Gå til innhold



Foto

info om deres biler:)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 31 March 2006 - 23:00

hei!!

hvor produseres slike biler? hvordan er de i terrenget i forhold til f.eks patrol, hilux? hva er typisk at går i stykker på en slik bil? vanlig pris ca 85 mod? hva slags forskjellige typer bile er det??

smile.gif


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#2 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

den va kansje ikke så dum.. den skal vurderes:P

#3 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Du kan skjære av innfestinga til torsjonsstaget på ramma og vri dette passelig mye, og så sveise det fast igjen. Da vil du beholde fjæringskomforten. Vet ikke om noen har gjort dette før, men tror det er mulig

#4 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 12 May 2006 - 23:00

Vil det ikke så skal det, er det noe som heter, det vil si at er du flink med vinkelsliper og sveiseapparat passer til og med girkasse fra en sierra i en isuzu:D:P

Har bestandig så god tid at jeg rekker ingenting...

#5 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

men hvor mye er det mulig å heve disse framme siden det er torosjonsfjæring? blir vel for stivt å bare stramme torosjons-skruene? er det mulig å heve de på annen måte?

#6 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 10 May 2006 - 23:00

Tror du får problemer med 5 trinns kassen. Er ikke sikker på om den passer under bilen. Mener det er andre gearkassefester på 2-dørs ramme og karosseri, dvs det er laget for 4 trinns kasse. Du kan jo se etter. Kan hende jeg tar helt feil

#7 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 09 May 2006 - 23:00

De er forskjellige i størrelse og årsmodell

#8 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 09 May 2006 - 23:00

hører rykte om at 5 trinns og 4trinns kassene er forskjellige.. noen som vet?

#9 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 28 April 2006 - 23:00

Vet ikke om det er slik med alle men jeg føler at det ikke er så mye å hente over 3000rpm uansett og iallefall ikke over 3500... Men når jeg kjører i terrenget er jeg over 3500 regelmessig. igjennom myra klarer den ikke helt å trekke 2. gir med 31" mud-dekk så det blir første med maks turtall. biggrin.gif
Men jeg har reservemotor stående og da.

å bare skru opp dieselpumpa ga mere hester men det gav også mye for mye røyk, jeg vil anbefale alle som vil ha mere utav disse motorene og fjerne slangen som går fra luftfilteret og sette på et performance racing filter istedet, og bygg nytt eksosanlegg med 2.5" rør eller større.

Bunndraget ble vannvittig mye bedre og røyken er nesten borte. Jeg er nå tilbake med samme aks som jeg hadde da jeg hadde orginaldekka på, 29"...

Best av alt er at jeg nå har 2500 rpm i 90 (har 5-trinns) og da drar jeg opp alt av bakker på vanlig vei...

neste steg er å få montert en ladeluftkjøler. (intercooler)

I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut

Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4

#10 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Dette er en '91 modell 2,8 Tdi med en del org. extrautstyr. Har hatt litt problemer med motoren i denne, men nå fungerer den bra. 2,8 turbodiesel motoren hadde trange smørekanaler til rådelager og veiv på 4. sylinder. Dette fører i verstefall til knekt veiv(erfaring) Bruk skikkelig olje! 2,25 liters dieselen er mest holdbar uten turbo, men med turbo går den bra hvis du skrur opp dieselpumpa. Har hatt 5 stykk troopere av diverse årganger, men som nevnt over, er rusta det som er det verste. Spesielt rammerust. I terrenget er den like bra som andre med samme type akslinger, men de automatiske frihjulsnavene har en tendens til å ryke. Bytt dem med noen manuelle

user posted image


Mvh Ottar

#11 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Her Medusa, hvis du kan litt tysk. Står en del teknisk her.....: http://www.isuzu-tro...b.de/isuzu.html

#12 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 09 April 2006 - 23:00

trooperen min har 4trinns og ligger på ca 3000 rpm i 80.. kansje ikkje heilt bra men..

#13 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 09 May 2006 - 23:00

har 85 modell med 4 trinns.. tror det er 86' 5 trinns jeg har liggende.. noen som vet hva som passer på 85' 2 dørs trooper?

#14 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 07 April 2006 - 23:00

Har lyst å legge til at 2.3-motorene ikke er helt unkaputtbare, vet om 4 stk som har havarert ved at rådene ryker, inkludert en jeg har stående på låven. Ikke mye bunnpanne igjen der..Noen sier det har med at turbo-motoren i utgangpunktet er en vanlig c223-motor, bare med tyngre stempler, som gjør at rådene får mer belastning enn de egentlig er konstruert for. Derfor kan det visst lønne seg å ikke overskride 3500 rpm mer enn nødvendig. Ellers er vel ikke bilene noe dårligere enn mitsubishi, suzuki, daihatsu, mazda osv, men jeg har en mistanke om at nissan og toyota er av litt høyere kvalitet, det er vel rust som tar knekken på de fleste til slutt..

#15 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 07 April 2006 - 23:00

Stemmer det, riskoker, at det var en del problemer med 2,25 aka 2,3 liters motoren. Var vel mest den med turbo, ja. Hadde en sånn som jeg skrudde opp dieselpumpa på. Hadde bedre aks enn en golf 1,9Tdi. Børna med begge bakhjula på tørr asfalt. Skrudde ned pumpa igjen og solgte den for 5 år siden. Tror den går enda, hvis den ikke har rustet ihjæl. Hadde aldri noen problem med den motoren. Skiftet olje(syntetisk) og filter ofte, tror det lønner seg i lengden når du har turbo. Verre er det med 2,8'n, et rådelager ras, et veivakselbrudd. Trange oljekanaler i den motoren og så var jeg litt utro mot den syntetiske olja. Moralen er, folkens: Skift olje ofte, og pass på turtallet.

#16 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Tøft brukernavn! hehe

Opprinnelig postet av Meduza



biggrin.gifB)


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#17 Meduza

Meduza

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Tøft brukernavn! hehe

#18 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

høres no litt fælt ut å kappe heile greia :S men alt har en løsning.. skal jaffal begynne med å korte inn ramma.. stakkars medusa.. vi glemmer deg jo helt.. sender deg en PM i oppgjør for at vi ødelegger emnet ditt smile.gif

#19 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

har tenkt å studert litt på det der.. siden der e splines i enden på selve fjøra, så må det jo gå an dunke den ut av festet i ramma, vri den til ønsket høyde og sette den på plass igjen...?? kansje litt off-topic, men sånn blir det når en er gira;)

#20 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Her Medusa, hvis du kan litt tysk. Står en del teknisk her.....: http://www.isuzu-tro...b.de/isuzu.html

Opprinnelig postet av sinkMe



hehe, nope:D kan heldigvis ikke tysk:)


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.