Dekkprøving - 1989-97 Hilux - Hva passer ?
#1
Posted 14 April 2006 - 23:00
Bygger heftig mye utover med 33x12,5-15 på 8x15" felg med ET-20. Totalt ca. 7 cm.
Samme 33x12,5 hjulet.
235/85-16 på 6x16" felg med ET-0 (original Hiluxfelg fra tidlig Hilux før 1989) Subber ikke i det hele tatt. Disse er nokså nøyaktig 32" i diameter.
Som du ser, så ligger dette helt kant-i-kant med skjermen. Total sporviddeforandring er 60 mm med disse felgene i forhold til originalt.
Ser ikke så ille ut med hjul i større størrelse. Ser mere riktig ut !
33x9,5-15 på 8x15" felg med ET-20. Subber ikke, men det er nære på !
Må sette en wire på skvettlappen for å holde den unna...
De samme 33x9,5-15 hjulene. Bygger endel utover og må ha bredder for at det skal dekkes.
Ser helt greit ut med 33" dekk også !!
32x11,5-15 på 8x15" felg med ET-20. Stikker ca. 3,5 cm utforbi.
Komplett med 32x11,5-15... ser langt fra ille ut på original bil. Et lite løft bak nå, eller ta utav alt som ligger oppi og tynger ned....
Ser bra ut, subber ikke og gir totalt 10 cm sporviddeforandring !!!!
Blom :
1 Taco, 2 Luxer , 2 LJ80 og 1 CJ6
#2
Posted 15 April 2006 - 23:00
tlf 97670022
#3
Posted 17 May 2006 - 23:00
Cummins turbo diesel ,ingen over ingen ved siden,kun Toyota bak!!!
#4
Posted 28 April 2006 - 23:00
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Nå har vi to gromjenter, Silje og jeg!
#5
Posted 26 April 2006 - 23:00
Men det er kanskje ment som illustrasjon.
#6
Posted 15 April 2006 - 23:00
Skvettlapp må du feste en wire eller kjetting i og trekke den bakover !
Hvis jeg ikke husker feil, så innebærer OME løft på Hilux IKKE nye torsjonsstaver foran, men justering av de originale. Det er foran det subber og har du da et 2,5" OME løft om du ikke har byttet fjærer ? Det er kjent at det synker ned igjen etter justering av torsjoner...
Blom :
1 Taco, 2 Luxer , 2 LJ80 og 1 CJ6
#7
Posted 15 April 2006 - 23:00
ome settet er det nye fjører og demere foringer sjakler bak. forran er det nye dempere bumpstopp. og skru fjerene 10 omdreininger opp på boltene. men skal ha breiere felger til sumaren.. har lyst på cromspoke 8--9"
tlf 97670022
#8
Posted 15 April 2006 - 23:00
#9
Posted 15 April 2006 - 23:00
Blom :
1 Taco, 2 Luxer , 2 LJ80 og 1 CJ6
#10
Posted 15 April 2006 - 23:00
#11
Posted 14 April 2006 - 23:00
ble seende mye bedre ut ja kjempe fornøyd så langt,
mangler bare "add a leaf" eller noen sjakler og skjermbreddere.
må bare få prøvd dem ordentlig i skogen nå så
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!
#12
Posted 26 April 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Bilen på det øverste bildet er vel en L200?
Men det er kanskje ment som illustrasjon.
Opprinnelig postet av Pajerosan
tror nok kanskje det var mest tilfeldig at denne kom med i bildet.
#13
Posted 18 April 2007 - 20:17
#14
Posted 20 June 2007 - 20:06
#15
Posted 18 July 2007 - 02:25
#16
Posted 18 July 2007 - 02:30
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#17
Posted 23 November 2007 - 21:41
#18
Posted 04 December 2007 - 11:43
Jepp;)
#19
Posted 13 December 2007 - 15:43
Cummins turbo diesel ,ingen over ingen ved siden,kun Toyota bak!!!
Er dette en ok måte å gjøre det på?...........syns jo det høres lettvindt og greit ut. Har du noen bilder av dette.
Jeg kjører med 35" x 12,5" M/T på 15"x10" med innpress -38 og 3" BL og har kuttet vekk litt i skjermen og falsen i torpedoveggen. Kuttet også litt i støtfangeren. Det subber fortsat litt oppe på skvettlappen og skruene til denne ved full flex og sving under rygging. Trenger kansje 1,5 cm mer klaring.
Edited by Moejoe, 30 January 2008 - 10:44.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#20
Posted 08 January 2008 - 20:15
Hvis du bare vrir på knastene som foreslått over så kommer det til å gå ut over camber vinkelen, noe som kan medføre dårlige kjøre egenskaper og skjev slitte dekk selv om spissinga er riktig!!
Bare til info.
TLF: 90 53 62 64
post@gpschallenge.info