Jump to content



Photo

Turbo 2.8 tdi


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 srydjord

srydjord

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 231 posts

Posted 19 July 2010 - 17:07

Turboen min har gått fløyten og jeg lurer da på om noen har noen gode forslag om hvor jeg kan finne en turbo som ikke blakker meg så hinsides.
Kansje jeg likegodt burde bytte hele motoren da det sikkert er en grunn til at turboen tok kvelden? Lurer litt på om det kan være høyt veivhustrykk som er årsaken.. motoren har gått snart 300k og begynner å bli noe sliten.
Noen som har turbo, motor, forslag til hvor jeg kan skaffe meg noe sånt og eventuelt har peiling på alternative motorer som kan brukes?
Bilen er en 1995 frontera 2,8tdi.
Takker for alle innspill. smile.gif
fronter 95, vw syncro typIII bus 90, King Cab Navarra 2003

#2 Ehoy

Ehoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 posts

Posted 21 September 2010 - 12:49

Ser det er en stund siden du la inn spørsmålet, men svarer likevel om du skulle ha nytte av det.

Jeg har samme problemet, ujevn hyling i turboen. Jeg tror mitt problem er lekke inløpsventiler. Jeg satte trykk på sylinderne mine gjennom glødeplugghullene da jeg skiftet ventiltetninger her i våres og da lakk det godt ut gjennom inntaket. Det er neppe bra for turboen å jobbe mot en sånn lekasje..

Jeg har bestilt en ny turbo fra et firma i Kina, Turboalta.com og det kosta meg under 3000 for enheten og frakt. Har fått sporingsnummer hos DHL, så nå sitter jeg bare og venter på at den skal leveres :-) Før jeg monterer så blir det å vippe av toppen og sjekke ventilene.

Motoren er en 2.8 tdi i en Frontera fra 1995 og har gått 170 000.