Jump to content



Photo

Jeep Arctic Winter Challenge 2011


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
192 replies to this topic

#1 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 posts

Posted 04 September 2010 - 20:56

Vi planlegger å gjenta suksessen med vintertreff. Datoen er ikke satt enda, men følg med i denne tråden, så kommer vi med oppdatteringer

Datoen er nå klar: 25. til 27. februar

Send påmelding så raskt som mulig til: troms@jeepclubnorway.no

Edited by C3, 04 January 2011 - 12:32.

Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#2 Navara08

Navara08

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 04 September 2010 - 20:59

yes smile.gif

#3 Mrgn84

Mrgn84

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 posts

Posted 04 September 2010 - 21:16

Denne skal jeg ikke gå glipp av!
Stål > Plast

#4 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 04 September 2010 - 22:19

Det ser vi fram til Svein! Æ skulle hat mæ noe som e litt lettere til vinterbruk... Va innom vekta i dag med Volvo'en å den va med 1/4 tank og tom jerry dunk 2775 kg! å da e dekkan tatt ut av bilen, kjettingene ute! Så hmmm noe må gjøres. E egentlig ikke så mye æ kan få plukka ut av bilen heller.

NB! JEG MINNER OM SIKKERHETS UTSTYRET SOM SKAL VÆRE MED. BRANNSLUKKER OG FØRSTEHJELPSUTSTYR.

Ellers så vil jeg også nevne at gode slepepunkter på bilen er bra å ha. Sjekke at batterier sitter godt fast. Ha mulighet til å få satt fast tunge løse gjenstander i bilen.

Edited by 1911, 10 January 2011 - 22:06.


#5 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 posts

Posted 05 September 2010 - 07:39

Denna ganen må æi vel få vært me æi å da tongue.gif

Vekt ja....skule likt å hatt min på vekta...tru hva den veier...
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#6 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 posts

Posted 05 September 2010 - 18:53

Det her frister å være med på... smile.gif Om ikke annet som fotograf...
Burde kansje være mulig med haik fra Tromsø..... whistle.gif

Lord.......
XL-7

#7 bajas

bajas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 192 posts

Posted 05 September 2010 - 21:57

QUOTE(JT @ 5 Sep 2010, 19:53) <{POST_SNAPBACK}>
Det her frister å være med på... smile.gif Om ikke annet som fotograf...
Burde kansje være mulig med haik fra Tromsø..... whistle.gif


Wohoo, liker at tråden starter knapt ei uke etter høst-treffet! wink.gif
Jeg er med!

Vekta er ikke noe å bry seg om, Tor Jørgen. Som meg, du veie vel heller ikkje så mye? wink.gif

"På tynn is er vi alle like sterk!"
81' Land Cruiser HJ60 TDIC

Pål

#8 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 posts

Posted 06 September 2010 - 22:08

Vi selger nå de populære "Jeep Arctic Challenge" bannerŽne.

Pris 150,- inkl porto

Bestilling innen 1. oktober til troms@jeepclubnorway.no
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#9 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 posts

Posted 07 September 2010 - 06:50

QUOTE(1911 @ 4 Sep 2010, 22:19) <{POST_SNAPBACK}>
Det ser vi fram til Svein! Æ skulle hat mæ noe som e litt lettere til vinterbruk... Va innom vekta i dag med Volvo'en å den va med 1/4 tank og tom jerry dunk 2775 kg! å da e dekkan tatt ut av bilen, kjettingene ute! Så hmmm noe må gjøres. E egentlig ikke så mye æ kan få plukka ut av bilen heller.



Vi kan bytte motor, da skulle vel begge bilene veie ca 1500 kg

Æ E ME TEL VINTERN biggrin.gif biggrin.gif

Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#10 wluneng

wluneng

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 posts

Posted 07 September 2010 - 14:33

QUOTE(1911 @ 4 Sep 2010, 23:19) <{POST_SNAPBACK}>
E egentlig ikke så mye æ kan få plukka ut av bilen heller.


Har ikke du et par (tunge) skillevegger som du kan fjerne? De må jo veie en del?
Med vennlig hilsen,
Willy Luneng

#11 FUBAR

FUBAR

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 posts

Posted 08 September 2010 - 00:55

æææ ska hiv mæ med..se om man får med brosjan oxo
Bea opplegg i fjor..fantastisk artig
Arctic-Trucks 4 Life
Don`t Do Drugz----Do 4x4

#12 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 08 September 2010 - 04:02

Vet jeg ikke har rett kjøretøy akkurat men har bestandig hatt lyst å vært med på noe sånt. sad.gif

Tru om jeg kan heve bilen 1" via heveblokker fra usa å få det godkjent....
Er vel liten sjans for det med de lovene her til lands.

Edited by elmy, 08 September 2010 - 04:11.


#13 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 08 September 2010 - 07:32

QUOTE(elmy @ 8 Sep 2010, 05:02) <{POST_SNAPBACK}>
Vet jeg ikke har rett kjøretøy akkurat men har bestandig hatt lyst å vært med på noe sånt. sad.gif

Tru om jeg kan heve bilen 1" via heveblokker fra usa å få det godkjent....
Er vel liten sjans for det med de lovene her til lands.


Det fine med JAC e at alle typer biler kan stille. Vi lager opplegg for di med light utstyr også. Du bruker ikke bilen hardere en du selv vil smile.gif . Så om du blir lei av å kjøre light kan du være med noen med gromt utstyr for å få litt mere action. Etter det stiller du med ny bil ved neste anledning biggrin.gif

#14 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 08 September 2010 - 07:37

QUOTE(wluneng @ 7 Sep 2010, 15:33) <{POST_SNAPBACK}>
Har ikke du et par (tunge) skillevegger som du kan fjerne? De må jo veie en del?


Den skilleveggen mellom fører og passasjer rommet e ikke aktuel å fjærne da æ har en del nødvendig strøm utstyr monert på den. Vekta e egentlig minimal på veggene også. Di har også en funksjon i forhold til å stive av om æ skulle være u-helgig å legge bilen på sia.

Det blir nok kjetting bruk på min til vintern, så da kommer æ mæ nok fram like vel tongue.gif Må bare tilpasse kjettingene til Michelin dekkene. Eller så kan det hende at æ plutselig detter over et lite lass med penger og kjøper et sett dekk til vinterbruk...

#15 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 posts

Posted 08 September 2010 - 07:45

QUOTE(1911 @ 8 Sep 2010, 08:37) <{POST_SNAPBACK}>
Den skilleveggen mellom fører og passasjer rommet e ikke aktuel å fjærne da æ har en del nødvendig strøm utstyr monert på den. Vekta e egentlig minimal på veggene også. Di har også en funksjon i forhold til å stive av om æ skulle være u-helgig å legge bilen på sia.

Det blir nok kjetting bruk på min til vintern, så da kommer æ mæ nok fram like vel tongue.gif Må bare tilpasse kjettingene til Michelin dekkene. Eller så kan det hende at æ plutselig detter over et lite lass med penger og kjøper et sett dekk til vinterbruk...



Du må være eneste mann som kan "plutselig detter over et lass med penger" i Norge.
Kor e d du går tur henne?
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#16 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 08 September 2010 - 07:59

QUOTE(1911 @ 8 Sep 2010, 08:32) <{POST_SNAPBACK}>
Det fine med JAC e at alle typer biler kan stille. Vi lager opplegg for di med light utstyr også. Du bruker ikke bilen hardere en du selv vil smile.gif . Så om du blir lei av å kjøre light kan du være med noen med gromt utstyr for å få litt mere action. Etter det stiller du med ny bil ved neste anledning biggrin.gif


Genialt bra det da.
Noe ny bil blir det nok ikke i nærmeste fremtid. Vil ha en LC men pga. dårlige utsikter i jobben min så er det jo ingen vits å ta opp et nytt bil lån bare for å finne ut at man ikke kan betale det.
Bilen er ikke helt standard men noe grom offroad rigg blir den aldri og den kommer aldri til å bli det så lenge man bor i Norge. (Pluss at det er feil type kjøretøy) Men har da litt bedre fjærer og ei fin 5mm aluminum plate under motoren. Noen gode AT dekk for all kjøring utenom vintern da.
Men jeg ser at man må visst ha noe utstyr med seg......brannslukker etc...
Noen info på dette noen plass?

Edited by elmy, 08 September 2010 - 08:02.


#17 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 08 September 2010 - 08:03

QUOTE(elmy @ 8 Sep 2010, 08:59) <{POST_SNAPBACK}>
Genialt bra det da.
Noe ny bil blir det nok ikke i nærmeste fremtid. Vil ha en LC men pga. dårlige utsikter i jobben min så er det jo ingen vits å ta opp et nytt bil lån bare for å finne ut at man ikke kan betale det.
Bilen er ikke helt standard men noe grom offroad rigg blir den aldri og den kommer aldri til å bli det så lenge man bor i Norge. Men har da litt bedre fjærer og ei fin 5mm aluminum plate under motoren. Noen gode AT dekk for all kjøring utenom vintern da.
Men jeg ser at man må visst ha noe utstyr med seg......brannslukker etc...
Noen info på dette noen plass?


Det bruker å nevnes i påmeldinga. Det du trenger av utstyr er en 2 kg brannslukker og påbudt førstehjelps utstyr i bilen. Et skikkelig slepetua og noen gode sjakler er heller ikke dumt. På bilen er det greit at det er noen skikkelige slepepunkter.

#18 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 08 September 2010 - 08:07

QUOTE(Harald Th @ 8 Sep 2010, 08:45) <{POST_SNAPBACK}>
Du må være eneste mann som kan "plutselig detter over et lass med penger" i Norge.
Kor e d du går tur henne?


Har aldri du funnet r a n s u t b y t t e i skogen noen gang whistle.gif

Skal ta meg en tlf å sjekke om det kan leveres et sett med nye typen Good Year MT/R i 315/75-16 til en fornuftig pris.

#19 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 08 September 2010 - 08:07

QUOTE(1911 @ 8 Sep 2010, 09:03) <{POST_SNAPBACK}>
Det bruker å nevnes i påmeldinga. Det du trenger av utstyr er en 2 kg brannslukker og påbudt førstehjelps utstyr i bilen. Et skikkelig slepetua og noen gode sjakler er heller ikke dumt. På bilen er det greit at det er noen skikkelige slepepunkter.


Har et par slepetau allerede i bilen (2.6t) og (4t) pluss gode startkabler og en eller annen form for førstehjelpsutstyr.
Når det gjelder de slepekrokene som står i fronten på bilen så er de litt medtatt. Dvs jeg har brukt bilen min til å slepe/rykke løs andre biler på vinteren så den på førersiden er ganske så skeiv atm tongue.gif
Men de er ikke de mest solide krokene. Litt tynt metall, så det var vel bare å vente seg.
Har også en 1000w inverter i bilen hvis det har noen hensikt og en liten kompressor som er ganske udugelig.
Pluss litt verktøy og multimeter og en scangauge 2 som er ubrukelig til min bil.

Edited by elmy, 08 September 2010 - 08:08.


#20 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 posts

Posted 08 September 2010 - 11:56

Subaru Forester du tenke å komme med? Litt lite bakkeklaring, men bedre 4trekksystem enn min trur eg... whistle.gif Ta med deg AT-dekkan så hiv du rundt i feltet. I hvertfall hvis dæm e nåkka breier enn vinterdekkan... På vintern treng du breie dekk og ei bunnplata å flyte på. Å god fart. tongue.gif

Veit ikke kor bra di slepefestan fremme vil være på en bil som heng på buken i tettpakka sne, hvis dæm e bøyd av å slepe laus veifarera... wacko.gif Men vi får deg laus!!
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere