Hei, jeg vurderer å gå til innkjøp av en Jimny 99 mod. Men jeg syns den ser litt traus ut utseene messig orginalt, så sendte jeg mail til Arctic Trucks om ombygning, da fikk jeg til svar:
"Dette er biler som vi bygget tidligere. Pga endrede krav fra veimyndighetene har vi sluttet å bygge denne typen bil."
Ble litt skuffa da. Men hadde vell aldri blitt noe av AC uansett pga pris.
Mitt spørsmål er da, hvordan er en Jimny å kjøre med større hjul å litt heving? Den har trossalt en 0-100 tid på 14 sek orginalt. Det er greit nokk, men vill ikke dette øke noe forferdelig når den får større og tyngre hjul? Hva må til for å få litt mere power i motoren? Jeg er egentlig mest ute etter at den er litt tøff utseene messig og at den er kjørbar på asfalt. Offroad egenskapene er ikke så nøye, men samtidig så er det jo morro å ha muligheten til å kjøre i litt skog ol. :X
Hva vill dette koste sånn ca? Blir det mye dyrere hvis det skal være godkjent?
Takker for svar!
Emil
Suzuki Jimny
Started by
EmilO
, Nov 01 2009 18:22
3 replies to this topic
#1
Posted 01 November 2009 - 18:22
#2
Posted 01 November 2009 - 22:14
QUOTE(EmilO @ 1 Nov 2009, 18:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, jeg vurderer å gå til innkjøp av en Jimny 99 mod. Men jeg syns den ser litt traus ut utseene messig orginalt, så sendte jeg mail til Arctic Trucks om ombygning, da fikk jeg til svar:
"Dette er biler som vi bygget tidligere. Pga endrede krav fra veimyndighetene har vi sluttet å bygge denne typen bil."
Ble litt skuffa da. Men hadde vell aldri blitt noe av AC uansett pga pris.
Mitt spørsmål er da, hvordan er en Jimny å kjøre med større hjul å litt heving? Den har trossalt en 0-100 tid på 14 sek orginalt. Det er greit nokk, men vill ikke dette øke noe forferdelig når den får større og tyngre hjul? Hva må til for å få litt mere power i motoren? Jeg er egentlig mest ute etter at den er litt tøff utseene messig og at den er kjørbar på asfalt. Offroad egenskapene er ikke så nøye, men samtidig så er det jo morro å ha muligheten til å kjøre i litt skog ol. :X
Hva vill dette koste sånn ca? Blir det mye dyrere hvis det skal være godkjent?
Takker for svar!
Emil
"Dette er biler som vi bygget tidligere. Pga endrede krav fra veimyndighetene har vi sluttet å bygge denne typen bil."
Ble litt skuffa da. Men hadde vell aldri blitt noe av AC uansett pga pris.
Mitt spørsmål er da, hvordan er en Jimny å kjøre med større hjul å litt heving? Den har trossalt en 0-100 tid på 14 sek orginalt. Det er greit nokk, men vill ikke dette øke noe forferdelig når den får større og tyngre hjul? Hva må til for å få litt mere power i motoren? Jeg er egentlig mest ute etter at den er litt tøff utseene messig og at den er kjørbar på asfalt. Offroad egenskapene er ikke så nøye, men samtidig så er det jo morro å ha muligheten til å kjøre i litt skog ol. :X
Hva vill dette koste sånn ca? Blir det mye dyrere hvis det skal være godkjent?
Takker for svar!
Emil
Ja kjøp en Jimny. Jeg kjøpte den for å ha en bil som du kan kjøre opp og ned av fjellet uten å bruke x antall hundrelapper i diesel men sammtidig komme frem uansett forhold. Min bruker 0,64 på langkjøring siste jeg målte og da var den fulllasta. Bilen er jo rimelig ny og av kjent japse kvalitet så du slipper uforutsett skruing og mekking.
Min er fin å kjøre etter 2" heving, jeg valgte ganske myke fjærer men dette kan du velge etter behov. 215/75/15 dekk er akkurat innenfor det som er lovlig.
Jimnyen er ganske lavt giret i forhold til andre 4x4 så litt større jul skal gå bra. Men det er jo bare en 1,3 så skal du veldig opp i størrelse må du vel enten bytte transferkasse, eller kjøpe nedgirings sett til den som står i. Trail Jimny skal ha 2000 euro for dette. Man kan jo også bytte luftfilter og eksos for litt mere futt. Men på en så liten bil ser 30" giganstisk ut for bilen er så liten. Flere folk burde kjøpe bilen så det blir litt mer miljø rundt ommbygging og sånt av denne modellen, det kommer nok snar men tror den er litt for ny enda.
Jeg ville ikke leitet hos AT, finn breddere og styling på nett og ebay. Mye bra med TUV papirer og reservedeler i tilfelle noe går galt begynner å bli jævlig billig å kjøpe fra england så det er jo meget bra. Også er det skjeldent du ser en ombygd jimny
#3
Posted 01 November 2009 - 23:48
QUOTE(NASK @ 1 Nov 2009, 23:14) <{POST_SNAPBACK}>
Ja kjøp en ombygd jimny
http://www.at4x4.ru/...9-winners.shtml
se på 24 plassen i Arctic Trophy 2009.
En Jimny.
Skulle likt å se en vitara der....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4
Posted 02 November 2009 - 00:01
QUOTE(Bergum @ 1 Nov 2009, 23:48) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.at4x4.ru/...9-winners.shtml
se på 24 plassen i Arctic Trophy 2009.
En Jimny.
Skulle likt å se en vitara der....
se på 24 plassen i Arctic Trophy 2009.
En Jimny.
Skulle likt å se en vitara der....