Jump to content



Photo

Hva gjør Frontera til en drittbil?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 pirium

pirium

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 posts

Posted 27 January 2011 - 12:48

Jeg går med tanker om å kjøpe 4x4 når vi skal anskaffe bil nr.2
Jeg opprettet denne tråden , og fikk beskjed om at Frontera er en drittbil, uten å få utdypt mer om HVA som gjør den til en drittbil. Derfor spør jeg her, hvor folk sikkert har mer erfaring med Frontera!

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 posts

Posted 27 January 2011 - 13:41

QUOTE(pirium @ 27 Jan 2011, 12:48) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg går med tanker om å kjøpe 4x4 når vi skal anskaffe bil nr.2
Jeg opprettet denne tråden , og fikk beskjed om at Frontera er en drittbil, uten å få utdypt mer om HVA som gjør den til en drittbil. Derfor spør jeg her, hvor folk sikkert har mer erfaring med Frontera!


Hei

Vanligvis ville jeg ikke besudle meg med å besvare sånne kommentarer, men det var fristende å gjøre det nå.
Det jeg nå kommenterer gjelder den bilen jeg selv hadde og IKKE biler til verdi over 50.000,-
sånn at andre ikke føler seg støtt.
Jeg har hatt en 94 modell bensinutgave av en Frontera, og har derfor fått med meg litt av hvert både for bensin og dieselutgaven.
Jeg ville definitivt valgt dieselutgaven frem for bensin !!!
Angående selve kommentaren om at det er en "drittbil"- så er det noe i det....
Innvendig syntes jeg selv den var veldig "King Cab" og plastikaktig.
Den trakk vann som en svamp og det grodde mose i sidevinduene bak.
Motor og drivverk fungerte sammen omtrent som bonden og ei dau merr.
Tung og ustyrlig, men VANVITTIG god til å ta seg frem så lenge det gikk rett frem.
Og til slutt må det nevnes at rusta kan komme fort, det er slitsomt å skaffe deler til den-
og det er "ingen" som kan noe om disse bilene.

Selv fikk jeg til en flott bil, som gikk bra, var omtrent fri for rust og var god i terrenget- men det kostet . . .

Mitt valg er Korando av gamle typen og i tillegg har jeg Ford Ranger Pickup- super bil !!!
Har hatt Musso med hell og jeg savner dypt min gamle Cherokee 4.0L-<- det er det som er MORO-BIL !
Navara var ikke min "type", ei heller US -Ranger(Ford- den sorte på bildet).


Attached Thumbnails

  • Croma019.JPG
  • Lakk0185.jpg
  • Cherokee_LT4ltr.jpg
  • Mussobil0044.JPG
  • RangerSideRight.JPG
  • Front030.JPG


#3 pirium

pirium

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 posts

Posted 28 January 2011 - 23:38

QUOTE(Newton @ 27 Jan 2011, 14:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hei

Vanligvis ville jeg ikke besudle meg med å besvare sånne kommentarer, men det var fristende å gjøre det nå.


Jeg var ikke ute etter å provosere om du oppfattet det slik, jeg ville bare ha et utfyllende svar på hvorfor folk snakker så nedlatende om Frontera. Du ga et godt og utfyllende svar, ser ut til at det er best å holde seg unna den bilen.


#4 Opel PoWer

Opel PoWer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 posts

Posted 01 April 2011 - 20:20

QUOTE(pirium @ 27 Jan 2011, 13:48) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg går med tanker om å kjøpe 4x4 når vi skal anskaffe bil nr.2
Jeg opprettet denne tråden , og fikk beskjed om at Frontera er en drittbil, uten å få utdypt mer om HVA som gjør den til en drittbil. Derfor spør jeg her, hvor folk sikkert har mer erfaring med Frontera!



Se den her linken du, så ombestemmer du deg nokk om frontera.
Hilnsen en Frontera eier tongue.gif

Brukt Biln fra helvete

#5 Spectre

Spectre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 posts

Posted 28 April 2011 - 17:02

Jeg vet ikke nøyaktig hva, det er nok det at de ble produsert i england som gir dem dårlig "Build Quality" har også hørt at de er lave under taket

Har selv kjøpt en Frontera 2,3TD 1993 som jeg prøver å få fraktet fra Harstad til Tromsø at the moment.

Bilen er undervurdert i mine øyne og har potensiale til og være en av de bedre "billige" offroad kjøretøyene.

Men ville anbefalt å kjøpe Patrol, Pajero, HiLux, 4Runner hvis du vil være sikker på at du ikke må skru i nærmere fremtid.

Frontera er en bil som kræver kjærlighet for og vare. Dvs, tectyleres en gang i blandt, vaskes fri for salt og pusse rust med det samme du oppdager det. Evt overhale motoren så du er sikker på at den varer.

Men Diesel er det du SKAL ha når du kjøper frontera.

#6 Rulle85

Rulle85

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 posts

Posted 20 December 2012 - 14:12

Jeg har selv en 95 frontera 2,3 TD Intercooler, og papsen har en 99 frontera 22.
både jeg og han er eks opelmekanikere...og frontera er ikke så gale bil som mangen vil ha det til.men det finnes flere mandags biler av fronteraen i forhold til andre. fordi opel aldri satset så veldig på dette med gode 4x4 og bare fikk kopierte tegninger, ramme og motor fra Izusu...motormessig er det sterke motorer, og kanongode biler. men ja. en bør vel kansje kunne ta litt vedlikehold på en slik bil.deler for en tak i fra utlandet, litt mere jobb enn å bare kjøpre fra en forhandler, men...på 6 årene papsen har hatt sin, har han skiftet et sett med klosser, og i morgen skal vi skifte et endeledd. dette synes ikke jeg er noe å si på. men nå kjører ikke han i skauen heller, men har en tung høyrefot som meg.
min er en 95 mod. kjøpte den fordi motoren ikke startet...fylte diesel og dro den i gang...bør vel si litt om de motormessig.
obs obs...gamle typen frontera, bruker MYE strøm for å gløde og starte, kjøp gjerne litt større enn anbefalt batteri der.
ellers er det rust som pleier å ta de.vet jeg har slark i ene drivknuten min fremme, men det er så lite og ubetydelig at jeg bryr meg ikke om det enda...
vi er storfornøyde med våres fronteraer, og tror kjøpere av frontera blir fornøyd stort sett.gå nøye over de, se over alt en kommer på, ikke minst.skjekk service historikk..
så har du bil i lang lang tid.

OBS..KJØP DIESEL......ikke pangsin.