Hei
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Slakk håndbrekk-wire
Started by
mussomarius
, May 26 2009 21:26
6 replies to this topic
#1
Posted 26 May 2009 - 21:26
#2
Posted 27 May 2009 - 07:43
QUOTE(mussomarius @ 26 May 2009, 22:26) <{POST_SNAPBACK}>
Hei
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Da må du krype under framfor bakdiffrensialen,wire ser du lett fra begge hjula som møtes i en Y-kopling og der ser du strammemutter.
Og har du strammet opp parkeringsbremsebanda,det tannhjulet under bremseband når du tar av skivene/tromler?
"If you are going through hell, keep going."
- Sir Winston Churchill (1874-1965)
- Sir Winston Churchill (1874-1965)
#3
Posted 05 July 2009 - 02:36
QUOTE(mussomarius @ 26 May 2009, 22:26) <{POST_SNAPBACK}>
Hei
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Skru av hjulet og bremseskiva... så finner du strammeren til håndbrekket:) Juster til skiva "subber" på bremseskoen...så justerer du på y-koblinga under bilen hvor mange knepp du skal dra på spaken;) Dette er absolutt eneste måten å gjøre det på...
#4
Posted 30 March 2010 - 11:22
Hei der ute.
Noen som har peil på å få av skive bak på Rexton? Såpass slitekant innvendig i håndbrekk trommel at jeg ikke får lirket av skiva.
Tips mottas med takk!
Noen som har peil på å få av skive bak på Rexton? Såpass slitekant innvendig i håndbrekk trommel at jeg ikke får lirket av skiva.
Tips mottas med takk!
#5
Posted 30 March 2010 - 17:36
QUOTE(mussomarius @ 26 May 2009, 22:26) <{POST_SNAPBACK}>
Hei
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Noen som har erfaring med slakk håndbrekk-wire? Brekket tar ikke før den siste CM'ern og selv da kan jeg ikke stå i noen nevneverdig bakke.... Kan den strammes eller må den skiftes? Hvis den kan strammes, Hvordan gjøres dette?
På forhånd takk!
Anbefaler denne lenken: http://www.ssangyong...x...ost&p=34368
På den musso jeg hadde var det kommet inn vann etc som gjorde at "systemet" tørket inn og til sist rustet/eiret fast. En 3-4 timers jobb med helt demontering og oppsmøring av alle bevegelige deler inne i håndbrekksystemet ga resultat. Fikk et kjempebra håndbrekk. Men som med alt på en Musso, det måtte opp hvert år og smøres for å vedlikeholde funksjonen.
#6
Posted 01 April 2010 - 20:25
QUOTE(mussonor @ 30 Mar 2010, 18:36) <{POST_SNAPBACK}>
Anbefaler denne lenken: http://www.ssangyong...x...ost&p=34368
På den musso jeg hadde var det kommet inn vann etc som gjorde at "systemet" tørket inn og til sist rustet/eiret fast. En 3-4 timers jobb med helt demontering og oppsmøring av alle bevegelige deler inne i håndbrekksystemet ga resultat. Fikk et kjempebra håndbrekk. Men som med alt på en Musso, det måtte opp hvert år og smøres for å vedlikeholde funksjonen.
På den musso jeg hadde var det kommet inn vann etc som gjorde at "systemet" tørket inn og til sist rustet/eiret fast. En 3-4 timers jobb med helt demontering og oppsmøring av alle bevegelige deler inne i håndbrekksystemet ga resultat. Fikk et kjempebra håndbrekk. Men som med alt på en Musso, det måtte opp hvert år og smøres for å vedlikeholde funksjonen.
Takker for rask respons.
Her har håndbrekk hengt seg og det går jern mot jern så fort jeg flytter bilen. Er ikke klossene bak. Brekket har plutselig fått mye dødgang. Det må da være en eller annen måte å få slakket wire eller automatstramming på?
#7
Posted 06 April 2010 - 21:37
QUOTE(Soningen @ 1 Apr 2010, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Takker for rask respons.
Her har håndbrekk hengt seg og det går jern mot jern så fort jeg flytter bilen. Er ikke klossene bak. Brekket har plutselig fått mye dødgang. Det må da være en eller annen måte å få slakket wire eller automatstramming på?
Her har håndbrekk hengt seg og det går jern mot jern så fort jeg flytter bilen. Er ikke klossene bak. Brekket har plutselig fått mye dødgang. Det må da være en eller annen måte å få slakket wire eller automatstramming på?
Hei.
Det er ikke mange muligheter. Det dumme er at det ikke er hull i trommel/skive for å komme til. Det er nesten slik at vinkelsliper er eneste hjelp, klyve trommel!
Men, om var det meg som hadde problemet så ville jeg hr forsøkt å bore hull i trommel der det faktisk er et hul i "drivakselflens". Du ser det på et av bildene på tråden til det engelse ssangyongforumet. Det er et hull i flens som det er mulig å bruke om det var et tilsvarende i bremstrommel.
Det kunne være værdt et forsøk å spraye med CRC / WD40 eller liknende inn gjennom der wire går, for i håp om at det vil løsne på systemet. Om du ikke vil bruke flere bokser av WD40 så kanskje det kan være ide å "skylle" håndbremsystemet med Diesel?
Det hele vil sikkert løsne og du fikk løst opp den svært intrikate mekaniske som håndbremsen er.