Gå til innhold



Foto

Kjøp av ny bil


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 29 November 2009 - 03:17

Hei. Har vurdert å selge forestern min og ta et nytt lån får å kjøpe en 2 seters pajero eller en landcruiser.
Dette blir ikke før til neste år vil jeg tru. Har snoket litt rundt og funnet ut at Pajeroen er endel billigere en LC'en
Spesielt når man kommer opp i utstyrs nivå.
Da tenker jeg på LC GX og Pajero Instyle Smat. Selvfølgelig vil jeg ha diesel.
For øyeblikker set det ut som en Pajero instyle Smat 2007-2008 modell med navigasjon og stor skjerm kommer på rundt 350000 kr.

De litt eldre til rundt 300k har ikke dette og jeg vil helst ha en enkel måte å montere ryggekamera på en sånn bil. Da disse er mye større en min Forester så trur jeg et rygge kamera er lurt. Er ikke så god til å rygge at jeg ikke trenger sikt bakover og da disse er såpass høy så ser man jo ikke noe som er litt lavere enn bakruta.

LC GX kan kjøpes til rundt 330000 men da 2004 modell eller der i haugen som har navigasjon innebygget.
Positive med en 2004 modell er da at jeg ikke trenger å vente så mange år for å kunne montere bakseter i uten å betale en formue.

Noen råd om hvilken bil man burde satse på?
Pajeroen ser ut til å ha litt kraftigere motor da.

Beklager for en rotete post.

Edit: Nå er dette mer enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet å bruke på en bil men 10 års bil lån burde vel fikse det....

Edited by elmy, 29 November 2009 - 03:26.


#2 v60

v60

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 29 November 2009 - 20:33

Tradisjonellt så har Landcruiser vært "trykk og kjedelig" mens Pajero har vært "spennende men ustabil. Dette jevnet seg for alvor ut etter 2003 syns jeg, begge har ett tiltalende utsende, greie motorer og bra utstyrsnivå. Begge sliter vel med litt feil og mangler nå, men jeg har inntrykk av at det er lettere å få utbedret en feil hos toyota enn det er hos mitsu, til tross for 5 års garanti på norske privatsolgte biler. Du sitter litt høyere i pajero og derfor føles det som den krenger litt mer i svinger enn landcruiseren, men ta en prøvetur i begge, det er til slutt smak og behag som avgjør dette. smile.gif

#3 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 30 November 2009 - 01:58

Tkker for svar. Nå har vi ikke mitsu forhandler her jeg bor. Bare toyota. Poenget er at det koster nesten like mye for en 2004 lc som en 2007 pajero. noexpression.gif
Så når jeg kommer så langt så får jeg se om jeg får prøve kjørt dem.

Edited by elmy, 30 November 2009 - 01:59.