Gå til innhold



Foto

Spørreundersøkelse: Hva ødela du sist på niva'n


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
112 replies to this topic

#21 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Radaitoren lekker og jeg må finne på noe lurt snart.

#22 TurboTidem

TurboTidem

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

Får vel skrive litt her jeg og [biggrin.gif]

Eksospotta må jeg si at er veldig utsatt, har dratt av festene 3 ganger nå tror jeg, så de gummidingsene det er festa i har jeg gitt faen ig og hengt den opp med god og solig ståltråd.

Var og kjørte for ikke lenge siden og luftfilterpanna datt av og lå et par meter bak bilen...

Stort sett alt av det elektriske tok kvelden en våt kveld.

Dysene i forgasseren har en tendens til å tette seg på bilen min, spessielt etter hard kjøring.

Bytta mellomaksel etter at den så ut som ) <--- den!

Glemte nesten registerkjedeføringa, som ikke fantes lenger i motoren!

Halvor

Kan ikkeno, men vil gjøre masse

#23 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

ja, det er sant - jeg har nok knekt 4 lampeglass



#24 zwetlana

zwetlana

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 28 June 2006 - 23:00

var ute i går og det endte med avrevet eksos og en feste til reduksjonsgearboks gikk heden.... virker som clutchen synger på siste verset...
blush.gif

#25 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Nei, det går fort galt når man strammer for hardt. Har kjent på dem etter jeg kom hjem og det var ikke noe slark. Stro fordel å sjekke dette litt oftere enn det som har vært gjort hitil..

#26 HevaPuppestell

HevaPuppestell

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

hmmm.
virker som det meste ryker.
det geniale ville vel egentlig være å modifisere egne deler?
ikke satse på at original produsenten i russland har kvalitet som
varemerke..?
eller gjør som bare_niva:
fiks det som er ødelagt med ståltråd, teip eller tyggegummi.
sistnevnte funka visst fint til å lage ny pakning i forgasseren..


Lada,
Loves the job you hate

#27 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Skifta hjullager og styrekuler.
Hjullager bør man sjekke hver gang man har kjørt realt offroad, det tar jo ikke lang tid heller.
Jekk opp bilen foran og ta i overkant og nedkant av hjulet - prøv å bevege hjulet inn/ut - er det slark så ta bort lokket mellom hjulbolta(blankt)- er det slark så ta en 27mm pipe og stram til. Deretter løsner man mutteren-skrur den igjen til det tar litt-stramm så vidt litt til. Kjenn at hjulet går lett rundt og ikke henger igjen. Vips så er det gjort.
Håper forklaringen er grei å forstå.

HEHE lærte det i helga av 4x4 verst og mye annet... Kjekk kar. wink.gif

#28 toma

toma

    toma

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 06 May 2005 - 23:00

reiv av heile bakaksel når eg raste ned ei stein røs

Tom Arild Slåtto

#29 TurboTidem

TurboTidem

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 04 June 2005 - 23:00

Vindusvisker motoren min gikk faktisk!! Trodde de holdt evig jeg sad.gif

Halvor

Kan ikkeno, men vil gjøre masse

#30 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 05 June 2005 - 23:00

Stikkaksel knekt. Det var vist sveis i klokkka, som hadde godt.

Member of russerbanden from Lier
And
member of lortligaen from Oppdal.

#31 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 10 June 2005 - 23:00

Atles eksos anlegg datt av ;-)



#32 atleber

atleber

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 12 June 2005 - 23:00

Hvis noen vil ha et veeeeeldig godt brukt eksosanlegg, ligger det på parkeringsplassen til IKEA på Furuset.....det ville ikke være med meg videre.... ;-)
Fy f.... å det bråker uten noe annet enn en halv meter rør. smile.gif

-96 NIVA 1.9D

#33 Krølle

Krølle

    4 over krøn

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 694 Innlegg:

Posted 12 June 2005 - 23:00

3 alternativer:1 Dere kjører som dere har stjelt Lada quatro'n 2 dere ELSKER å skru 3 Dere har tatt formye møllers tran

skogens lille grønne
BÅNNGASS

#34 Lada2103

Lada2103

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 12 June 2005 - 23:00

Jeg, som lever i "bakhjulsdrift-lada-verdenen" kan bidra med noen eksempler på hva som røk sist:

1) Noen ganger blir man minnet på grundig at man kjører Lada. Kom ut her om dagen og skulle ta meg en tur med 1300'n (2105). Så en merkelig strek på det venstre baklyktglasset. Et lite skubb i sida på bilen bekreftet det jeg mistenkte: Baklykta var fylt opp med vann til pæreglassene! Måtte skru av lykta og tømme ut rundt en halv liter vann, skal prøve å tette lykta med silikoen. Dette er antageligvis årsaken til at bilen har tatt inn mengder av vann i bagasjerommet. Vannet renner inn i lykta, deretter inn i bagasjerommet når vannstanden når opp til pæreglassene.

2) Den evinnelige braketten som fester vidusheisvaieren til sideruta, som sitter limt, eller rettere sagt, skal sitte limt, løsnet atter en gang. (Har fra før limt brakettene bak på begge sider + foran førerside). Her skal det visstnok gå an å bruke ei skinne som sitter på de eldre modellene, ellers tar jeg i mot tips om lim som egner seg for liming av metall mot glass.

3) Har opplevd å miste hovedlyset og blinklyset mens jeg har vært ute å kjørt. Feilene har vært enkle å finne og utbedre: Kontakta til lysbryteren på dashbordet løsner av og til, samt at det av og till oppstår dårlig kontakt i sikringsboksen. Dette er forøvrig også årsaken til at ladelampa lyser etter eget forgodtbefinnende.

Fordelen med å eie og kjøre Lada er at feilene som regel er enkle å utbedre, dessuten er deler ganske billig!

#35 Niva

Niva

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 19 June 2005 - 23:00

Siste som kapitulerte på min lille hvite var registerkjedestrammeren.
Før dette ble trommelhusene bak urunde, med kengurupedal som følge.
Før dette "landet" bilen med fordelingskassa på en stubbe, fester røk.
Ellers virker lys og vindussveiv...

Roy Olav

#36 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 02 July 2005 - 23:00

Henter opp denne igjen, siden det ble laget en ny tråd om det samme...

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com

#37 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 15 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Henter opp denne igjen, siden det ble laget en ny tråd om det samme...

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com
Opprinnelig postet av FR



Makan - plagiat tråd??? ???



#38 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 24 September 2005 - 23:00

Knakk en tann i styresnekka i helgen - #$%& - skikkelig flaks at det sto 3 niva vrak hos GP og at eiern av bilene var der samtidig!!

smallt så hardt ned i hengerfestet at bilen har blitt 1 cm bredere på hver side av bakluka og gulvet 2 cm opp så jeg måtte flytte låsen for å få låst bilen!!!



#39 NivaNisse

NivaNisse

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 17 February 2006 - 00:00

Neppe like gale so min diffrensial etter full hjulspinn opp veiskråninga.
Framhjula hogg tak i asfalten og heile klumpen klovna.


#40 returnfan

returnfan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 755 Innlegg:

Posted 15 February 2006 - 00:00

GARRRR!
I går røk framdiffen, tror jeg etter en rask kontroll i dag. Skulle gire ned fra 2. til 1. gir og vips så sa det bare SLURRRRRRRRR! Trodde først min dårlige clutsj var gått, men når jeg koblet inn sentersperra spant den i vegen på bakhjula igjen. FLOTT! Har da kjørt en uke med frambremser som henger på etter at jeg byttet klosser. Virker som om dette kan ha vært en medvirkende årsak, da jeg har måttet holde full gass for å overstyre bremsene og ikke låse framhjula. Interessant kjøreopplevelse, særlig når det skjer på veg til svenskerally i svarte svenskeskauen. Nå har jeg altså tre udugelige kjøretøyer, og må vel ty til sykkelen min igjen for å komme meg til og fra jobb.

NIVA GIVE UP!