Hei. Jeg har en 94mod, 1,6l Suzuki vitara. Jeg har byttet bremser etter pålegg på eu-kontroll, etter dette var gjort luftet jeg bremsene, dette hjelper ikke. Jeg luftet med motoren av, pedalen blir knallhard, jeg starter opp, pedalen forsvinner i bunn. Hva skjer, er det noen som kan hjelpe?
Jeg spurte på Suzuki RSA Drammen i dag om jeg måtte ha motoren i gang ved lufting, han svarte: "det tror jeg da ikke". Hva er det for noe? Mann jobbet på verkstedet og skulle ha kompetanse til å svare, maken til kundebehandling.
Er det noen der ute som veit hva jeg kan gjøre og om jeg må ha motoren i gang?
På forhånd takk.
Bremsesvikt ved oppstart.
Started by
Cowboy Transporter
, Oct 01 2010 17:45
2 replies to this topic
#1
Posted 01 October 2010 - 17:45
#2
Posted 01 October 2010 - 21:32
Jeg har alltid luftet bremsene med motoren av, mem jeg er ikke noe mekaniker! Holder du pedalen inne når du starter opp? Bremsekraftforsterkeren får jo vakum da. Har sinn virkning på pedalen det. Er den fortsatt lav etter oppsart? Hva skjer når du pumper? Luftet alle 4 hjulene?
#3
Posted 04 October 2010 - 09:40
du må ikkje ha motoren i gang. du får rikelig bremsevandring for å trykke ut luft uten motoren på.
det du kjenner når pedalen går inn når du starter, er at bremsekraftforstekreren fungerer. den trenger vacuum frå motoren og er derfor uvirksom uten motoren i gang så du kjenner ikkje effekten av den før motoren er i gang.
dersom du kan bygge opp en hardare pedal ved hjelp av pumping på den med motoren i gang derimot, bør du lufte meir/bedre.
Syns også at det er berre å forvente at RSA ikkje vil ta på seg noko som helst ansvar for at vi mekker på våre eigne bremser. Det er tross alt viktig for sikkerheit at en veit kva en gjer på når en skrur på slikt. Godt mulig at mannen bak skranken tenker at dersom nokon spør om motoren skal vere i gang for å lufte bremser er det en indikasjon på at nokon kan ha tatt seg vatn over hovudet.. (men her inne er ingen spørsmål for teite ) Bedre at du får vite korleis dette virker enn at du suser rundt med dårlig lufta bremser syns no eg.
det du kjenner når pedalen går inn når du starter, er at bremsekraftforstekreren fungerer. den trenger vacuum frå motoren og er derfor uvirksom uten motoren i gang så du kjenner ikkje effekten av den før motoren er i gang.
dersom du kan bygge opp en hardare pedal ved hjelp av pumping på den med motoren i gang derimot, bør du lufte meir/bedre.
Syns også at det er berre å forvente at RSA ikkje vil ta på seg noko som helst ansvar for at vi mekker på våre eigne bremser. Det er tross alt viktig for sikkerheit at en veit kva en gjer på når en skrur på slikt. Godt mulig at mannen bak skranken tenker at dersom nokon spør om motoren skal vere i gang for å lufte bremser er det en indikasjon på at nokon kan ha tatt seg vatn over hovudet.. (men her inne er ingen spørsmål for teite ) Bedre at du får vite korleis dette virker enn at du suser rundt med dårlig lufta bremser syns no eg.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost