Gå til innhold



FSD (Fuel Solenoid Driver), plasering.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
89 replies to this topic

#1 Guest_Ural 375D_*

Guest_Ural 375D_*
  • Guests

Posted 09 May 2006 - 23:00

Tråden ønskes slettet.

Mvh Kenneth Skailand
Ringveien 31
4400 Flekkefjord
Mobil: 917 93211
post@mobilcrane.com

Edited by Ural 375D, 04 February 2007 - 16:17.


#2 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

tja der sa du noe, er faktisk ikke sikker på det nei.
Om noen gidder å ta ett bilde av hvordan det er bygd opp rundt pumpa, så kan jeg ta bilde av hvordan branketten for wiren er på 6,2 pumpa

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#3 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 08 June 2006 - 23:00

Jepp det hjelperB)cool.gifcool.gif

I forkant av pumpa er det en brankett montert, her er gass wire, TPS (fordi som har det da) osv montert.

Om man har 1997 mod eller nyere, må branketten "bygges" om. Grunnen til det er at crosover røret til kjølinga går ut på baksiden og ikke fremover (dobbelt termostat). Dette gjelder også for de som har montert water upgrade kit.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#4 Buggen

Buggen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 437 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

Hjelper dette deg da....wtf.gif

user posted image


Nothing compares to cubic inches!

#5 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

Vet du om man må gjøre nokka mere modifiseringer på bilen?
Gasswire etc....

#6 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

Og det er ikke behov for FDSB)cool.gifcool.gifcool.gif

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#7 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

OK, da vet man jo hva man gjør den dagen diesel pumpa raser og garantien er gått ut. hk+ i tillegg gjør jo ingenting:D

#8 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er det mulig å montere diesel pumpa fra en 6,2 over på en 6,5 td og justere den opp en smule?


Jepp Torgeir13, det er overhode ikke noe problem å montere de mekaniske pumpene på en 6,5 TD. Men de må moddes først. Dette er nok noe du ikke kan gjøre selv dessverre.

Jeg skal sende pumpa mi til Minges, der blir pumpe overhalt og modifisert til bruk på 6,5TD.

http://www.minges.no/ (Velg USA Diesel på venstre side, så Chvy på nedre høyre side)

Etter hva nettsidene til Minges skriver , blir det rundt 215 Hk ved å modifesere ei 6,2 pumpe til å være på en 6,5TD. Modifiseringen er ikke utvendig, for der er pumpene like.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#9 GMC 2500

GMC 2500

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

Hei..
E ny her!
Hva er det dem påstår skal fungere bedre med motstand??

Kan si det slik.

Gi meg en 6.2 NA så kan du få ca. 180 - 200 hk
Alt etter kondisjon på motor og dieselsystem.
Kommer du med en 6.5 TD elektro, så går jeg inn å tar kaffepause, blir sittende der.

Det er ikke bare EN ting som må forandres i dieselpumpen.
Det er tre ting, for å få mere power.
Pluss at eksos-siden MÅ bygges om.

Har med god grunn, holdt meg LANGT borte fra de motorene med elektonisk dieslpumpe.
Du forstår vel hvorfor.

Skal sende deg en email, med litt info som muligens kan hjelpe deg.

Kjør diesel...bensin lukter phyton

#10 Buggen

Buggen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 437 Innlegg:

Posted 04 June 2006 - 23:00

Her er et par forslag...

http://www.kennedydi...om/6265FSD.html

http://www.polarflo....WPROD&ProdID=46

Mulig denne er kjent men....wink.gif


Nothing compares to cubic inches!

#11 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 07 June 2006 - 23:00

Ka blir egentlig gjort med pumpa til en 6,2 diesel når man konverterer til turbo?
Er det mulig å montere diesel pumpa fra en 6,2 over på en 6,5 td og justere den opp en smule?

#12 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

noen som vet hvor vi kan få tak i en enkel og billig skjøtekabel da? vet de selges i statene..
Er ikke verdensmester i lodding, og skal derfor holde meg unna akkurat denne gangen wink.gif
hadde jeg bare klart å få FSD av pumpa uten å løsne pumpa... men har prøvd med innsug av og hele pakka, men får den ikke av uten å ta av pumpa..

Kai

Tahoe Z-71
Symaskin?? Nei takk!!

#13 jarlove1

jarlove1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

Dette er akkurat slik det skal gjøres for å få en god og holdbar forbindelse.
"Kaldlodding" er det værste man kan ha. Det virker gjerne bra med det samme, men over tid og spesielt ved vibrasjoner vil skjøtene løsne fra hverandre. Deretter vil man i beste fall få sporadisk kontakt mellom flatene, og over tid vil det utvikle seg et korrosjons belegg mellom flatene som isolerer, og skaper null forbindelse. Med litt trening greier du dette Kai_W.
Har man bil, er det utrolig kjekt å kunne lodde bla. ledninger.

Mvh

Jarl Ove

#14 jarlove1

jarlove1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

Men hvordan får du varmet tinnet til smeltepunktet uten å smelte krympestrømpen da ? Etter mine begreper har tinnet høyere smelte temperatur enn strømpen. Om man trer strømpen over etterpå, kan jeg forstå prinsippet.

Jarl Ove

#15 jarlove1

jarlove1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

Kai !!

Joda skjøtekabel finnes, men de er dyr i innkjøp ....... rundt 800 - 1000 kr.

Kenneth og meg snakket om å prøve å lage en bilde-serie med forklaring til dette med å lodde sammen ledninger. Det er egentlig ikke så veldig mye hokus pokus. Man avisolerer ledningene som skal loddes. Putter på krympestrømpe ( biltema el. lign.). Tvinner ledningene sammen (plasser krympestrømpen så langt fra loddepunktet du kan). Holder loddebolten godt inntil de nakne kablene på ene siden. Hold samtidig loddetinnet mot kabelen fra andre siden, og vent til tinnet smelter og trekker inn i lederene. Ta bort loddebolten så snart du kan, og ikke beveg på lederene FØR tinnet har stivnet igjen. Ikke legg på mere tinn enn at du kan se konturene av lederene gjennom loddetinnet. Når alt har blitt kaldt, kan du evt file bort skarpe kanter før du trekker krympestrømpen over skjøten. Du KAN bruke en lighter til å krympe strømpen med, men vær veldig forsiktig så ikke strømpen smelter. Før du krymper, anbefaler jeg å putte litt tetningsmasse inn i strømpen. Da blir det garantert tett. Strømpen bør gå ca 2cm forbi hver av sidene på de nakne lederene.
Et annet tips, kan være å prøve deg først med andre ledninger, også med krympe strømpe og tetningsmasse. Om du vil Kai, kan jeg lage noen bilder av dette kjapt og enkelt !!! ??smile.gif
Mvh

Jarl Ove

#16 jarlove1

jarlove1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

VCE
I prinsippet er jeg enig i at den skulle holde samme temp som luften, og dette troode jeg også i lang tid.
Kjørte over Dovrefjellet for en stund siden, og hadde en varm flaske brus i bilen. Vi tenkte det var en god ide å surre denne fast i grillen for å kjøle den ned.
Som sagt så gjort. Stoppet da vi hadde kommet nesten til Dombås, for å drikke kald brus. Men vi ble modig skuffet, da det viste seg at flasken faktisk var varmere da, enn før vi satte den foran grillen. Dette er observasjoner basert på en skuffende erfaring, og tanken blir da at om man setter FSD'en enda nærmere radiatorene vil den i allefall ikke bli kaldere enn brusflasken. Dette er normalt , i følge vind og varme eksperter jeg har snakket med i ettertid om dette fenomenet.
Mvh

Jarl Ove

#17 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

Hvis du har en enhet som utvikler 50w varme, må du ha et peltier-element på over 50w, og en kjøleløsning på peltier-elementet som greier å fjerne over 100w...

Det å ha FSD foran radiator vil gjøre at kjøleribba ALLTID vil ha omtrent samme temperatur som luften ute - sålenge man kjører.


Fullsize or no size - for øyeblikket no size

#18 the_boss

the_boss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 30 May 2006 - 23:00

bør ha en form for kjøling på peltier-elementet, de blir steike varme på ene siden

#19 athronds

athronds

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 322 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

vi trenger vel ikke å gjøre dette vanskeligere en det er heller.. Man får kjøpt loddeskjøter hvor en klar krympestrømpe er fylt med tinn.. så er det bare å tre på strømpa.. tvinne ledningene.. dra strømpa dit den skal være, og varme til alt tinnet er trykket inn i ledningene og strømpa strammer rundt hele.

#20 jarlove1

jarlove1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

Kjenner ikke til dette elementet, men om det passer på FSD'en slik at du får skrudd / festet den tilstrekkelig, kan det nok være en god løsning.
Har sett på en del elementer til CPU'er, men uten å finne noen som passer direkte på FSD'en.
Har du en link til denne ?? tongue.gif

Den nye typen kjøleribbe som Kenneth lager nå, har mye bedre kjøle egenskaper enn den sorte med grønn skrift. Kunne tenke meg å prøve denne, og sammenligne.
Den har har totalt sett MYE større kjøleoverflate, og vil være betraktelig bedre enn den vi har i dag.

Bare ett tips, som garantert er bedre enn det som finnes i salg pr dags dato i Norge smile.gif
Mvh

Jarl Ove