Hei. driver å bygger på 86 Rockyen min har montert vinsj i dag i fangeren forresten
men jeg har et spørsmål. Far min har en del Range Rover deler, og han satt meg på tanken med å sette RR aksler på rockyen. den vil bli ca. 25 cm breiere, noe som gir god stabilitet i skrå kjøring. noen som har gjort dette før?
det er jo spiral fjær feste på akslane så jeg må onvertere rockyen til Spiral.... Noen som har gjort det før?
og med tanke på felger så er det vel lite brede felger(8"+) ril RR? evnt, noen som vet om noen konvertere?
hvis det ikke går med RR, så har jeg Patrol aksler som kanskje er lettere å Montere?
Håper å få til et Beist av en rocky iløpet av Sommeren.
Mvh Mats-Erik
Daihatsu Rocky - Range Rover
Started by
DRockyDiesel
, Mar 28 2010 13:29
3 replies to this topic
#1
Posted 28 March 2010 - 13:29
man vet ikke hva 4wd er før man har prøvd Rocky
#2
Posted 29 March 2010 - 08:02
For en heldig-gris som har både RR-akslinger og Patrol-akslinger liggende å "slenge"
Du trenger ikke konvertere til spiraler.......... du lager bare nyefjærbranketter på akslingen, så bruker du samme (fra rockyen) fjærklemmer og plater. Da kan du bruke samme støtdempere også.
På Rockyen er det boltsirkel 139,7(5,5") med 5 bolter, på patrolen er det 5,5" x 6 bolter og på RR vet jeg ikke. Du finner de fleste konvertere på ebay nogen lunde billig.
Det ligger flere tråder om spoa-heving på rocky både her inne og på pirate4x4.no
Der vil du få gode pekepinner på hvordan det gjøres.
Du trenger ikke konvertere til spiraler.......... du lager bare nyefjærbranketter på akslingen, så bruker du samme (fra rockyen) fjærklemmer og plater. Da kan du bruke samme støtdempere også.
På Rockyen er det boltsirkel 139,7(5,5") med 5 bolter, på patrolen er det 5,5" x 6 bolter og på RR vet jeg ikke. Du finner de fleste konvertere på ebay nogen lunde billig.
Det ligger flere tråder om spoa-heving på rocky både her inne og på pirate4x4.no
Der vil du få gode pekepinner på hvordan det gjøres.
---Moejoeland---
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3
Posted 29 March 2010 - 22:17
Du må vel lag bladfjærfeste på nytt på Patrolen akslingan uansett før dem e vel smalere på rocky en på patrol. å patrol akslinga e vel sterkere en RR. Mem å konverter tell spirala e jo alltid lurt me tanke på flex
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#4
Posted 30 March 2010 - 11:58
Takker for svar
hehe, er vel heldig ja, som har en slik far
men går nok for RR, siden det er Engelsk Quality.
spiral gir jo god flex og så blir litt engelsk medvirkende på min rocky
fant ut at RR akslene er breiere enn Patrol akslene, noe som overrasket meg. målte på to av patrolene og på flere rr aksler så alle rr er breiere...
det med spiralfjærer går vel ganske bra bare man har fantasi, utstyr og deler
Mvh Mats-Erik
hehe, er vel heldig ja, som har en slik far
men går nok for RR, siden det er Engelsk Quality.
spiral gir jo god flex og så blir litt engelsk medvirkende på min rocky
fant ut at RR akslene er breiere enn Patrol akslene, noe som overrasket meg. målte på to av patrolene og på flere rr aksler så alle rr er breiere...
det med spiralfjærer går vel ganske bra bare man har fantasi, utstyr og deler
Mvh Mats-Erik
man vet ikke hva 4wd er før man har prøvd Rocky