Chevy i kulda
#1
Posted 02 February 2021 - 18:25
#2
Posted 04 February 2021 - 20:21
Hvilke modell? er det 95 eller gamlere (kjenner ikke til LP rele styring på nyere) her starter ikke LP før du har oljetrykk, se på siden til Leroydiesel.com, her har de rele styring for LP med såkalt WTS (wait to start) da har du trykk på diesel frem til IP, dette kan du lage selv om du er litt hendig (kjøpte ferdig oppsett jeg da ) Motoren min starter lettere når jeg har trykk på IP før start, har du bra trykk på diesel frem til IP, bør være rundt 10 psi, dette greier den originale pumpa kanskje på en god dag, men er egentlig for dårlig fra fabrikk. Har du motorvarmer og i tilfelle starter den lettere når den står i? -10 skal gå greit men det er klart, det begynner å bli kaldt for en gammel seksfem
Edited by Intimidator, 04 February 2021 - 20:22.
#3
Posted 05 February 2021 - 08:34
#4
Posted 09 February 2021 - 11:50
Merker det att det går litt tregere rundt om den har stått noen dager, litt mindre strøm på batteriene i kulda gjør att det går litt saktere rundt med starteren.
byttet starter for 2 år siden og det problemet var løst, fra å dra i gang starteren som en turbin til å dra på med full trykk med en gang.
nå kjører jeg lite og bilen blir som regel stående både 3 og 5 dager mellom hver gang jeg bruker den, så da setter jeg i defa ledningen og den står på vedlikeholdslading når bilen ikke er i bruk.
har fjernkontroll så det er lett å slå på motorvarmer og kupevarmer en times tid før jeg skal kjøre,
med varme batterier startet den i -31 grader på fjellet, det gjorde ikke de 3 andre bilene i følget, men de lo av meg dagen før da jeg skrudde ut batteriene og tok de med inn på varmekablene i gangen.
tror nok mye av problemet er løst ved å sette på en vedlikehold lader, så batteriene har litt varme og er ladet når bilen blir stående noen dager.
#5
Posted 10 February 2021 - 15:06
#6
Posted 10 February 2021 - 22:07
Bra du fant ut av det og informerer oss andre. Når du får feilkode på gløding, får du det under kjøring også eller er det kun under gløding? Grunn til at jeg spør er at jeg får sporadisk blink på ''check engine'' under kjøring, og når jeg sjekker feilkode (95 mod. så det er binderstriks og telling av blink som gjelder) så er det kun feilkode på gløderele som melder seg. Vet ikke hvordan dette fungerer, men litt rart at det kommer op feilmelding på gløding under kjøring (med god og varm motor)
#7
Posted 11 February 2021 - 08:37
#8
Posted 11 February 2021 - 09:47
Jeg monterte dette med egen fjærbelastet push bryter, for mitt gløderele fusker av og til, så da har jeg ihvertfall mulighet og gløde uansett. https://leroydiesel....relay-override/
#9
Posted 11 February 2021 - 13:41
#10
Posted 12 February 2021 - 00:04
Merker det att det går litt tregere rundt om den har stått noen dager, litt mindre strøm på batteriene i kulda gjør att det går litt saktere rundt med starteren.
byttet starter for 2 år siden og det problemet var løst, fra å dra i gang starteren som en turbin til å dra på med full trykk med en gang.
nå kjører jeg lite og bilen blir som regel stående både 3 og 5 dager mellom hver gang jeg bruker den, så da setter jeg i defa ledningen og den står på vedlikeholdslading når bilen ikke er i bruk.
har fjernkontroll så det er lett å slå på motorvarmer og kupevarmer en times tid før jeg skal kjøre,
med varme batterier startet den i -31 grader på fjellet, det gjorde ikke de 3 andre bilene i følget, men de lo av meg dagen før da jeg skrudde ut batteriene og tok de med inn på varmekablene i gangen.
tror nok mye av problemet er løst ved å sette på en vedlikehold lader, så batteriene har litt varme og er ladet når bilen blir stående noen dager.
Du har ikke en speller eller noe på stby som tar strøm da? Jeg måtte koble på en egen bryter til spilleren min. Det holdt ikke bare å skru den av, den tok strøm allikevel, som var merkbart etter noen dager.
Tror nok du bør ha på motorvarmern i nærmere to timer i denne kulda.
Edited by Jonta, 12 February 2021 - 00:04.