Espen´s Suzuki garasje
#1
Posted 15 June 2012 - 19:27
Den skal visstnok være sandblåst og lakket på nytt ifølge forrige eier... Så som så med kvaliteten på dette men.
Ellers var det noen fine rusthull i gulvet på både fører- og passasjerside. (Har skjønt at dette er heelt normalt på en gammel SJ)
Eksosanlegget var delevis byttet ut med et rustfritt rør, så den bråker en del..
Planer for bilen:
- OME 2" hevesett
- 30" M/T dekk
- Overhale motor og forgasser
- Rustbehandling av karosseri
Legger ved et bilde av vidunderet
#2
Posted 19 June 2012 - 20:06
Ved nærmere sjekk viste det seg at luringene som hadde hatt bilen før meg hadde to bremseklosser på høyre side og kun EN på venstre side.. Stempelet på kalipteren fikk da litt for lang vandring, og plutselig forsvant all bremsevæsken.. Bremseskiven hadde også en fint spor der hvor det manglet bremsekloss, så "armen" på kaliptere har tydligvis skrapt godt i skiva.
Hjelper nok også på når den ene bremseklossen så slik ut:
Kaliptere i deler:
Så da er overhalingssett bestilt til kalipteren, samt nye skiver/klosser og komplett bremseskosett til bakhjula
#3
Posted 30 August 2012 - 21:11
#4
Posted 24 September 2012 - 11:29
Taro/hilux 91 mod
33" dekk
12.5 " felg
Pajero 2.5TD
33" dekk
12.5 " felg
#5
Posted 10 January 2013 - 15:10
Bøylen rundt vinduet fulgte med bilen, så denne er laget av forrige eier. Jeg tenkte å fjerne den, da den er festet på en måte som gjør at hele vindusrammen står i fare for å bli spist opp av rust med tiden. Det er bare borret opp noen hull og skrudd fast. Forøvrig ganske bra lagt opp elektrisk, benyttet seg av fulltlyset til å styre et rele koblet med egne sikringer. Fungerer bra, men jeg skal ikke bruke den.
#6
Posted 10 January 2013 - 15:31
Lenge siden oppdatering, men her er litt om hva som har blitt gjort den siste tiden:
Bremseskjoldene er sandblåst og rullemalt med bengalakk, gjorde like godt dette samtidig som jeg skiftet ut bakre hjullager.
Lånte en lagervarmer på jobben, fulgte instruksjonene fra manualen fra suzukiinfo.com, og da gikk jobben (ganske) lett
Videre har jeg "gravd" i karosseriet, og funnet ut at tidligere eier var en skikkelig lurendreier... Her er det masse kreativ reparasjon av rust, med lakk, tektyl og popping av karosseriplater over gamle rusthull.. Kjempefornøyd med å finne ut dette i ettertid....
Heldigvis fikk jeg tak i et billig nytt karosseri, som kun trenger litt oppretting og et strøk med lakk eller to fra MOE.
Videre demontering av forskjermer (som også er klare for å gjøre en jobb som spiker):
Videre har jeg demontert dashboard, så nå er det snart klart til å ta av det gamle karosseriet, rense ramma, og få sendt den avgårde til sandblåsing og lakkering