Gå til innhold



Foto

Erfaringer med subaru forester


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 glalaks

glalaks

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 209 Innlegg:

Posted 07 March 2010 - 23:37

Vurderer å skaffe en 97-99 forester 2,0.

Noen som har positive og/eller negative erfaringer med disse?
Hva kan man vente i ærlig forbruk??

Blir takknemmlig for alle svar:)
Turbo-Terje :-)

#2 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 13 March 2010 - 08:53

QUOTE(glalaks @ 7 Mar 2010, 23:37) <{POST_SNAPBACK}>
Vurderer å skaffe en 97-99 forester 2,0.

Noen som har positive og/eller negative erfaringer med disse?
Hva kan man vente i ærlig forbruk??

Blir takknemmlig for alle svar:)


Hei, har en 99 s-turbo selv. Forbruk er høyt. oppgitt til rundt 1.4 på bykjøring. Jeg bruker iallefall rundt 40liter per uke ca.
Da kjører jeg ikke ekstremt mye heller.
97-02 modellene har sine svakheter. Hadde jeg sku kjøpt etter hva jeg vet nå så ville jeg gått for en 03 modell iallefall da de gjorde større forandringer med interiøret og design siden det er en ny generasjon.
hvis du absolutt skal ha en av den første generasjon så velg da en 01 iallefall så du kan bruke vanlig diagnose apperat hvis du nå sku få bruk for det. Subaru brukte ssm3 system istedenfor eobd inntil da.
Dette kan du sjekke på 01 modellene ved at alle pluggene har hver sin coil istedenfor en felles opp på motoren. Plugger er ikke så enkelt å skifte på disse bilene da det er en bokser motor. ellers er resten ganske greit. litt trangt. deler er svin dyre i norge så skal du ha noe orginal deler lønner det seg veldig å bestille fra usa eller england. Helst usa men hver obs på at usa har kun 2.5L boxer i sine forester utgaver.
Lykke til.
modellene går som dette.
SF: 97-02
SG: 03-08
SH:09-

Edited by elmy, 13 March 2010 - 08:54.


#3 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 13 March 2010 - 09:03

Et par ting til.
automat gir er jo fint å ha men hvis du liker awd systemet så velg da en subaru med manuelt gir da automaten er stortsett fwd inntil hjulspinn oppstår.
Radiatoren har plast topp så den vil ryke etter ca 10 år pluss minus. hjul lager er kjent for å være svak på den første generasjon iallefall.
På de amerikanske modellene så har å SF serien en svakhet ved at HG failure. (headgasket) Dette er dyrt å skifte ettersom det krever mye arbeid. Litt usikker på hvor mye av den typen feil det er på de europeiske utgavene.