Biringen`s Garage
#1
Posted 21 January 2008 - 01:46
Skiftet i dag 20jan 08 alle 8 Glødepluggene på min Chevrolet Suburban 6,5td 98model
Glødepluggene jeg har satt inn er de Direct heat fra ssdieselsupply.com
På høyre side må man ta av hjulet og innerskjermen. og disse er de enkleste å få bytta
Forholdsvis enkelt og ta av innerskjermen, bare man får løsnet alle skruene er et par stk litt gjemt i nerkanten. Trenger 13mm og 1/4tom pipe(1 skrue) med forlenger til skralle
Må også kople fra skjøtekontaktene til glødepluggene og skru av varmeskjoldene som ledningene går inn i til glødepluggene 15mm pipe på 4 muttre til begge skjoldene
Gløde pluggene sitter slik at du trenger ën 10mm langpipe, og fikk en halv mm å gå på. pluggene sitter ikke så hardt ca20Nm på alle sammen i tiltrekkingsmoment
Lønner seg også å bytte kabelskoene som sitter på ledningene samtidig.
De på venstre siden av motoren ser du fra oven og er kansje litt mer kinkige å få bytta siden man ikke når eller ser helt nedi der, de 2 værste er de nermest torpedoveggen pga bremseveskebeholder, rattstamme, En masse rør og får bare plass til en arm og du
men disse ser man jo uten å demontere noe..
etter å ha montert disse syns jeg glødetiden har blitt kortere og bilen starter lettere nå
men til opplysning så var det bare 3 av de gamle glødepluggene som virka på bilen min fra før
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3
Posted 22 January 2008 - 00:41
Takker kan ikke la Dieseldyret stå ute i kulda om natta vettu
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4
Posted 22 January 2008 - 21:11
Slik at jeg får ikke klemt igjen panelet skikkelig og slik det skal være "må finne på noe lurt her" skjære litt av ramma tror jeg, har ikke lyst til å kappe i panelet
Jeg har også valgt å bruke de originale høytalerne, fordi de spiller faktisk bra nok for meg.
DVD multimediaspillern er en BOSS BV9960 4 X 85W. i DIN mount ramme
Måtte sette inn en Amerikansk bygd spiller i en Amerikansk Bil
Edited by Biringen, 29 January 2008 - 22:38.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#5
Posted 24 January 2008 - 14:27
kjekt at det dukker opp flere og flere chevy garasjer
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#6
Posted 24 January 2008 - 18:01
kjekt at det dukker opp flere og flere chevy garasjer
Ja men jeg er så fryktlig flink til å glemme å ta biler i dagslys
må skjerpe meg her,, får ta noen bilder i morgen. etter å ha hvert hos tannlegen
Måtte ha garage jeg også hehe
Var på tess i dag jeg å bestilte slangekoplinger, NTP gjenger var ikke noe som var standard på lager hehe
Så jeg får satt inn Holley blue Pumpa, Skal sette pumpa på original plassering og regulator med manometer i Motorrommet tenk på et trykk på ca 8psi
Edit
Sommerdekkene mine nå 265/70-17 Yokohama Geolander ATs på ultra 100 felg (de på bildet er solgt)
Vinterdekka mine er 235/85-16 Kumho KC11 originalfelg
Edited by KapteinMike, 17 June 2011 - 21:32.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#7
Posted 25 January 2008 - 11:53
Ekstralysene er av typen Hella 3000. ser faktisk små ut i fronten
De er festa rett i fangern, siden tidligere eier har lagd 4 hull i fangern
Edited by Biringen, 25 January 2008 - 11:56.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#8
Posted 27 January 2008 - 22:30
Den President radioen jeg satte inn var ganske svær
president jackson classic asc
Edited by KapteinMike, 17 June 2011 - 21:35.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#9
Posted 28 January 2008 - 19:56
Edited by Biringen, 28 January 2008 - 20:03.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#10
Posted 01 February 2008 - 23:42
Edited by KapteinMike, 23 April 2010 - 17:47.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#11
Posted 01 May 2008 - 16:33
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#12
Posted 24 May 2009 - 03:50
Her var det lenge siden last update
OK
bilen har stått nesten 1år pga mangel av tid og ork tilå gå på diverse motorteknisk
men nå er den friskmeldt igjen
det som er nå blitt gjort er
Bytta IP
bytta dyserør
bytta dyser
bytta glødeplugger som tidl. nevnt
kasta vekk originale dieselfilteret og bytta til no større å fælt men fortsatt 10micron filterevne
tatt å åpna opp for mere diesel til IP operation dieselflow
montert #9 resiostor (80.5Kohm)
Edited by KapteinMike, 17 June 2011 - 21:35.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#13
Posted 24 May 2009 - 04:11
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#14
Posted 04 July 2009 - 17:43
ser det er masse som er glemt å fylle inn hehe
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#15
Posted 23 April 2010 - 18:06
1,5" Heveklosser bak er montert i fjor høst
anna bakaksling ble montert etter et lite uhell, Detroit true track diffrensial
Bytta kryss foran og bak til nye og smørbare
November 2009
Bytta Viftebryter og motstand uten at vifta ville gå
Desember 2009
Bytta batterier rett før jul ble Optima Red Top
Startern ble også bytta til en nedgiret type
(gamle startern begynte det å ryke av når testa den)
Januar 2010
Bytta glødeplugger Ac delco
Bytte ledningsmatta til glødepluggene samtidig fra nye syltynne greier til 2,5mm2 skal bli mindre tap av slikt
Februar 2010
Montert en 10A DEFA lader. så nå er jeg klar til neste ekstrem vinter
Montert ny Vifte motor
Nå virker vifta igjen
Mars 2010
Fikk endelig ånden over meg en lørdag og bytta frontlyktene
og fjærna Bergheimkoplingene og bygde tilbake til originalt..
Pluss nå har helt sikkert viftestyringa tatt kvelden, for nå virker ikke vifta lengre
April 2010
Bytta bremseklosser foran, lakka de 2pola blinkpærene mine orange
22.04.2010 Eu-godkjent uten mangel ikke så mye som en 1`r feil en gang
pluss jeg er på overtid med FSD, samme i 2 år nå uten hikke... (Stanadyne)
så operasjon dieselflow har helt sikkert noe for seg i tillegg til #9 resistor`n og kjøler ute på skjermen
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#16
Posted 08 January 2013 - 19:57
når det gjalt Mars 20101ang. vifta
så viste det seg at selve kontakta hadde vært så varm at plasten hadde smeltet og pluggen fikk ikke kontakt med viftestyringa
Des 2012
Holley blue pumpa tok kvelden i romjula
Jan 2013
FSD tok kvelden
stanadyne sin holdt hos meg i 4år uten hikke
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#17
Posted 08 January 2013 - 20:23
I dag montert DvD spiller i dashbordet med 7" touchscreen. men Ramma jeg har kjøpt bygger for mye ut
Slik at jeg får ikke klemt igjen panelet skikkelig og slik det skal være "må finne på noe lurt her" skjære litt av ramma tror jeg, har ikke lyst til å kappe i panelet
Jeg har også valgt å bruke de originale høytalerne, fordi de spiller faktisk bra nok for meg.
DVD multimediaspillern er en BOSS BV9960 4 X 85W. i DIN mount ramme
Måtte sette inn en Amerikansk bygd spiller i en Amerikansk Bil
har samme problemet som deg med den ramma, ka du foretok dæ for og få panelet påplass?
Edited by Sagen94, 08 January 2013 - 20:25.
MFKWEB.ORG - Sagen
F@cebook - William Sagen
"Bil er ett svarthull med 4 hjul, som du mater med penger"
#18
Posted 28 May 2014 - 00:08
update
teknisk:
Fødepumpe er ny er en Carter pumpe beregnet for diesel
Sidespeilene er nye.. er slike store som er teleskopiske, ganske praktisk da jeg kjører mye med henger
4" eksos anlegg er montert...
Pillarpod med 3 høl er montert.. og inni der har jeg VDO Amperemeter, turbotrykksmåler og siste funderer jeg på om jeg skal ha Klokke.
Ekstrautstyr
5stk ekstra brytere er montert i det ledige panelet over speilet, ledninger er trukket i taket og den a stolpen, da er det lettere å montere styrestrøm på releèr til mere lys ol senere
Rotorbjelke montert rett nedpå railsen.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#19
Posted 26 November 2014 - 21:53
Montert DAB+ radio med antennesplitter så kan bruke originale bilantenna
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF