 30psi bak.
Trillet over veien på stasjonen hvor jeg fylte sist. 38psi bak og 40psi foran. Hmmmmm..... En av de må jo være feil....... Trillet opp til tredje stasjon fortsatt så kort avstand at det er snakk om kalde dekk.
Den viste også 32/30.
Fylte opp til 38/40 og lurer på om ikke dette store avviket kan ha noe av skylden for høyt drivstoffforbruk på siste måling?!
Irriterer meg litt, og lurer på om jeg de siste årene har kjørt med svært lavt trykk på alle bilene mine (siden det stort sett er her jeg har fylt og kontrollert lufttrykk).
Tror jeg skal kjøpe meg en trykktester i morgen for å kontrollsjekke, men det er vel ikke noen garanti for at Biltemas trykktester er korrekte de heller?
Men det kan være greit å få dette bekreftet før jeg går inn og overhøvler folket på stasjonen ;-)
Edited by KLB, 14 March 2013 - 18:48.