Artig prosjekt:)
Bare for å komme med et forslag til motor: Har du vurdert 2,8D fra Laurel? Dette skal vel også være en sterk og nesten skuddsikker motor, og de finnes det mange av med automat.
Et annet alternativ er jo at 3,3 Patrol motor kanskje passer på automatkassa fra Laurel? Men det vet jeg ikke.
sd33t i tråkkemaskin
Started by
arctic cat
, Apr 03 2008 22:48
26 replies to this topic
#21
Posted 06 April 2008 - 08:55
#22
Posted 06 April 2008 - 17:53
QUOTE(arctic cat @ 6 Apr 2008, 05:36) <{POST_SNAPBACK}>
Dette var nytt for meg, hvis du har rett så har jeg et problem og det at trommlene kommer i veien er et godt poeng, men problemer er jo bare en omvei til løsningen
Du har ikkje eit problem, men ein utfordring. Vis du bruker en bakaksling fra fex. en volvo 240 so har den skivebremser. Og dei kan du flytta til framsida av akslingen, og vil da ikkje komme i konflikt med guidene inne i beltet.
Men eg hadde tenkt meg godt om for eg starta obygging pA ein maskin som fungerer, for etter ei slik ombygging blir den vertfall ikkje bedre, men heller det motsatte.
Men setter du inn ein 2l eller max 2,2 og brukar maskina slik den er, vil du jo ha ei god og brukbar maskin.
Skal du bygge ein beltebil som skal gA litt fort og har fjering, kan du bygge om patrolen og sette pA fex belter fra BV-202. Slike belter fAr du for rundt 1000-1500,-pr. stk
Edited by andgjerd, 06 April 2008 - 22:31.
#23
Posted 06 April 2008 - 21:03
QUOTE(Y60-Hans @ 5 Apr 2008, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
Finnes automat bak mange 3,3 i verden, bare ikke i noen nissan...
3.3 ble brukt i dodge, jeep og international...
Dodge fantes i allefall med kombo'n sd33 og chrysler sin TF727 automat..
Litt usikker på hva slags kasser som satt bak motoren i jeep og inter..
3.3 ble brukt i dodge, jeep og international...
Dodge fantes i allefall med kombo'n sd33 og chrysler sin TF727 automat..
Litt usikker på hva slags kasser som satt bak motoren i jeep og inter..
Torque Flight kassa burde kunne gå å skaffe, sitter i mye fra chrysler og dodge, ca siste halvdel av 70tallet og et stykke opp på 80.... Dette vet folket på dodge forumet..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
Hans Heimdal
915 97 415
Hans@offroad.no
men de blir ikke større!?!
Hans Heimdal
915 97 415
Hans@offroad.no
#24
Posted 08 April 2008 - 09:34
Har da lagt ut forespørsel på dodge forumet så får jeg bare vente fant forresten denne:
http://www.swmosport...ead.php?t=21375
http://www.swmosport...ead.php?t=21375
#25
Posted 18 April 2008 - 13:21
Den lille saken skal vistnok være lagd av belter fra en 202.
#27
Posted 05 September 2008 - 07:16
QUOTE(Y60-Hans @ 5 Apr 2008, 22:54) <{POST_SNAPBACK}>
Finnes automat bak mange 3,3 i verden, bare ikke i noen nissan...
3.3 ble brukt i dodge, jeep og international...
Dodge fantes i allefall med kombo'n sd33 og chrysler sin TF727 automat..
Litt usikker på hva slags kasser som satt bak motoren i jeep og inter..
3.3 ble brukt i dodge, jeep og international...
Dodge fantes i allefall med kombo'n sd33 og chrysler sin TF727 automat..
Litt usikker på hva slags kasser som satt bak motoren i jeep og inter..
Den eneste Jeep jeg har hørt om med 3.3 er CJ10A, men jeg har aldri hørt at Nissan ble brukt Dodge, når og hvor ??
Vet at Dodge tenkte å bruke 3.3 men skrinla det pga dårlig ytelse (akselerasjon)
IH brukte 3.3 uten turbo i '76 - '79. I 80 var den med turbo. Dette var bare tilgjengelig i Scout II, Terra truck, and Traveler. De aller fleste med T-19 manuell og noen få med 727 automat.