Gå til innhold



Foto

tips om godkjenning?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 zukiola

zukiola

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 01 January 2010 - 22:37

da er tanken å få i daihatsu rocky 2.8td 85mod, etter et helt år etter jeg solgte min mitsubishi l200 men mindre modifikasjoner og myyyyye prakk!! har jeg nå begynt å savne firehjulstrekker igjen,
men er ute etter litt kunskaper da jeg ikke er ute etter å bli avskiltet etter endt prosjekt biggrin.gif
kan begynne med heving da. vurderer 33-35.12,5/15 hvor mye kan jeg heve for å få dette godkjent og hva? har hørt om bodylift og snu akslene så de kommer under bladfjærene og forlenge sjakkler på fjærer, men dette er vel ingen enkel sak å få godkjent? har da fått med meg at noen har byttet akslinger fra hilux og patrol, men hvordan er dette å få godkjent og hvilken fordel vil det være å bytte? har akslinger på handa.
har tenkt å fjærne glassfibertoppen å lage vegg så det blir en pickup. og sette på 2x3" rakrør opp av platten men hvordan blir dette godkjent og blir det en enkel sak?
har ikke all verdens med erfaring igjennom offroad men jobber som mekanikker så skruing er ikke noe problem
skjønner jeg kan være kravstor på spørsmålene men gidder ikke legge så mye tid i den om jeg blir stoppet og avskiltet da jeg vil gjøre en grundig jobb med en gang cool.gif alle svar blir motatt med stor takk!! biggrin.gif
p.s noen som har noen bilder med ideer som kan komme til nytte?

Edited by zukiola, 01 January 2010 - 22:52.

jai sovar ikke jai skror=D

#2 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 12:08

Heving og store hjul får du uansett ikke godkjent....
Så er du redd for å bli stoppa med bilen kan du skrinlegge prosjektet med en gang!!
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#3 zukiola

zukiola

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 14:29

syntes jeg hørtes meget rart ut da bla arctic trucks får store hjul og heving i vognkortet på bilene?? er jo ikke helt det samme da men må jo gå å få denne rockyen godkjent med store hjul og heving på noe vis?
jai sovar ikke jai skror=D

#4 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 20:22

Så lett er det ikke gitt. AT feks har brukt store summer på typegodkjenninger og papirer.
Sånne papirer eksisterer ikke til din bil, så derfor får du ikke godkjent noe som helst til den. De tider er forbi dessverre.
Ta heller en tlf til biltilsynet istedet for å synse og ta sjanser på å bygge noe du aldri får godkjent.
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN