Gå til innhold



Foto

Rexton 2,9, 2002 mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Oeystein

Oeystein

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 12 January 2010 - 13:43

Hei alle sammen og godt år...........
Er ny på dette forumet, men har merket meg at her er det mye ekspertise ute å kjører.
Jeg har en Rexton 2,9 med automat gear, og el. og vacum innkobling av forhjulene.
Bakakslingen tror jeg er en K.S.C. med 4,89:1 Fremme vet jeg ikke.
Det ryktes at dette skal være den samme akslingen som Dana 44 bak, og Dana 30 fremme.
I differensialen bak er der en orginal diff.brems. Dette skal være samme som Mussoén har.
Begge disse diff.bremsene har gått føyken på de bilene jeg har hatt.
Jeg lurer nå på å skifte til en annen type (Detrout Trutrac eller tilsvarende)
Spørsmålene er:
1. Er det noen som kan bekrefte at akslingene på Rexton 2,9, 2002 mod, er Dana 44 bak og Dana 30 forran ??????
2. Ved montering med Diff.brems fremme på utkoblbar fremaksling, blir det noen problemer ???

Hilsen
Øystein

#2 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 13 January 2010 - 15:44

Musso HAR dana aksling, kikka dog ikke hvilken det var på den 97'n jeg styra med men sikkert dana 44.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#3 Oeystein

Oeystein

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 03 June 2010 - 21:43

Opplysninger for Rexton eiere biggrin.gif
Har nå fått demontert bakakslingen på Rextonen, det var ikke noen form for diff.brems eller sperre inne i akslingen, kun vanlig differensial. Jeg tok kontakt med flere forskjellige firmaer for å finne en diffbrems som ville passe. Det var dessverre ikke noen som kunne finne ut av dette. Men lyspunktet kom da jeg ringte til BG-Nor, og fikk snakke med Stig Øverlie, da ble det fart i sakene. Han kunne fortelle at på denne bilen var det en Dana 44 bakaksling, og da ville en Eaton Truetrac passe. Det ble bestilt en, og den er montert. Det var dessverre ikke skims for justering av lagerspill med i forsendelsen, men alt passet ellers. Har nå testet den under forskjellige forhold og er godt fornøyd med resultatet. Fremme sies det at det er en Dana 30 aksling, så neste prosjekt er en diffbrems på forakslingen.
Øystein

#4 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 03 June 2010 - 22:38

Jeg juger jo ikke ;-)
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#5 Mussomannen

Mussomannen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 15 June 2010 - 18:42

Hallo.

Takker for opplysninger om akslinger.

Er det luftmekanisk sperre du har montert?

Vurderer True trac sperre til min musso, siden diffbremsen begynner å bli dårlig. Hvor mye måtte du ut med for sperre til bakakselen, og har du sjekket pris til forakselen?

mvh
Ernst Elde

Edited by Mussomannen, 15 June 2010 - 18:43.