Gå til innhold



Foto

Bremsesko


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 mrreg

mrreg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 13:12

Ærede korandister.....

Driver og mekker for å heve kvaliteten på Korandoen- Har vært endel trøbbel med bakbremsene. Begynner å komme seg nå, men trenger følgende:

Bremsesko bak til begge sider + monteringssett....

Har noen noen gode tromler liggende? Er noe herpa på ene siden... unsure.gif

Høyre bak lekker olje fra akselen inn i bremsene. Hvordan er tettingen her og hvor kan jeg få tak i det som trengs for å fikse dette? Ikke bare gøy med olje i trommelbremser..... blink.gif

BTW, er det noen som har info om orginalratt på Korando? Forrige eier har satt på et lite GT-ratt uten medfølgende servo. Kjenner det i skuldrene etter selv normal korandering.... sad.gif

Var ute i helga og prøvde dansesko på Korandoen. Var noe en kompis hadde liggende å slenge. Passet imidlertid ganske bra. Bilen ble ikke værre med slike suler enn med standard 225.... Men sjekk fjærfestene foran (samma bak) grrrøøøsss..... wacko.gif Her er det endel vinterarbeid på gang! Vurderer å korte disse til omtrent 2,5" og flytte akselene under fjærene. Ser ut til at det vil gi ytterligere 2,5" løft i tillegg til det som er. Høyden er omtrent 20" til blankelista....

Har noen gjort/prøvd noe lignende tar jeg imot råd, tips & vink med ydmykhet. På forhånd takk!


PIC_3209_Small.jpg

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 14:02

Jeg har bremsesko og antagelig monteringsdetaljer.
Bremsetrommel er det lite av siden dette er 6-hulls. Har mange 5-hulls nye, men da må det sveises og bores om. Er du klar for å gjøre noe slikt. Hvis ikke skal vi finne noen brukte. http://www.bilsalong...ockle-assy2.JPG

Oljelekkasjen din kan komme av skitt. Du har en liten jobb forran deg hvis det ikke er nok med rengjøring.
Da må du ta av bremseskjoldet, ta ut stikkakslingen, krymperingen og lageret- før du kommer til simringen.
Kan skaffe deg komplett sett med lager og det hele. Det er vel lurt å bytte det hele når det frøst skal av+ ikke lett å sette på en brukt krympering og få den til å holde.... http://www.bilsalong...ullager-bak.jpg

Skaff deg servo ! Det er unik forbedring på kjøreegenskapene. Ratt er tre-eiket. Rett tverrbar og en bar som peker rett ned. Ikke spes. pent. Har et brukt til slags.

Ikke tenk på å legge akslen under fjæra hvis du ikke har tanker om å holde deg utelukkende i skogen. Du øker ikke pendlinga noe vet du.
Mitt tips vil være +1" karosseriløft på vanlige måten med klosser på ramma.
Få deg noen bladfjører med rette svaien og legg til slik at sjaklene dine er 4-5" høye.
Sjekk frigangen på støtdemperne og bygg evnt. om festene. Få lange nok dempere. NB- Pass på at bremseslangene rekker dit de skal - også ved full sving.

Og til slutt- Jeg har noe av lageret på nett: http://www.korando.no

Velkommen i "moroland"

Edited by Newton, 15 October 2007 - 14:09.


#3 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 17:19

Jeg har en 2,3 TD med servopumpe liggende å vente på noen ivrige korandister.
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!