Havarerte i dag......
Lå i jevnt 80 med henger og holdt køen. Passerte Alnabru nordover og temp var under 80 grader på kassa....kom til Djupdalstoppen og ga litt mer gass for å fortsatt holde 80 i motbakken....da bare rusa den seg opp uten noe trekk kraft.. ingen forvarsel på sluring eller noe.. Fikk rullet ut på veiskulder og etterhvert bilberging. Når den ruset seg opp så hadde den med ett fått 120 grader på kassa.
Ventet litt til kassa kom under 100 grader og fikk da kjørt litt fremover en 10-15 meter så jeg stod litt bedre.. Den ristet og skaket seg tilsvarende som om at den ikke gikk på alle sylindere.. men det var kasse relatert.
Har slitt ut kasser før men da har det væt lambeller som gradvis har blir dårligere og man har merket sluring av og til. Jeg har da også kunne kjørt på eks 1 og 2 gir hvis det er 3 gir som er brente lambell. I dag var det ikke noe slikt. Bare helt dødt på alle. Var så jeg lurte på om drivaksel kunne være gåen.. men en test på 4x4 viste at det ikke var noe fremdrift for det.
Hva tenker folket? kan det være converter siden ikke noen av girene virker?
Så lurer jeg på om 60 kasse er 60 kasse uansett årgang og merke. Har en 60 kasse tilgjengelig fra en Astro 4x4. Så litt på svenske sider også der var det snakk om både 5 og 6 gir virket det som på 60 kasse fra samme årstall. (1998). Kan jeg sette inn 60 kasser helt opp til 1999, eller var det endringer underveis på kontakter og rør?
Kan jeg på en bensiner oppgradere til en 80 kasse eller går ikke det?
Edited by Chevy-LPG, 09 July 2020 - 18:00.