Gå til innhold



Foto

TUV godkjent hevesett for suburban


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 mEntOr_

mEntOr_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 11:10

Hei!
Jeg hørte med "http://www.4x4vest.no" om de kunne skaffe meg et TUV godkjent hevesett for min 2500 suburban 90modell, og det de da kunne skaffe var "Pickup K20, Suburban K10 4" (200mm)" TUV Godkjent. Men prisen var over det budsjettet jeg hadde planlagt - 32 885 NOK.

Jeg har vært på utenlandske sider og funnet flere rimelige hevesett, men ikke funnet noen som der står TUV godkjent til suburban. Noen som vet hvor jeg eventuelt kunne fått dette hevesette for en rimeligere penge, eller et annet tuv godkjent hevesett for bilen min?

#2 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 12:53

Meg bekjent så finnes det ikke dessverre.... Har sjekka mye til amerikanske biler, og der er det svært dårlig med sånt.

Det er jo BGNor www.4x4butikken.no som er importør og leverandør til 4x4vest, og de har ikke noe dessverre
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#3 eriknor

eriknor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 570 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 13:46

ser di fører Traimaster hevesett, i følge den tyske levrandøren finnes det ikke Tuv godkjenning på settene.


#4 mEntOr_

mEntOr_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 14:17

QUOTE(eriknor @ 12 Oct 2009, 14:46) <{POST_SNAPBACK}>
ser di fører Traimaster hevesett, i følge den tyske levrandøren finnes det ikke Tuv godkjenning på settene.


Ifølge BGNor var "Pickup K20, Suburban K10 4" et trailmaster sett, og det mente dem var TUV godkjent. Men som jeg tidligere nevnte, så var prisen i meste laget.

Hva gjør folk her inne da når de skal ha heva suburban? Kan da ikke tenke meg at folk faktisk gidder å senke og skifte hjul før eu-kontroll, og deretter heve den igjen. Finnes det noen eventuell løsning?

#5 Prankster

Prankster

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 890 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 15:25

Sleng på heve klossene bak.. Så er det bare å dra på eu kontroll og krysse fingra for at han ikke ser dem, eller bare ser mellom fingra på det.. Er ikke værre å pelle dem av om de legger merke til dem smile.gif.. Når jeg tok eu kontroll så kommenterte han bare at jeg hadde bytta U boltene, han mente at mange flere burde gjøre det i ny og ne tongue.gif..
I am a Nobody. Nobody is Perfect. Therefore I am Perfect. :)
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions

#6 mEntOr_

mEntOr_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 17:24

QUOTE(Prankster @ 12 Oct 2009, 16:25) <{POST_SNAPBACK}>
Sleng på heve klossene bak.. Så er det bare å dra på eu kontroll og krysse fingra for at han ikke ser dem, eller bare ser mellom fingra på det.. Er ikke værre å pelle dem av om de legger merke til dem smile.gif.. Når jeg tok eu kontroll så kommenterte han bare at jeg hadde bytta U boltene, han mente at mange flere burde gjøre det i ny og ne tongue.gif..


Hvilken bil er det du har da, hvor mye har du heva den og hvilken dekk har du satt på den?

Når jeg har tenkt å heve bilen, så er det for å kunne sette på større dekk, kunne gjerne tenkt meg 35 dekk. Og da har en plutselig både hevet den, og større dekk enn hva som står i vognkortet. Hadde derfor vært klart gunstigst å fått et godkjent hevesett.

#7 Prankster

Prankster

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 890 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 17:37

QUOTE(mEntOr_ @ 12 Oct 2009, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilken bil er det du har da, hvor mye har du heva den og hvilken dekk har du satt på den?

Når jeg har tenkt å heve bilen, så er det for å kunne sette på større dekk, kunne gjerne tenkt meg 35 dekk. Og da har en plutselig både hevet den, og større dekk enn hva som står i vognkortet. Hadde derfor vært klart gunstigst å fått et godkjent hevesett.



Har bare heva den 2" og kjører med 31.6" dekk bare jeg.. Men som de andre har sagt, det finnes så og si ingen Tüv papirer til Amcar heving
I am a Nobody. Nobody is Perfect. Therefore I am Perfect. :)
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions

#8 Slegga22

Slegga22

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 187 Innlegg:

Posted 13 October 2009 - 16:44

Det er en offroad butikk i gjerstad.
De skulle skaffe hevesett til K5'n min for 15500kr.
husker ikke firma navnet men går vel ann å finne det ut

#9 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 13 October 2009 - 22:02

K5 er vel den eneste US bilen det kom hevesett med papirer til.
Ellers er ikke det europeiske markedet stort nok til at fabrikanten gidder å bruke masse penger på godkjenninger .
I USA er det meste lov, og da driter de i oss her i Norge dessverre.
Så den bilen din kan du bare glemme å få godkjent hevet og med 35" sånne papirer finnes ikke....
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#10 mEntOr_

mEntOr_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 17 October 2009 - 22:52

QUOTE(Duramax @ 13 Oct 2009, 23:02) <{POST_SNAPBACK}>
K5 er vel den eneste US bilen det kom hevesett med papirer til.
Ellers er ikke det europeiske markedet stort nok til at fabrikanten gidder å bruke masse penger på godkjenninger .
I USA er det meste lov, og da driter de i oss her i Norge dessverre.
Så den bilen din kan du bare glemme å få godkjent hevet og med 35" sånne papirer finnes ikke....


Så du sier altså at det ikke finnes? Men er jo merkelig da at Morvik Mekaniske AS (www.4x4vest.no), hevder de kan skaffe et. Her er mailene jeg skrev/fikk:

________________________________________________________________________________
____________________________________
-----Opprinnelig melding-----
Fra: --------------- [---------------------------]

Sendt: 11. oktober 2009 22:48
Til: kundeservice@4x4vest.no
Emne: Hevesett

Hei!

Jeg er ute etter et TUV godkjent hevesett til min chevrolet
suburban 2500,
90 modell, som egner seg for "35” x 12,5 – 15" eller
"Irok 36" dekk. Har
dere noe dere kan anbefale meg?

Mvh. --------------------


Fra: Morvik Mekaniske as <kundeservice@4x4vest.no>
Emne: SV: Hevesett
Til: "'---------------'" <------------------>
Dato: Mandag 12. oktober 2009 08.19

Hei
Kan skaffe i Trailmaster

Pickup K20, Suburban K10 4" (200mm) TUV Godkjent

Varenr: TMS07829 kr 32 885.- ink mva. Bestillingsvare


lifted suspension, Blazer 3/4 ton, 77-91 4" (100mm) Ikke
godkjent

Varenr: TMS07459 kr 27 384.- ink mva. Bestillingsvare


Vennlig hilsen
Ronald Bogetveit
Morvik Mekaniske as
www.4x4vest.no
kundeservice@4x4vest.no
Tlf: 55530042
Fax: 55530216
Mobil: 928 01046


-----Opprinnelig melding-----
Fra: ------------------ [mailto:-----------------]
Sendt: 14. oktober 2009 23:31
Til: kundeservice@4x4vest.no
Emne: Vedr. SV: Hevesett

Pickup K20, Suburban K10 4" (200mm) er den eneste som er TUV godkjent, så da
blir det alternativet. Men hva inneholder denne kit`en? Følger det med
papier på at det er TUV godkjent?

Mvh. --------------------


Hei
4. stk støtdempere, 4. stk bladfjærer, 1. stk monteringsett (forlengede br
slanger skruer med mer)er tuv godkjent


Vennlig hilsen
Ronald Bogetveit
Morvik Mekaniske as
www.4x4vest.no
kundeservice@4x4vest.no
Tlf: 55530042
Fax: 55530216
Mobil: 928 01046
________________________________________________________________________________
_______________________________________

I utgangspunktet syntes jeg dette ble jævlig dyrt, så derfor jeg ville høre om om det fantes noen billigere alternativer. Men nå hører jeg folk sier at det ikke finnes? Mener dere at Morvik Mekaniske feilopplyser meg da?

#11 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 17 October 2009 - 23:00

Så lenge de kan legge frem Tüv papirer er jo alt i skjønneste orden.
Jeg visste ikke det fantes til pickuper, men da har vi jo fått bekrefta det. Og heving på skikkelig vis koster penger, så da er det bare å bla opp hvis man vil være med på moroa!!
Morvik handler hos BGNor, så ta en tlf til Odd Arild der, han er guru på heving. 22905777
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#12 Lipton

Lipton

    Too bored to breathe...

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1563 Innlegg:

Posted 17 October 2009 - 23:04

Interessant!!

Er SVÆRT spent på fortsettelsen av denne sagaen dribble.gif
Mvh
-Lipton-


454/7,4/300 - Go big or stay home!!


"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams


"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson


Visit LIPTON'S PALACE!!


#13 mEntOr_

mEntOr_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 18 October 2009 - 00:27

QUOTE(Duramax @ 18 Oct 2009, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Så lenge de kan legge frem Tüv papirer er jo alt i skjønneste orden.
Jeg visste ikke det fantes til pickuper, men da har vi jo fått bekrefta det. Og heving på skikkelig vis koster penger, så da er det bare å bla opp hvis man vil være med på moroa!!
Morvik handler hos BGNor, så ta en tlf til Odd Arild der, han er guru på heving. 22905777


Vet heving koster penger, men om jeg kunne kjøpt trailmaster rett fra statene hadde jeg kunnet sluppet unna med en 20 000 (det er medregnet frakt), men hjelper jo ikke mye om jeg ikke får det godkjent.

Skal ta meg en telefon til Odd Arild på mandagen da, så får vi se. Selger bgnor til privat personer, eller kun firmaer? Prøvde å gå innpå siden deres på www.bgnor.com, men kommer ingen vei der. Hadde jo antakeligvis vært billigere å kjøpt direkte fra dem enn via Morvik Mekaniske as

Edited by mEntOr_, 18 October 2009 - 01:18.


#14 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 18 October 2009 - 02:02

BGNor selger til privatpersoner. Bare å ta en telefon til dem, hyggelige folk smile.gif
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#15 arne33

arne33

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 18 October 2009 - 02:49

mulig jeg er grønn men anten så har de 4" 100mm og 4"200mm hevesett. syns de lukter alerede her jeg. men men...



#16 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 18 October 2009 - 10:53

QUOTE(arne33 @ 18 Oct 2009, 03:49) <{POST_SNAPBACK}>
mulig jeg er grønn men anten så har de 4" 100mm og 4"200mm hevesett. syns de lukter alerede her jeg. men men...


Skrivefeil er jo mye sannsynlig??
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#17 eriknor

eriknor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 570 Innlegg:

Posted 19 October 2009 - 11:26

QUOTE(aeomholt @ 18 Oct 2009, 11:53) <{POST_SNAPBACK}>
Skrivefeil er jo mye sannsynlig??



syns det er rart at dem skriver at det er godkjent, i produktkatalogen til trailmaster står det at de ikke har godkjente sett til Chevy.
http://www.trailmast...suspensions.pdf

#18 mEntOr_

mEntOr_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 19 October 2009 - 12:25

QUOTE(Duramax @ 18 Oct 2009, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Så lenge de kan legge frem Tüv papirer er jo alt i skjønneste orden.
Jeg visste ikke det fantes til pickuper, men da har vi jo fått bekrefta det. Og heving på skikkelig vis koster penger, så da er det bare å bla opp hvis man vil være med på moroa!!
Morvik handler hos BGNor, så ta en tlf til Odd Arild der, han er guru på heving. 22905777


Jeg ringte 22905777, men Odd Arild var borte denne uken, men han jeg snakka med fikk jeg masse info hos. Kan ikke gjengi alt, men det hørtes mere problematisk ut og få ting godkjent. Han sa at ifølge noe gamle regelverk, så kunne det stemme at jeg med en 90 modell suburban kunne få et tuv godkjent hevesett. Han sa det var noen gamle regler som gjaldt for pickuper opp til 1988, og suburban opptil 1991. Men det hjelper lite om en ikke får registert større dekk på bilen, noe som han mente jeg alikevell ikke ville få. Alternativet var å dra helt ned til tyskland og få registrert dekk for min enkelte bil, som kosta 4800 euro bare i dokumenter, og da var jo ikke frakt-kostnadene tatt med i bildet (tror det var rundt 60 000 han sa en annen hadde betalte tilsammen, uten en eneste fysisk forandring på bilen, og jeg bor i troms, så det blir sikkert ennå dyrere)

Norge vil vist heller at jeg skal få meg en flott bmw så jeg kan/vil bryte fartsgrensa noe voldsomt (noe en ikke gjør med en dieseldrevet suburbn) enn å få heva bilen min.