Må skifte hjullager foran på min 95 suburban. Er det noen som har en enkel fremgangsmaåte på dette og evt. noen bilder ?
Hjullager 95 suburban
Started by
Suburban2500
, Jan 11 2008 17:39
5 replies to this topic
#1
Posted 11 January 2008 - 17:39
#2
Posted 11 January 2008 - 21:03
Det er ikje så enkelt som tahoe.. av med bremsekaliperen,så er det 4 skruer på baksiden av navet som må ut+senterskruå.
også er det en ring med hjulboltene på,som må presses ut på den gammle,og presses inn på den nye..
Eg skrur alt selv,men den jobben satte eg bort sist eg måtte gjer det på den 95 suburbanen eg hadde for noen år siden.
også er det en ring med hjulboltene på,som må presses ut på den gammle,og presses inn på den nye..
Eg skrur alt selv,men den jobben satte eg bort sist eg måtte gjer det på den 95 suburbanen eg hadde for noen år siden.
du er kverulant når du ikje er fornøyd før du er misfornøyd...
Only amcar..
Only amcar..
#3
Posted 11 January 2008 - 23:17
Jeg gjorde den jobben for en stund siden. Skiftet lager, zimmerrring og drivaksel. Da tok jeg bilder også men har ikke fått somlet meg til å skrive teksrten enda men kanskje det er på tide å gjøre det.
Når hadde du tenkt å gjøre jobben?
Skal du skifte zimmerrring også eller tar du sjansen på at den holder?
Det er noe ekstra arbeid når denne ringen også skal skiftes.
Når hadde du tenkt å gjøre jobben?
Skal du skifte zimmerrring også eller tar du sjansen på at den holder?
Det er noe ekstra arbeid når denne ringen også skal skiftes.
RedWolf
#4
Posted 12 January 2008 - 06:58
Må gjøre det i løpet av nærmeste to uker, har kjøpt nytt lager, simmering og mansjett til drivaksel.
Skrur alt selv men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette.
Skrur alt selv men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette.
#5
Posted 12 January 2008 - 13:23
Det betyr at du også må ha av drivakselen og da er det litt mer arbeid og litt mer tricky.
Skal skrive fremgangsmåten i løpet av helga.
Hvis du ikke har skiftet endeledd på stabilisatorstaget i det siste (den lange "strikkepinnebolten" som fester stab.staget til nedre bærebro) kan det svare seg å kjøpe 2 nye sett. De kan være utrolig tidkrevende å få av når de er gamle og rustne så da er det mye lettere å gjøre kort prosess med vinkelsliperen og heller sette på nye. De koster ikke mer enn 10 USD per side. (Moog K8987 er part nr hvis du bestiller på nett)
Av verktøy så vil du trenge:
15mm sekskantpipe både kraftpipe og vanlig (av god kvalitet) m 1/2" firkant.
36mm (tror jeg det var) pipe for senterbolten.
24, 18, 15, 14, 13mm, fastnøkkel.
13mm og 14mm lange piper 3/8( for stab.stag bolt)
3 lange 1/2" forlengere.
en lang latmannsarm (bruker en som er 60cm og den er suveren)
momentnøkkel
en stor dor
en stor (liten slegge) og en liten hammer
kubein, stang eller et lite spett for å løsne kulene
div skrujern og annet som alle (hobby)mekanikere har
Skal skrive fremgangsmåten i løpet av helga.
Hvis du ikke har skiftet endeledd på stabilisatorstaget i det siste (den lange "strikkepinnebolten" som fester stab.staget til nedre bærebro) kan det svare seg å kjøpe 2 nye sett. De kan være utrolig tidkrevende å få av når de er gamle og rustne så da er det mye lettere å gjøre kort prosess med vinkelsliperen og heller sette på nye. De koster ikke mer enn 10 USD per side. (Moog K8987 er part nr hvis du bestiller på nett)
Av verktøy så vil du trenge:
15mm sekskantpipe både kraftpipe og vanlig (av god kvalitet) m 1/2" firkant.
36mm (tror jeg det var) pipe for senterbolten.
24, 18, 15, 14, 13mm, fastnøkkel.
13mm og 14mm lange piper 3/8( for stab.stag bolt)
3 lange 1/2" forlengere.
en lang latmannsarm (bruker en som er 60cm og den er suveren)
momentnøkkel
en stor dor
en stor (liten slegge) og en liten hammer
kubein, stang eller et lite spett for å løsne kulene
div skrujern og annet som alle (hobby)mekanikere har
RedWolf
#6
Posted 19 January 2008 - 13:02
Demontering_og_montering_av_nav.pdf 599.05K
1132 downloads
Oppskrift på å demontere nav/drivaksel/bremseskive.
Oppskrift på å demontere nav/drivaksel/bremseskive.
RedWolf