Er det noen som kjenner til om det finnes noen utgave av SJ som har blitt levert med automatgirkasse? Lisensprodusert eller noe fra Asia eller India?
Har diskutert med en på BT og han sier at om jeg finner en lik utgave av SL som er levert med automatkasse kan han godta en ombygging til automat uten så mye problemer. Ellers kan det bli litt pes med bremser og diverse.
Det aller enkleste ville vært en henvisning til en tilsvarende med automat.
Hva er vekten på ei automatkasse kontra den originale manuelle, blir det mye tyngre mon tro?
Jeg må bare skru litt nå så neste uke skal jeg bytte akslinger og heve den grå SJ og hive på skiver bak. Og da må jeg samtidig plage BT litt med noen søknader. Må holde dem varme.
Automatgir i SJ
Started by
Nöcke Gunnar
, Aug 20 2009 21:17
7 replies to this topic
#1
Posted 20 August 2009 - 21:17
#2
Posted 20 August 2009 - 22:17
Har sett bilde av en maruti gipsy med el.vinduer++, denne hadde også automat om jeg husker riktig
#3
Posted 21 August 2009 - 11:36
QUOTE(ShuDuck @ 20 Aug 2009, 23:17) <{POST_SNAPBACK}>
Har sett bilde av en maruti gipsy med el.vinduer++, denne hadde også automat om jeg husker riktig
Skal lure på hva ei automatkasse koster i india.
#4
Posted 21 August 2009 - 12:56
Jeg har funnet ut at Santana Samurai med G13BB motor kom med automatkasse i -94 og fremover.
Har sendt forespørsel til England om priser på slik kasse. Det kan da ikke ha noe betydning på automatkassa at det er høyreratt. På girvelgeren blr det forskjell men der kan en vel bruke fra ei anna kasse.
Jimny kommer med automatkasse: Vil den passe i en 413 uten å kappe i ramma? Hvilken motor vil den passe på, går den på en G16 motor?
Hva må jeg ha med på ei autmatkasse. Converteren, følger den med kassa eller må jeg be spesielt om den.
Jeg kan alt for lite om automatkasser så jeg burde egentlig være tilstede når den plukkes av for å kunne f med det jeg trenger. Kan få ei Jimny kasse fra Sverige for en relativt vettug pris. Lurer på om den går i tunnellen? Trolig ikke. Men ...
Det må bare bli automat etter hvert, med G16 motor med lettere trimming. Jeg er møk lei av all den giringen.
Har sendt forespørsel til England om priser på slik kasse. Det kan da ikke ha noe betydning på automatkassa at det er høyreratt. På girvelgeren blr det forskjell men der kan en vel bruke fra ei anna kasse.
Jimny kommer med automatkasse: Vil den passe i en 413 uten å kappe i ramma? Hvilken motor vil den passe på, går den på en G16 motor?
Hva må jeg ha med på ei autmatkasse. Converteren, følger den med kassa eller må jeg be spesielt om den.
Jeg kan alt for lite om automatkasser så jeg burde egentlig være tilstede når den plukkes av for å kunne f med det jeg trenger. Kan få ei Jimny kasse fra Sverige for en relativt vettug pris. Lurer på om den går i tunnellen? Trolig ikke. Men ...
Det må bare bli automat etter hvert, med G16 motor med lettere trimming. Jeg er møk lei av all den giringen.
#5
Posted 21 August 2009 - 13:07
Har en kompis i India.... han kan sjekke
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#6
Posted 21 August 2009 - 13:17
du trenger følgende.... og det må du nok be om...
flexplate/startkrans
converter
selve kassa og velgeren....
mulig du og burde ha tak i mellomakselen til transfere...
santana samuraien er spansk, og du får dem med rattet på riktig side og...
jeg har sendt en forespørsel ned dit på mandag og noen deler, ikke noen svar enda, så smør deg med tålmodighet...
flexplate/startkrans
converter
selve kassa og velgeren....
mulig du og burde ha tak i mellomakselen til transfere...
santana samuraien er spansk, og du får dem med rattet på riktig side og...
jeg har sendt en forespørsel ned dit på mandag og noen deler, ikke noen svar enda, så smør deg med tålmodighet...
#7
Posted 21 August 2009 - 17:14
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#8
Posted 21 August 2009 - 22:43
QUOTE(vidar @ 21 Aug 2009, 18:14) <{POST_SNAPBACK}>
Det er den som egentlig tirret meg opp på dette igjen. Problemet er at det vil være veldig vanskelig å få den løsningen godkjent for en må kappe tverrstaget på ramma og skru inn et nytt stag. Da sitter godkjenningene langt inne hos BT.'
Men om jeg finner noe som er fabrikklevert på en tilsvarende modell som jeg kan skru rett på, eventuelt bare lage litt plass i tunnelen så vil BT godta det.
Nå setter jeg på samuraiakslingene først, med skivebremser bak. Så fjærhevesett og bodylift og servostyring. Får det inn i vognkortet. Så G16 motor.