Biltype:Chevrolet Tahoe Årsmodell: 2003 (oppgradert*)
Tillegg: Bilen fikk en oppgradering bl.a på motoren fra 2003-2007
Motor: V8, 300hk, 5.3liter
Tillegg: Trimmet med
Hypertech Power Programmer, Luftfilter fra
AEM (Brute Force Air Intake)Regner med omtrent 15-20hk ekstra
Dekkdimmensjon/takgrind/etc:Dekkdim.: 305/35/24 (sommer), Ikke forandret girutveksling, ingen takgrind/skibosk,
vindavvisere på alle sidevinduer.
Drivstofftype: Blyfri 95
Tillegg: Bruker innimellom en 40-60 blanding 95 og E85. Samt 98.
VIKTIG: Testingen er foretatt med Blyfri 95, stock tuning fra Hypertech,
med AEM luftfilter montert og på sommerdekkene._______________________________________________________________________Bykjøring: Oslo Sentrum - Kjørte rundt omkring ved Bogstadveien/Heggedalsveien, rettning Solli,
ned mot Nationalteateret under Ibsenhuset ut til Jernbanetorget og videre mot grønnland.
Tillegg: Mye stop-n-go pga. trafikklys, gående, veiarbeid. Til tider moderat akselerasjon ved trafikklys mot Ibsenhuset.
KARTForbruk (by): 1,9 liter pr. mil.
Tid (by): Turen tok ca 28 min.
Lengde: Ca. 7km (Google Earth)
_______________________________________________________________________Blandet Kjøring: Sandvika/Bekkestua - Kjørte fra Kjørbokollen, inn til Sandvika Sentrum, gjennom sentrum,
ut mot sandviksveien (rettning Oslo), Sandviksveien (paralelt med E18), Ut på E18 rett før Blommenholm,
E18, avkjøring E18 ved Høvik, Fra Høvik opp mot Gamle Drammensvei, videre til Stabekk, fra Stabekk til Bekkestua, Endestopp 7-Eleven.
KARTForbruk (blandet): 1,6 liter pr. mil.
Tid (blandet): 19 min.
Lengde: Ca. 8,9km (Google Earth)
_______________________________________________________________________Landeveis kjøring: Sandvika/Tønsberg - Startet målingen fra 0 ved påkjøringen til E18 fra Sandvika,
Fortsatte videre E18 og stoppet målingen ved Greåker (fra 4-felt til 2-felt).
Gjennomsnittsfart endte på 122km/t, kjøringen ble foretatt økonomisk (lavt turtall+jevn fot på gass)
KARTForbruk (landevei): 1,2 liter pr. mil.
Tid (landevei): 52 min.
Lengde: ca 97km (Google Earth)
_______________________________________________________________________Henger:Rundt russetider kjørte jeg og en kompis henger på 3 tonn (ulovlig) ned fra Tryvann.
Dette var et stort buss aggregat.
Godt drag i bilen, merket ikke henger, kun ved brems. Akselerasjon gikk overraskende bra.
Blandet kjøring kl 03-04 om natten. ingen biler, kun 3-4 trafiklys.
Kjørte Tryvann-Bogstad-Røa-Haslum(Bærum)
Forbruk: 2,2
Tid: Usikkert (20-25min)
Lengde: Usikker (ca 20-25km)
_______________________________________________________________________Kjørestill
Bykjøring: Aggresiv bykjøring (jeg skal først holdning). Ungikk å stoppe for alt av fotgjengere,
kun de som "løp" ut i veien. mellomhard nedbremsing og innimellom hard akselerasjon.
Blandet kjøring: Rolig og balansert kjøring, ingen tanker om økonomisk kjøring eller noe slikt,
kun "daglig normal kjøring".
Landevei: Økonomisk kjøring på landevei. Cruise-controll på rette strekk (120km/t) og ellers pen bruk av foten og innimellom småtitting på turtall.
Henger: Vanlig kjøring, ikke mye titting på turtall. Foretok en liten akselerasjonstest på Griniveien (Røa/Haslum).
Henger og Blandet kjøring ble foretatt med dekkdim. 285/60/18
Øvrig ble testet på dekkdim. 305/35/24
Edited by tiiim, 28 July 2008 - 20:16.