Hærens nye
Started by
petter
, Dec 18 2006 00:00
14 replies to this topic
#1
Posted 18 December 2006 - 00:00
Denne lover da godt
Eh, monsterbil er vel å ta litt i, men synes den har utstyr & utseende med seg
http://www.nettavise...ticle837392.ece
petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage
Eh, monsterbil er vel å ta litt i, men synes den har utstyr & utseende med seg
http://www.nettavise...ticle837392.ece
petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage
#2
Posted 18 December 2006 - 00:00
fint når den satt seg fast, men virket jo som et greit kjøretøy, hvorfor kan vi ikke bare handle oss hummere?? er jo det alle andre har!!
Kriss (Kristoffer M-G)
Medlem nr 20 i Kristiansand Offroad Klubb
Det er bare å ta fart!
Kriss (Kristoffer M-G)
Medlem nr 20 i Kristiansand Offroad Klubb
Det er bare å ta fart!
#3
Posted 18 December 2006 - 00:00
Trur nok suzukien min er tryggere... liten å lett og vanskelig å treffe,,rask og sprekere,kommer seg lettere fram i vanskelig tereng Og ikke minst billigere.......
............(.)(.).............
Dø ung bli et vakker lik
2FAT 2FLY
Jobb:dekkservic
............(.)(.).............
Dø ung bli et vakker lik
2FAT 2FLY
Jobb:dekkservic
#4
Posted 18 December 2006 - 00:00
Den går godt til å vera så tung som den er,mange tonn pga pansringen.
Ingenting i skogen, men på landeveg og i urbane strøk(spes intops) er den i rette element..
_____________________
Servo er og blir for pusekattar. No skal eg og bli pusekatt!
Ingenting i skogen, men på landeveg og i urbane strøk(spes intops) er den i rette element..
_____________________
Servo er og blir for pusekattar. No skal eg og bli pusekatt!
#5
Posted 18 December 2006 - 00:00
så da tøff ut den, er nok som rickien sier, det er vel ikke en direkte offroader, men på u-lente veier og over ødelagte veier i afganistan må det jo være midt i blinken:)
#6
Posted 18 December 2006 - 00:00
Bilen var under 7,5 tonn. så da er det jo ganske bra med 190 KH i den i forhold til en lastebil foreksempel. Er jo sikkert en bra ned giring i denne.
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#7
Posted 19 December 2006 - 00:00
Den var tøff den, men kanskje ikke noen offroader..!?
Thomas Løvskogen
Jeep Wrangler YJ 2.5l
www.ringerikeoffroadklubb.no
www.pirate4x4.com
www.formulaoffroad.no
Thomas Løvskogen
Jeep Wrangler YJ 2.5l
www.ringerikeoffroadklubb.no
www.pirate4x4.com
www.formulaoffroad.no
#8
Posted 19 December 2006 - 00:00
Vekta ødelegger.... Ellers tror jeg den kunne vært ganske ålreit som offroader.... litt mer høyde på fjærene så
Garasje1: http://www.offroadga...d=2&thread_id=2
Garasje2: http://forum.m4x4cn....sp?TOPIC_ID=250
Garasje1: http://www.offroadga...d=2&thread_id=2
Garasje2: http://forum.m4x4cn....sp?TOPIC_ID=250
#9
Posted 19 December 2006 - 00:00
Bilen er tøff å se på, men desverre ikke sååå bra i terrenget. Skal du ha noe større sjangs i terrenget, er du nødt til å benytte deg av "kritisk" alternativet for automatisk justering av lufttrykk, samt god bruk av sperrer...
Skal ikke lage noen stor avhandling om denne bilen, da den ikke er testet fullt ut ennå...
Skal ikke lage noen stor avhandling om denne bilen, da den ikke er testet fullt ut ennå...
#10
Posted 19 December 2006 - 00:00
Vinsj som trekker likt bilens vekt?
Hva skal de med det da?
I hvertfall ikke nedi ei myr....
__________
GPS Fantom.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
Hva skal de med det da?
I hvertfall ikke nedi ei myr....
__________
GPS Fantom.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
#11
Posted 19 December 2006 - 00:00
Tror neppe hobbykjøring offroad i norsk mose og hengemyr var med i betraktningen når denne ble bestilt gitt.
Forsvarets behov for et pansret hjulgående kjøretøy mindre enn SISU xa 185 og mer hensiktsmessig enn pansret MB G-wagen er påtagende.
Fantastic at det ikke har tatt årtier fra ønsket om et hensiktsmessig kjøretøy ble ytret, til det har kommet til gårds!
12,7mm, eller kansje helst en 30mm maskinkanon på taket vil flate ut de værste humpene :-)
GO ISAF!
PK
Forsvarets behov for et pansret hjulgående kjøretøy mindre enn SISU xa 185 og mer hensiktsmessig enn pansret MB G-wagen er påtagende.
Fantastic at det ikke har tatt årtier fra ønsket om et hensiktsmessig kjøretøy ble ytret, til det har kommet til gårds!
12,7mm, eller kansje helst en 30mm maskinkanon på taket vil flate ut de værste humpene :-)
GO ISAF!
PK
#12
Posted 20 December 2006 - 00:00
Ikke rart den må være pansra... (iveco) lissom... må jo det når den stopper... var ikke veldig positivt overaska... men men... skulle ikke tro det fantes andre biler...
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
#13
Posted 20 December 2006 - 00:00
Ja den va jo flott å se på....så praktisk i norske skoger er vi vel skjønt enige om at den ikkje kommer til å funke bra..
Men har god tru på kampen mot terrorisme, og der kan den nok hjelpe i urbane strøk..
GOD JUL & GODT NYTTÅR til ALLE GODE Offroad-venner!!!
Men har god tru på kampen mot terrorisme, og der kan den nok hjelpe i urbane strøk..
GOD JUL & GODT NYTTÅR til ALLE GODE Offroad-venner!!!
#14
Posted 21 December 2006 - 00:00
Vi har jo nesten ikke noe forsvar her til lands, så denne er vel beregna på utlandet, som alt annet.
Men jeg syntes den var litt tøff da.
MEN HUMMER RUUUULER FORTSATT
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
God jul, folkens
Murphys lov: alt som kan gå galt, går galt.
www.bruktbildeler.com
Men jeg syntes den var litt tøff da.
MEN HUMMER RUUUULER FORTSATT
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
God jul, folkens
Murphys lov: alt som kan gå galt, går galt.
www.bruktbildeler.com
#15
Posted 21 December 2006 - 00:00
Hummer ruler til hobbybruk, men til militært formål med behov for alt utstyr en infanteripatrulje trenger er den next to useless. Drivverkstunellen tar jo alt av plass inni bilen, der hvor det skal være plass til folk, våpen og ammo! Ser ikke så tøfft ut med alskens rakkel som trengs hengende å slenge utenpå bilen da, ser litt tateraktig ut...
Den pansrede utgaven har jo så rette flater i alle kanter at man skyter nesten gjennom den med sprettert!
Men for all del, den ser bad ass ut...
PK
Den pansrede utgaven har jo så rette flater i alle kanter at man skyter nesten gjennom den med sprettert!
Men for all del, den ser bad ass ut...
PK