Korrsn i F*** får eg løs dissa?
#1
Posted 10 December 2006 - 00:00
Plages nå jævli me å få av "styreinnrættninga".
Alle leddan e fast med en muttar(trudde eg).
Har tatt av muttern, å dradd å slådd alt eg klare, men ikke stekt att eg får nån av arman laus....
Prøve å illustrere med nån bilda ka eg meine eg vil ha laus.
Tok her sellfølgeli bilde av den sia eg ikke hadde løssa muttern på. men spelle ingen rolle d, samme gjell denna sia. e dissa stagan festa på nå anna måte enn bære muttern?
Nån som har nå forslag?
(cato4x4, rægne me du som vanli har et tips å komme med, du har værtfall løst mange problema før meg før:D)
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#2
Posted 11 December 2006 - 00:00
det holder med en liten kraftig kakk:D så er de løse:):)hjelpesnekka sitter bare skrudd fast med en mutter og en splint,og kanskje en bitte liten kakk.....husker ikke helt......driver vist med det samme vi....:D:D:D
[IMG][IMG]http://img233.imageshack.us/img233/6287/jeep15etkk3.gif[/IMG][IMG]http://img20.imageshack.us/img20/5407/newusaflag7mtjc8.gif]
[/quote]
Se hær ja, ser ut som vi driv på med akkurat d samme:D
Så på hjelpesnekka e d en mutter under den lille hetta på toppen?
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#3
Posted 10 December 2006 - 00:00
----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ
#4
Posted 10 December 2006 - 00:00
Fikk ikke tid før eg kjørte tel byen ijen.
Men med rå å brutal makt rørte di seg værtfall ikke...
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#5
Posted 10 December 2006 - 00:00
Her er en prff tegning av hva jeg mener!
#6
Posted 10 December 2006 - 00:00
Skal passe på fingran å
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#7
Posted 10 December 2006 - 00:00
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#8
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:Den metoden funker hvertfall.. kan og brukes spett med en kompis på enden.. men blei så vanskli å tegne det:)
Skal gi det et forsøk tel hælga me et brekkjærn å den metodn du beskriv;)
Skal passe på fingran å
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
Opprinnelig postet av Lundberg
#9
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:100 kroner på at alle er kon ja:)
Mene du at di andre å mæst sannsynli e kon?
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
Opprinnelig postet av Lundberg
#10
Posted 10 December 2006 - 00:00
- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -
#11
Posted 10 December 2006 - 00:00
Nån som veit om den her e muli å få av, eller e den fast 4 ever?
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#12
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kan virke som samme problemet som eg og an onkel hadde da vi sku bytte styrestaget på ein av lastebilan hans (volvo F12) onkeln sleit og banna på det, slo å banna enda meir. Han spurte mange om råd men ingenting hjalp. Til slutt spraya han på masse 5-56 på det, og venta over natta. Neste dag så tok eg og setta spettet inn mellom (vist på bildet) og onkel slo et skikkelig kraftslag mens eg tok i skikkelig med spettet, og da måtte det ji tapt, og skvatt rett opp.
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#13
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:100 kroner på at alle er kon ja:)
Mene du at di andre å mæst sannsynli e kon?
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
Opprinnelig postet av Lundberg
Opprinnelig postet av N-T 4x4
Lappen e din om d stæmme;)
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#14
Posted 10 December 2006 - 00:00
Bruk en hammer/1,5kg slegge bank et par skikkelige slag inn mot enden på styrearmen der styrekula er montert. dette gjør underverk . bare pass så du ikke punkterer mansjetten på kulene.
http://www.offroad.n...d/fra-norm/Uten navstyrekuler.bmp
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#15
Posted 10 December 2006 - 00:00
Ja, da må du passe godt på jengene, men ta og entre mutteren så vidt og slå på den du. det funker bra.
- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -
#16
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Bruk en hammer/1,5kg slegge bank et par skikkelige slag inn mot enden på styrearmen der styrekula er montert. dette gjør underverk . bare pass så du ikke punkterer mansjetten på kulene.
http://www.offroad.n...d/fra-norm/Uten navstyrekuler.bmp
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117Opprinnelig postet av fra-norm
Takker før mange gode tips.
Skal prøve samme metodn på alle di 3 førskjellie punktan som eg plages med å få løs.
________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#17
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Bruk en hammer/1,5kg slegge bank et par skikkelige slag inn mot enden på styrearmen der styrekula er montert. dette gjør underverk . bare pass så du ikke punkterer mansjetten på kulene.
http://www.offroad.n...d/fra-norm/Uten navstyrekuler.bmp
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117Opprinnelig postet av fra-norm
Dette er den metoden som skal brukes, og de kommer om man treffer riktg, disse sitter på kom, men er littegrann ovale i hulet når man slår som over så sjokker man det ovale hullet rundt og konen detter ut.. akk så enkelt;)
Men gjør som skrevet over å sett på mutteren først.. så slipper en bom å ødelegge gjengene.
Når det gjelder hjelpesnekka så har jeg demontert en sånn engang jeg husker ikke helt hvordan, poster du noen flere bilder av den så kanskje jeg husker!!
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#18
Posted 11 December 2006 - 00:00
Hadde samme problemet når jeg hevet min xcursion, endte med å splitte alt med vinkelsliper. Dramatisk ja, funket ja.
GD300
#19
Posted 11 December 2006 - 00:00
Gjør som Tommy sier. Hjelpesnekka kan du spørre pat36 om. Han har fjerna si når han hugde 306`n.
OFFROADFILMER HER http://video.google....391244486369992
Karer som danser er for grådige til å stå i baren!!!
#20
Posted 11 December 2006 - 00:00
hvorfor ikke bruke verktøy som er beregnet for det i stedet for slegge og spett. en avtrekker til de kulene der koster fra 150-250 kroner og da demonterer du de fint uten å ødelegge gjenger og slå i stykker ting.Du får det påde fleste verktøyforetninger-biltema o.s.v. Og med det samme... de hullene er IKKE ovale. Hvis de hadde vært ovale, så kunne du bare slengt de styre armene i søpla. ang hjelpesnekka...... er det ikke en "kopp" på toppen som er til å ta av og med en mutter under.??
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"