Gå til innhold



Foto

godkjenning av etter montert turbo..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
18 replies to this topic

#1 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 04 August 2008 - 21:55

Blir kastet litt frem og tilbake mellom biltilsynet og toyota norge ang. papirer på ettermontert turbo.. noen som vet hva som er rett prosess??? Bt vil ha papirer ang effektøkning på bil etter turbo montering,men toyota norge svarer med at det blir vanskeligt for dem....hm (turboen er fra toyota og er merket T20 med tilhørende kit) JEG STÅR FAST.... noexpression.gif
IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!

#2 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 18:18

QUOTE(så driten spruter @ 4 Aug 2008, 22:55) <{POST_SNAPBACK}>
Blir kastet litt frem og tilbake mellom biltilsynet og toyota norge ang. papirer på ettermontert turbo.. noen som vet hva som er rett prosess??? Bt vil ha papirer ang effektøkning på bil etter turbo montering,men toyota norge svarer med at det blir vanskeligt for dem....hm (turboen er fra toyota og er merket T20 med tilhørende kit) JEG STÅR FAST.... noexpression.gif

INGEN MED LIGNENDE PROBLEM..??
IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!

#3 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 18:22

QUOTE(så driten spruter @ 5 Aug 2008, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
INGEN MED LIGNENDE PROBLEM..??


bremser ol...må være indentisk på din,som på en orginal..toyota kan sikkert hjelpe deg med utskrifter fra delekatalog ol..detter bør være nok dokumentasjon..er sikkert mye likt..så dette bør ikke være noe prob
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#4 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 20:36

QUOTE(svk @ 5 Aug 2008, 19:22) <{POST_SNAPBACK}>
bremser ol...må være indentisk på din,som på en orginal..toyota kan sikkert hjelpe deg med utskrifter fra delekatalog ol..detter bør være nok dokumentasjon..er sikkert mye likt..så dette bør ikke være noe prob

Takker for svar!! DA PRØVER VI DEN!!=) Kommer tilbake med resultatet! -FSG
IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!

#5 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 20:46

`hvor gammel er bilen?
er den eldre en 1/1 1995 så drit i BT, så lenge motoreffekten ikke står oppgitt i vognkort
katalysator må du nok desverre ha

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#6 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 20:54

bør ikke være noe stort prob og få godkjent..

kjenner en som bygde om en gammel audi..fra 136 til 170hk..
han skiftet,bremser foran ,muligens bak...drivakslinger,hjullagerhus og bærearmer foran..bilen ble godkjent...
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#7 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 21:16

QUOTE(Biringen @ 5 Aug 2008, 21:46) <{POST_SNAPBACK}>
`hvor gammel er bilen?
er den eldre en 1/1 1995 så drit i BT, så lenge motoreffekten ikke står oppgitt i vognkort
katalysator må du nok desverre ha

luxen er fra -92 ... det var som bare f.. har nettopp bygget nytt 3"eksos anlegg..uten katalysator...hmmm da må jeg få tak i katalysator med 3" stusser...sikker på dette Biringen?? takk for svar by the way!!

QUOTE(svk @ 5 Aug 2008, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
bør ikke være noe stort prob og få godkjent..

kjenner en som bygde om en gammel audi..fra 136 til 170hk..
han skiftet,bremser foran ,muligens bak...drivakslinger,hjullagerhus og bærearmer foran..bilen ble godkjent...

ok...

Attached Thumbnails

  • min_bil.jpg

IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!

#8 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 00:55

Katalysator trenger du bare på bensinmotorer! Du har vel montert turbo på en 2L?

Bremsene på din bil, og en MK4 med 2LT er ikke like, ihvertfall ikke delenummerene. Så det kan du bare glemme. Men bremsene dine har likt delenummer som på en med 22RE, er 114hk i den. Så viss du benker motoren din/kjører den på rullende landeveg til under 114hk, og legger ved de dokumentene, dokumenter på att delenummerene på bremsene er like, og dokumenter på effekten i en 22RE-motor. Så skal det gå bra. Dette er det jeg fikk til svar av en BT-fyr her.
Har papirene liggende, men har ikke fått somlet meg til å sende de enda, har tilogmed skrevet søknaden blink.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#9 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 02:35

QUOTE(Lars'ern @ 6 Aug 2008, 00:55) <{POST_SNAPBACK}>
Katalysator trenger du bare på bensinmotorer! Du har vel montert turbo på en 2L?

Bremsene på din bil, og en MK4 med 2LT er ikke like, ihvertfall ikke delenummerene. Så det kan du bare glemme. Men bremsene dine har likt delenummer som på en med 22RE, er 114hk i den. Så viss du benker motoren din/kjører den på rullende landeveg til under 114hk, og legger ved de dokumentene, dokumenter på att delenummerene på bremsene er like, og dokumenter på effekten i en 22RE-motor. Så skal det gå bra. Dette er det jeg fikk til svar av en BT-fyr her.
Har papirene liggende, men har ikke fått somlet meg til å sende de enda, har tilogmed skrevet søknaden blink.gif



Kan noen førklar mæ kofør man absolutt ska ha andre/bedre bremsa på en turbobil?? e jo ikke akurat som at bilen bi å gå raskere....

Æ har byggd turbo på min Niva diesel. Æ viet at bremsan e dem samme på både 1.6 førgasserbensin, 1.7 EFI, 1.9D å på 1.9TD. Får papira på de 3 første, men TD har aldri vært solgt i norge. Kordan i pokern ska æ få dokumentert det da?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#10 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 09:01

QUOTE(AMan @ 6 Aug 2008, 03:35) <{POST_SNAPBACK}>
Kan noen førklar mæ kofør man absolutt ska ha andre/bedre bremsa på en turbobil?? e jo ikke akurat som at bilen bi å gå raskere....

Æ har byggd turbo på min Niva diesel. Æ viet at bremsan e dem samme på både 1.6 førgasserbensin, 1.7 EFI, 1.9D å på 1.9TD. Får papira på de 3 første, men TD har aldri vært solgt i norge. Kordan i pokern ska æ få dokumentert det da?


er for at vegvesnet krever at ombygd bil skal være lik orginal bil..i personbilverden er det ofte slik at går du fra 1.6 til 1.8 så er bremsene forskjellige,ergo de må byttes..men i offroad\4x4 verden så er nok mye likt...og det holder ofte med og bytte motor\montere turbo...
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#11 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 11:00

QUOTE(Lars'ern @ 6 Aug 2008, 01:55) <{POST_SNAPBACK}>
Katalysator trenger du bare på bensinmotorer! Du har vel montert turbo på en 2L?

Bremsene på din bil, og en MK4 med 2LT er ikke like, ihvertfall ikke delenummerene. Så det kan du bare glemme. Men bremsene dine har likt delenummer som på en med 22RE, er 114hk i den. Så viss du benker motoren din/kjører den på rullende landeveg til under 114hk, og legger ved de dokumentene, dokumenter på att delenummerene på bremsene er like, og dokumenter på effekten i en 22RE-motor. Så skal det gå bra. Dette er det jeg fikk til svar av en BT-fyr her.
Har papirene liggende, men har ikke fått somlet meg til å sende de enda, har tilogmed skrevet søknaden blink.gif

Ja det er en 2,4 D med ettermontert turbo. ok. så dokumenter på mine bremser er i prinsippet bare et dele nr.med stempel og signatur fra toyota? samt en tur i benken med påvist effekt under 114hk,så er det "julekveld"? hadde jo vært artigt å se hvordan du har formulerer søknaden din også...!! (for oss som ikke er så god på det=)

Edited by så driten spruter, 06 August 2008 - 19:44.

IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!

#12 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 00:53

QUOTE(AMan @ 6 Aug 2008, 03:35) <{POST_SNAPBACK}>
Kan noen førklar mæ kofør man absolutt ska ha andre/bedre bremsa på en turbobil?? e jo ikke akurat som at bilen bi å gå raskere....

Æ har byggd turbo på min Niva diesel. Æ viet at bremsan e dem samme på både 1.6 førgasserbensin, 1.7 EFI, 1.9D å på 1.9TD. Får papira på de 3 første, men TD har aldri vært solgt i norge. Kordan i pokern ska æ få dokumentert det da?


Det er da vel ikke vanskeligere enn å kontakte en forhandler i et annet land der de har tatt inn Niva med 1,9TD!


QUOTE(så driten spruter @ 6 Aug 2008, 12:00) <{POST_SNAPBACK}>
Ja det er en 2,4 D med ettermontert turbo. ok. så dokumenter på mine bremser er i prinsippet bare et dele nr.med stempel og signatur fra toyota? samt en tur i benken med påvist effekt under 114hk,så er det "julekveld"? hadde jo vært artigt å se hvordan du har formulerer søknaden din også...!! (for oss som ikke er så god på det=)


Helt riktig det. Men det er en del nisser hos toyota som ikke greier å finne delenummer til biler hvis de ikke har reg.nr! Men det er bare å spørre flere ganger, for det går.
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#13 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 01:27

QUOTE(Lars'ern @ 8 Aug 2008, 00:53) <{POST_SNAPBACK}>
Det er da vel ikke vanskeligere enn å kontakte en forhandler i et annet land der de har tatt inn Niva med 1,9TD!


i utgangspunktet ikke, men eneste plassen æ har funne dem før salg i dag, evt nån gang e Lada Italia, æ kan ikke italiensk, å dem svara ikke på mail sad.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#14 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 01:37

QUOTE(AMan @ 8 Aug 2008, 02:27) <{POST_SNAPBACK}>
i utgangspunktet ikke, men eneste plassen æ har funne dem før salg i dag, evt nån gang e Lada Italia, æ kan ikke italiensk, å dem svara ikke på mail sad.gif


Da ble det plutselig litt vanskeligere.
Men har du hørt med den norske ambasaden i Italia? Kanskje de har lyst på et litt spesielt oppdrag? Litt opptimistisk kanskje men...
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#15 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 11:01

QUOTE(Lars'ern @ 8 Aug 2008, 01:53) <{POST_SNAPBACK}>
Helt riktig det. Men det er en del nisser hos toyota som ikke greier å finne delenummer til biler hvis de ikke har reg.nr! Men det er bare å spørre flere ganger, for det går.

Hei igjen!! Må si at dette virker lovende "Lars`ern"! Takk så mye for svar. cool.gif

Edited by så driten spruter, 08 August 2008 - 11:02.

IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!

#16 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 11:07

QUOTE(Lars'ern @ 8 Aug 2008, 01:37) <{POST_SNAPBACK}>
Da ble det plutselig litt vanskeligere.
Men har du hørt med den norske ambasaden i Italia? Kanskje de har lyst på et litt spesielt oppdrag? Litt opptimistisk kanskje men...



Tja

Va jo en tanke, men heile godkjenninga e lagt litt på is, fram tell at det evt bi påpakk om å ta det av eller godkjenn det.

Mulig man kunna tadd pappira å delenummer i fra 1.7i å sammenligna med delenummer å målt effekt på min bil, men høres dyrere ut å beynn å benk bilen.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#17 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 11:37

om du hører med et firma som selger deler til Nivaen har nok de ei deleliste der alle modellene står med delenummer...

når jeg søkte om motorbytte i SJ'en min brukte jeg bare utskrifter fra mekonomens nettbutikk...

og der står iallefall suzuki Samurai med 1.9TD, og det er ikke en bil som er solgt ny i norge.


#18 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 13:25

Hvis du med Luxen ringer til GIK, sier at du har kjøpt en bil med GIK ettermontert turbo, så får du over et TUV dokument fra dem.


Har godkjent 2 Luxer med ettermontert original turbo.
I tekniske data fra LN110 og på LN170 står det oppgitt samme diameter/tykkelse på skiver og tromler. Dette var nok første gangen.

Sist gang satte jeg turbo på en 87 modell, da byttet jeg også hele bakakselen så jeg fikk de nyere, større bremsene og større sporvidde.

#19 så driten spruter

så driten spruter

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 08 August 2008 - 19:11

QUOTE(Blom @ 8 Aug 2008, 14:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du med Luxen ringer til GIK, sier at du har kjøpt en bil med GIK ettermontert turbo, så får du over et TUV dokument fra dem.
Har godkjent 2 Luxer med ettermontert original turbo.
I tekniske data fra LN110 og på LN170 står det oppgitt samme diameter/tykkelse på skiver og tromler. Dette var nok første gangen.

Sist gang satte jeg turbo på en 87 modell, da byttet jeg også hele bakakselen så jeg fikk de nyere, større bremsene og større sporvidde.


ser man det ,ser man det........ Helt klart et førstevalg! Takk for det gode tipset!
IF IT WORKS , DONT FIX IT....!!
..IF YOU CAN`T FIX IT ,FUCK IT..!!