Jump to content



Photo

Hilux bremser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 posts

Posted 23 October 2009 - 22:32

Jeg har en Hilux som firmabil. Tror det er en 04 mod. Her om dagen var jeg på service med den. Da jeg hentet bilen, fikk jeg beskjed om at de hadde byttet bremseklosser i tillegg til vanlig service. Den er grei. Setter meg i bilen og kjører avgårde, men i første kryss, så merker jeg at jeg nesten ikke har bremser... Pedalen siger helt til bunns, og det er så vidt hjulene stifter.... Drar opp igjen på verkstedet og sier til dem at de trolig har glemt å lufte. Jeg får beskjed om at det har de ikke, men etter hvert kommer en mekaniker ut og tester bilen. Han sier at den er som den skal være. Jeg krangler meg til at han tar den inn og lufter og forbedrer bremsene. Jeg får bilen igjen nok en gang, men bremsene er like dårlige. Jeg får da beskjed om at "sånn er det bare med Toyota".... "ingenting å bekymre seg for"...

Jeg kan ennå tråkke pedalen helt i gulvet.

Hvordan kan de si at det skal være sånn? Jeg har da hatt mange Toyotaer, og ingen med slike bremser. Kan heller aldri tro at den kommer gjennom eu med så lang vandring på pedalen! Hva kan feilen være, ettersom det ikke er luft i systemet?

Forøvrig så drar jeg bort en uke nå, men når jeg kommer tilbake, så drar jeg rett ned igjen og forlanger at de fikser bremsene.

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....


#2 krekar

krekar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 posts

Posted 24 October 2009 - 00:29

QUOTE(slimjim @ 23 Oct 2009, 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en Hilux som firmabil. Tror det er en 04 mod. Her om dagen var jeg på service med den. Da jeg hentet bilen, fikk jeg beskjed om at de hadde byttet bremseklosser i tillegg til vanlig service. Den er grei. Setter meg i bilen og kjører avgårde, men i første kryss, så merker jeg at jeg nesten ikke har bremser... Pedalen siger helt til bunns, og det er så vidt hjulene stifter.... Drar opp igjen på verkstedet og sier til dem at de trolig har glemt å lufte. Jeg får beskjed om at det har de ikke, men etter hvert kommer en mekaniker ut og tester bilen. Han sier at den er som den skal være. Jeg krangler meg til at han tar den inn og lufter og forbedrer bremsene. Jeg får bilen igjen nok en gang, men bremsene er like dårlige. Jeg får da beskjed om at "sånn er det bare med Toyota".... "ingenting å bekymre seg for"...

Jeg kan ennå tråkke pedalen helt i gulvet.

Hvordan kan de si at det skal være sånn? Jeg har da hatt mange Toyotaer, og ingen med slike bremser. Kan heller aldri tro at den kommer gjennom eu med så lang vandring på pedalen! Hva kan feilen være, ettersom det ikke er luft i systemet?

Forøvrig så drar jeg bort en uke nå, men når jeg kommer tilbake, så drar jeg rett ned igjen og forlanger at de fikser bremsene.

trodde hjulene skulle låse på 2/3vandring. du har nok luft eller en lekasje enda. om du har nok bremseveske da?

#3 krekar

krekar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 posts

Posted 24 October 2009 - 00:29

QUOTE(slimjim @ 23 Oct 2009, 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en Hilux som firmabil. Tror det er en 04 mod. Her om dagen var jeg på service med den. Da jeg hentet bilen, fikk jeg beskjed om at de hadde byttet bremseklosser i tillegg til vanlig service. Den er grei. Setter meg i bilen og kjører avgårde, men i første kryss, så merker jeg at jeg nesten ikke har bremser... Pedalen siger helt til bunns, og det er så vidt hjulene stifter.... Drar opp igjen på verkstedet og sier til dem at de trolig har glemt å lufte. Jeg får beskjed om at det har de ikke, men etter hvert kommer en mekaniker ut og tester bilen. Han sier at den er som den skal være. Jeg krangler meg til at han tar den inn og lufter og forbedrer bremsene. Jeg får bilen igjen nok en gang, men bremsene er like dårlige. Jeg får da beskjed om at "sånn er det bare med Toyota".... "ingenting å bekymre seg for"...

Jeg kan ennå tråkke pedalen helt i gulvet.

Hvordan kan de si at det skal være sånn? Jeg har da hatt mange Toyotaer, og ingen med slike bremser. Kan heller aldri tro at den kommer gjennom eu med så lang vandring på pedalen! Hva kan feilen være, ettersom det ikke er luft i systemet?

Forøvrig så drar jeg bort en uke nå, men når jeg kommer tilbake, så drar jeg rett ned igjen og forlanger at de fikser bremsene.

trodde hjulene skulle låse på 2/3vandring. du har nok luft eller en lekasje enda. om du har nok bremseveske da?

#4 Roger Myhre

Roger Myhre

    Sveiser

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 posts

Posted 24 October 2009 - 08:07

Oppsøk nermeste NAF verksted og få dem til å undersøke bremsene og få en dokumentasjon på eventuelle feil, da står du mye sterkere og kan eventuelt få igjen penger og kanskje en unnskyldning fra verkstedet!
Naboen min var ut for lignende her hos Mekonomen. De nektet for å ha gjort feil, men da jeg fikk bilen på smøregrava mi i sommer var hele bremsesystemet fullt av luft..
mvh