Først bruke en kjempe rørlegger tang og skru av lokket. Og fjerne litt fett slik at du ser segeringen som hindrer aklingen å skli ut av navet. Denne sitter utenpå akslingen og har ikke ører som vanlige segeringer.
Bruk to flate trekkere og åpne splitten så kan du ta den av.
Akslingen sees i senter av navet:
Deretter løsnes seks stk 8mm unbrakosruer og autohuben er av.
Gjøres lett ren i farafin etc. og en tannbørste. Jeg brukte en sprøyte og spylt gjennon den mange ganger og brukte trukkluft.
Innenfor navet sitter en hullplate meden tapp som går ned i et spor. denne er festet med 4 stjerneskruer til mutteren som lageret sitter med..
Hullplate med stjerneskruer:
Skru av disse sterneskruene og ta ut plata. Bruk en skrutrekker til å skru plata inn slik at lagret blir strammere. Kjenn etter at slakk blir borte og at hjulet ikke går tungt rundt!
Lagermutter:
Stett hullplata i sporet igjen og se etter om hullbildet passer over ens, om ikke så tilpass dette. Skru inn de fire skruene og trekk de skikkelig til.
Så settes autohub på plass. Og trekk til de seks unbrakoskruene. Det er greit å ha en liten skvett motorolje i autohubet og smøre det meg litt fett.
Det er også en tapp på plata på baksiden av autohub som skal i samme sporet som hullplata.Hold igjen drivaksligen på innsiden, og sett på segering. Monter deretter lokket med o-ring!
Hub, hullplate, og lagermutter:
Edited by Garret, 16 January 2008 - 22:46.