Gå til innhold



Foto

Polaris XLT 600 med problemer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 21:11

En kjenning plages med en "midt på nitti tallet" xlt 600. Den går "greit" på høyt turtall, men på lavt turtall så skyter den og går ureint.

Forgasserne er sjekket, alle tre forgasserstemplene løfter likt, fordelingen til gasswirene er sjekket og er ok, forgasserne ser ut til og være ok. Membranene mellom forgasserne og sylinderne er sjekket, den ene hadde hull og ble byttet uten at det ble bedre av den grunn. Cdi boksen er i følge eieren byttet nylig. Noen her som har ideer om hva man bør sjekke nå eller hva det kan være. Scootern har vært inne i varmen så ingenting er frosent.

Attached Images

  • TZ56ZZXE1SZK2.jpg

Edited by Torgeir13, 09 February 2010 - 21:27.


#2 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 21:19

Spray med startgass rundt utgående aksling på veiva og rundt forgasserne. Om du får endring i turtallet har du lekasjen din dær. Du kan i tillegg sjekke den lille tappen som er i forbindelse med gasshåndtaket. Jeg hadde noe tull med min. Er en ekstra nødstopp sak. Kan gi slike symptomer du nevner.

#3 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 21:24

QUOTE(1911 @ 9 Feb 2010, 22:19) <{POST_SNAPBACK}>
Spray med startgass rundt utgående aksling på veiva og rundt forgasserne. Om du får endring i turtallet har du lekasjen din dær. Du kan i tillegg sjekke den lille tappen som er i forbindelse med gasshåndtaket. Jeg hadde noe tull med min. Er en ekstra nødstopp sak. Kan gi slike symptomer du nevner.


Startgass er forsøkt uten hell.
Bryteren på gassen er ok.

bakkedysa
dyse på flotør. flotøren stenger, men dysa lekker. dyse fra flotøren kan være slitt. (er vist et kjent problem på disse)
tennspole
coil
e foreslått. Noen flere...?

Edited by Torgeir13, 09 February 2010 - 22:33.


#4 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 21:45

Når du klemmer inn gassen helt vil du se en liten bryter (liten tapp ca 1 mm i diameter stikker ca3 m.m ut) på gasshåndtaket, den delen av håntaket som står fast.

#5 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 22:36

QUOTE(1911 @ 9 Feb 2010, 22:45) <{POST_SNAPBACK}>
Når du klemmer inn gassen helt vil du se en liten bryter (liten tapp ca 1 mm i diameter stikker ca3 m.m ut) på gasshåndtaket, den delen av håntaket som står fast.


Takk for svar. Bryteren er sjekket og er ok.

#6 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 23:01

Den skyter på alle tre sylinderne og smeller tilbake ut gjennom luftfilteret på alle tre forgasserne.

#7 tailspin

tailspin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 27 March 2010 - 20:38

Hadde et lignende problem på en storm 800. Nesten tett bensinfilter.
Ved full gass klarte den å pumpe nok til å holde fresen, men på lave turtall tok tettheten i filteret overhånd, og magret tilførselen slik at den spyttet og hostet ut luftfilterboksen.
Der jeg ikke kan kjøre er det ikke verdt å gjøre det heller...