Hei.
Tenkte å lage en garasje til ladaen jeg hadde for mange år siden, så tenkte jeg å lage en garasje til gen 1 pajeroen jeg hadde, men det ble det heller ikke noe av. Så hentet jeg meg en patrol 3,3 TD for to år siden som jeg skulle ordne garasje til. Jepp, det ble det heller ikke noe av...
Nå har jeg hentet meg en 1995 Pajero GLS 2,5 TD og nå slår jeg til.
Bilen virker bra den. Trippteller viser 238 000km. Nylig eu-godkjent og fungerer egentlig greit. Selvsagt er det noe små fiks og diverse jeg skal få ordnet når jeg får tid.
Listen over ting som skal gjøres er sånn passe lang, men den blir sikkert lengre ettervert som jeg holder på med bilen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To do
- Litt vanskelig med kaldstart
- Små fusker enkelte ganger
- Lite rusthull i gulvet i bagasjerom, og to små hull i innerskjermer fremme. Rammen ser bra ut
- Sveise ett karosseri feste foran
- Gåene drivaksel mansjetter foran
- Lys til forhjulene i instrumentpanel virker ikke
- Senterdiff lyset blinker. Blinker mindre og mindre jo mer jeg bruker den
- Lys til diff på bakaksel virker ikke Brudd i printplate.
- Turteller virker ikke
- Innetemperatur viser konstant -26 grader
- Liten lekkasje på simmring ut i nav på bakaksel
- Vinterdekk
- Ny olje på alt av drivverk
- Ny kjølevæske
- Skifte reg reim og balansereim
- Montere motorvarmer og kupévarmer
- Lyktebøyle
- Soting av ruter
- Ledbar på taket + arbeidslys
- 2,5" eksos
- Turbotrykkmåler
- Mer diesel 1/4 omdr på mengdeskrue og 90 grader på røykbegrensen
- Mer turbotrykk 0,8-0,9 bar
- Monter åpentfilter
- Ordne ett opplegg så motor slipper å stå å suge varm luft fra motorrommet hele tiden
( =Gjort/fikset/skaffet)
Montert
- 35x12,5 BFG Mud Terrain på 15x10" alufelger. Et -40.
- 2" karosseri heving
- 75w Xenon i 1000metringer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Første pri er å få den til å starte skikkelig og gå skikkelig. Her har jeg kjørt dyserens, sjekket tankarmatur, og filter. Mistenker kanskje simmring i fremkant av dieselpumpe.
Skaffet ett sett med nye 15" alufelger og nye 31x10,50 Mud Terrain som er pigget og seipet som jeg tenkte å bruke som vinterdekk.
Edited by LadaNiva1600, 01 November 2015 - 00:55.