Edited by Nismek, 05 March 2008 - 00:44.
patrol 3,3
Started by
Nismek
, Mar 05 2008 00:38
6 replies to this topic
#1
Posted 05 March 2008 - 00:38
litt kjøring i snø,den grønne hade tett exsosrør,
#2
Posted 05 March 2008 - 16:36
Så veldig morro ut Tror din er mer påstilt enn min.. Ryker iværtfall mere Hvor høyt på turtall drar din?? Har dratt min til 4000, men er ikke så mye futt helt der oppe...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#3
Posted 06 March 2008 - 10:03
QUOTE(wazzza @ 5 Mar 2008, 16:36) <{POST_SNAPBACK}>
Så veldig morro ut Tror din er mer påstilt enn min.. Ryker iværtfall mere Hvor høyt på turtall drar din?? Har dratt min til 4000, men er ikke så mye futt helt der oppe...
e påstilt max på pompa,ryker ja,men eksosen va klemt flat på to plaser.
e sjelden over 2000 ved vanlig kjøring ,når jeg kjøre i lavserien så e æ sjelden over 3000.
motoren har nu max dreiemoment på ca 2000 o/min, større dekk "forandrer" utvekslingen.
på grun av min endringer på innsug/eksos, kan æ utnyte dreimoment bedre en orginalt. Disse motorene er ikke bygget for så høyt turtall som 4000 o/min. æ bruke moment for å klatre å girene for fart...
#4
Posted 07 March 2008 - 06:34
Jeg sliter med akkurat momentet.. Har veldig lite moment under 1500 o/min.. Må opp på litt turtall så turboen får snurra.. Da er det ingenting som stopper den motoren... Min motor øker akselerasjonen til ca 3500 o/min før effektkurven begynner å flate ut...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#5
Posted 07 March 2008 - 19:24
QUOTE(wazzza @ 7 Mar 2008, 06:34) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg sliter med akkurat momentet.. Har veldig lite moment under 1500 o/min.. Må opp på litt turtall så turboen får snurra.. Da er det ingenting som stopper den motoren... Min motor øker akselerasjonen til ca 3500 o/min før effektkurven begynner å flate ut...
Store dekk krever mer av motoren ,da e det nu kjekt me en 6 syl/å turbo.
Det e opp te dæ om du bygger om som min,har ikke noe problem å dra 800/1000 0/min på 5 gir.
Min har faktisk turbosus fra 700 o/min (høres ut som en m6 på 1200/1500 o/min ved kjøring etter vei i 5 gir)
Den bilen son har iveko ic drar noe sykt me campingvogn på 4 giret opp over bakker ,da me 31 tomer dekk.
Bilen har samme oppsett som min men kun orginal eksos.
Anbefaler og fjerne orginalhus på eksos bak torbo . Æ har fått laget flens lik eksospakningen, har 3" direkte ut fra turbo.
#6
Posted 08 March 2008 - 06:30
Har tenkt på å fjerne de to støpte 90`graderne rett etter turboen når jeg kommer så langt.. Kan ikke skjønne annet enn at det blir mye restriksjoner der...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#7
Posted 01 April 2008 - 16:58
3.3td motoren yter maks effekt på 4000 rpm.