Faens bladfjærer
#1
Posted 03 April 2006 - 23:00
Nå er jeg lei den bedritne standarden på riksveg 209 altså!!
Det må da faen meg gå an å finne fjærer som holder - med orginal "høyde" altså? Har benyttet orginale toyotafjærer til nå.
Noen annen som har hatt slike problemer?
Jeg er Pickup-junkie, men nå trur jeg snart noe spiralbefjæret kan være intressant altså!!
Begynner å gleine litt på LJ73.
Rubberside down
#2
Posted 02 June 2006 - 23:00
Det viste seg att blad nr 2 oppifra på hs var knekt igjen. Dette er 5 bladet som knekker på 2 år.
Akkurat dette bladet er ca 1.5 år gammelt.
So eg tviler på att dei kan ha forbedra dei so mykje.
Blir dobinson fjører på meg no.
#3
Posted 28 May 2006 - 23:00
#4
Posted 28 May 2006 - 23:00
#5
Posted 06 May 2006 - 23:00
Jeg trodde at mangelen på last førte til at det ble mer indre spenning i fjærpakka jeg - og det er grunnen til at fjærene knekker?
Men - alle tips mottas alikevel med takk.
Rubberside down
#6
Posted 05 May 2006 - 23:00
Rubberside down
#7
Posted 05 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Javel?
Rubberside down
Opprinnelig postet av Kiss
D kan virke like lurt d som å køyre med 200 kilo bak på planet ditt, for å forhindre at de knekker meir. Vil nok tippe at du vil legge merke til at den suger meir suppe hvis du går for den løysninga.
Jon Svår, 97 15 49 87
TODAY-TOMORROW-TOYOTA!
#8
Posted 05 May 2006 - 23:00
Rubberside down
#9
Posted 05 May 2006 - 23:00
JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039 http://www.2adept.co...topic.php?t=188
Karer som danser er for grådige til å stå i baren!!!
#10
Posted 04 May 2006 - 23:00
#11
Posted 04 May 2006 - 23:00
Fra spøk til alvor...synes det virker rart at fjærene skal knekke på tom bil....hmmm
#12
Posted 04 May 2006 - 23:00
Nå har det knekt et blad på andre sida nå!!!!
Må da gå på garanti? Under 2 år siden det ble skiftet??
Var det Dobinson de het - de fjærpakkene som BG nor har?
Håper det ikke er noe heving på de, men det skal vel mye til for noe som blir solgt på ei offroadsjappe.
Rubberside down
#13
Posted 06 April 2006 - 23:00
87 mod Toyota Hilux 2.4d (2L) X-cab (us hytte)med 31" og 2" bodylift
#14
Posted 16 April 2006 - 23:00
Smaug
#15
Posted 07 April 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hvis du vil ha spiral bak så kan du jo sende den til AT en tur og få den tilbake med 37" go spiral bak.. Men det er jo "litt" dyrere da.. kan bytte en del bla fjærer for den prisen da..
87 mod Toyota Hilux 2.4d (2L) X-cab (us hytte)med 31" og 2" bodylift
Opprinnelig postet av Hilux_Power
37" er ikke aktuelt - desverre for mange sikkert, men jeg vil ikke ha noe "fyrtårn". Det ser tøft ut - greit nok, men 31 tommere og standard høyde blir nok max for min del.
Rubberside down
#16
Posted 05 April 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Fjærene er endret i produkjson (til det bedre regner jeg med....) fra Nov. 2000. iflg. Toyota Norge.
Opprinnelig postet av ToyMek
Jeg har kjøpt fjærer etter 2000 som like forbanna har knekt.
Synd jeg er konstant blakk - ellers skulle det blitt sånne australiafjærpakker umiddelbart.
Rubberside down
#17
Posted 04 April 2006 - 23:00
Offroad Aint Juzt A Sport, But A Lifestyle;)
#18
Posted 04 April 2006 - 23:00
Han ramset opp en 8 - 10 LN170'er solgt hos dem som gikk konstant med diesel og oljefat, kjettinger, verktøy og annet utstyr på planet etter dårlige riks og bygdeveier, samt traktorveger (skogsmaskinkjørere). Disse er jevnlig til service, og de fleste hadde passert 150k - eller nærmet seg 200k, og INGEN hadde knekt fjærer.
Rubberside down
#19
Posted 04 April 2006 - 23:00
Blom :
1 Taco, 2 Luxer , 2 LJ80 og 1 CJ6
#20
Posted 04 April 2006 - 23:00
articjente