Vakumregulator
#1
Posted 02 October 2004 - 23:00
#2
Posted 07 October 2004 - 23:00
Subbeløs, men ikke motløs
#3
Posted 07 October 2004 - 23:00
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#4
Posted 07 October 2004 - 23:00
På biler MED Aircond. er det vakumstyrte spjel.
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
President of Taliban Hunting Club
#5
Posted 06 October 2004 - 23:00
Men vakumpumpe er det ihvertfall
Subbeløs, men ikke motløs
#6
Posted 06 October 2004 - 23:00
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#7
Posted 06 October 2004 - 23:00
Subbeløs, men ikke motløs
#8
Posted 06 October 2004 - 23:00
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#9
Posted 06 October 2004 - 23:00
Det er bare å prøve vakumpumpa først. Sitt inni bilen og start motoren. Da skal de smokke igjen en del spjeld i forbindelse med varmeapparatet.
prøv litt hendler og hør om det smokker.
Smokker det ikke/veldig treigt eller dårlig er det mes sannsynlig sliten vakumpumpe.
Vakumslangene er jo lette å sjekke.
Og prøv å justere på regulatoren. Det kan bare være at den trenger å flyttes litt for at alt skal bli fint igjen.
På sub med 400 kasse er den riktig justert når kassa legger inn siste giret like under 80 kmt, full gass !!
Pen kjøring bør den legge inn siste i ca 30-40 kmt, litt ettersom.
Subbeløs, men ikke motløs
#10
Posted 06 October 2004 - 23:00
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#11
Posted 06 October 2004 - 23:00
Er dette vanlig:wtf:
Kan tenke meg at en G30 er beregnet for litt hengervekt, og derfor girer på denne måten:wtf:
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#12
Posted 06 October 2004 - 23:00
Det at den girer bedre kan kanskje komme av at den blir litt treigere, og får bedre tid til å bygge vakum? Og hvis det er en litt stor henger, hestehenger eller noe sånt så vil jo tyngden på hengeren gjøre at nappinga merkes mindre. Liksom litt slur i kasa på en måte?
Subbeløs, men ikke motløs
#13
Posted 06 October 2004 - 23:00
Når jeg kjørte så gira den seint til andregir, og med det ekstra turtallet rakk jeg nesten nakken hver gang. ikke så kult. Og dieselforbruket blir jo litt høyere, og særlig sunt for girkasse/kryss etc er det jo heller ikke
Subbeløs, men ikke motløs
#14
Posted 06 October 2004 - 23:00
#15
Posted 04 October 2004 - 23:00
Dem pleier det etter 10-15 år
Subbeløs, men ikke motløs
#16
Posted 04 October 2004 - 23:00
#17
Posted 04 October 2004 - 23:00
På 82-86 sitter denne funksjonen på gasspedalen.
Det er to ledninger på denne bryteren.
Det er samme fargekode på disse ledningene, som på '87-
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
President of Taliban Hunting Club
#18
Posted 03 October 2004 - 23:00
Men da sitter vel kick-down funksjonen på gassen på 82-86 da? Synes jeg har sett en trepinnsbrytter nede ved pedalen, eller er den til noko anna
Subbeløs, men ikke motløs
#19
Posted 03 October 2004 - 23:00
Nå må vi få de riktige uttrykk inn i rette spor:
TPS = Trottle posision sensor : sitter på biler med 700 kasse og har en masse ledninger tilkoplet. Denne styrer samtidig avgass-gjennbruksystemet på disse bilene (C-diesel)
Det dere snakker om her, som styrer gearshiftet til 400kassa, heter:
VRV = Vacum Regulator Valve.
Denne vakumregulatoren kom i to versjoner; en fra '82-'86 og en fra '87-'90.
Den første versjonen har IKKE LEDNINGER.
Fom '87 kom den med to ledninger. Den ene rosa/sort kommer fra tenninga. Den andre, orange, går til gearkassa og styrer kick-down. Her skal du ha spenning ut på orange ledning ved fullt gasspådrag.
Mvh.
Sheriffen
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
President of Taliban Hunting Club
#20
Posted 03 October 2004 - 23:00
Fungerer det så vil du merke det fort når du vrir på reggisen. Hvis den du har fått tak i er i orden da?
Søstra mi har en 91 subb med L480 4 gira. Der har reggisen (tps da) kun ledninger, ikkeno slanger.
Subbeløs, men ikke motløs