hvor stor jobb er det å bytte registerreim på slike biler egentlig, noen som har
en guide eller noe lignende? Reima så veel morken ut...
Registerreim
Started by
lablexx
, Sep 18 2009 15:24
6 replies to this topic
#1
Posted 18 September 2009 - 15:24
#2
Posted 18 September 2009 - 17:32
hmmm, er jeg på vidda nå kansje. Har riktinok kun skrudd amazon tidligere,
men er det kun en avansert viftereim jeg glaner på tro?
Isåfall skulle det jo bli enklere
men er det kun en avansert viftereim jeg glaner på tro?
Isåfall skulle det jo bli enklere
#3
Posted 18 September 2009 - 18:27
Dette er vifteremmen, ja, eller drivrem som den også omtales som. Ikke så veldig avansert heller, ganske så vanlig på motorer som skal drive mye rundt, i tillegg til vifte.
mvh
B:
mvh
B:
Sjølberging er alfa og omega.
#4
Posted 18 September 2009 - 19:34
Serpentinreim heter den vel om jeg ikke husker feil Slakke/strammegreia sitter innimellom servopumpa.
Stopper bare for tog og elefanter !
#5
Posted 18 September 2009 - 19:54
Løsne først "idler pulley" bolt , deretter justerings skrue(MEN...jeg ble litt usikker på om dette er korrekt for din 91 modell, da Idler Pulley plassering her passer mer for 97-01 modellene..."google på "Jeep cherokee serpentine belt"...så får du finne ut om dette er korrekt)
Du trer remmen slik som bildet under viser(for pre- 1995 modell)
Oppdatering: Dersom du har AC og servostyring er det "Gates" nr. GAT.1627114.8905 (dette får du på de fleste bilrekvesita lagre).
Tror forresten du har automatisk belte strammer på din.
Du trer remmen slik som bildet under viser(for pre- 1995 modell)
Oppdatering: Dersom du har AC og servostyring er det "Gates" nr. GAT.1627114.8905 (dette får du på de fleste bilrekvesita lagre).
Tror forresten du har automatisk belte strammer på din.
Edited by Oseberg, 18 September 2009 - 20:10.
#6
Posted 06 November 2009 - 18:41
Riktig som antydet. Dette er ikke en registerreim, men en "avansert viftereim. Den går over syv-åtte hjul avhengig om du har AC eller ikke. Det er en smal sak å skifte denne. Slakk strammeren, reima skal med blank side mot blanke hjul og spor mot spor. Nyere modeller har selvstrammer.
Det skal være en tegning av dette på viftedekslet viss det eksisterer enda. Viss ikke, sjekk med noen som har tilsvarende bil eller i inst.bok.
Registret på denne er på kjededrift. Uslitelig.
Det skal være en tegning av dette på viftedekslet viss det eksisterer enda. Viss ikke, sjekk med noen som har tilsvarende bil eller i inst.bok.
Registret på denne er på kjededrift. Uslitelig.
#7
Posted 08 November 2009 - 17:23
Strammingen på reimen på disse sitter i forbindelse med sevopumpa, det er 4 bolter som må løsnes for å kunne løsne og justere strammingen, det er to foran på pumpa, en over hjulet og en under der strammeskruen går gjennom, og de to siste sitter bak på pumpebraketten mellom den og maniforl, alle boltehoder her er 13 mm.
Men det gjør det enklere å gjøre dette hvis du tar ut luftfilterboksen.
Men det gjør det enklere å gjøre dette hvis du tar ut luftfilterboksen.