Gå til innhold



Foto

Historikk


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 martkamm

martkamm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 06 October 2010 - 15:46

Hei
Jeg heter Kjell og har blitt den lykkelige eier, med forbehold, av en SJ 410, 1985 mod. Selger hadde ingen historikk på bilen og forrige eier ser ut til å være anonym. Jeg har navnet men finner ikke telefonnummer på vedkommende.
Bilen har regnr. KE 90852 og i 1995 hette eieren Ørnulf Hansen (navnet står skrevet i håndboken) med adresse Kirkenes. Samme år ble det utført en ganske omfattende reparasjon/oppgradering ved Kirkenes Motor.Det ble bl.a. satt inn bakseter og montert hardtop. Det hadde vært morro og kunne følge bilens ferd fra første eier og fram til nå.
Gode tips om hvor jeg kan få kjøpt deler mottas med takk. Jeg har prøvd anbefalingene på Suzuki hjemmesiden uten særlig hell. Jeg trenger i første omgang registerrem, toppdekselpakning og oljetrykkvakt. Hvis noen har ,eller kan fortelle meg dimensjonen på boltene,3stk, på flensen mellom manifold og grenrør, hadde det vært fint. Jeg trenger to bolter.

Etter hvert regner jeg med at jeg blir aktiv i Suzuki-, 4X4, miljøet.



#2 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 October 2010 - 22:31

Hei Kjell, Velkommen i klubben smile.gif

KE er vel i kongsbergtraktene? vil tru at dersom du ringer biltilsynet, spør etter registrering vil du få vite kven som var første registrerte eier. har ikkje budd på problem for meg å ringe dit i alle fall å få hjelp til saker og ting. Ellers kan det hende at suzukiforhandleren i Kongsberg (står kanskje i serviceheftet?) kan hjelpe deg. avogtil har en flaks og treffer på folk som ser poenget med å ha slik interresse som oss, men altfor ofte blir vi sett på som dei tullingane vi er..

Ellers fins det deler hos RSA Suzuki original, men yngre ferske folk bak disken der har ofte trøbbel med å finne fram til eldre biler desverre. Kan vere dei ikkje gidd å gå inn på gamlesystemet eller ikkje kan, men finner du tak i gamlingen på lageret så går det bedre.

fins deler som du nevner på mekonomen, bilxtra, en del motorservicefirma, og nettbutikker osv. ligger linker til slikt i linketråden, fleire av disse er sikkert ikkje utgått..
Ellers fins det plenty fine råbillige deler på ebay, spesielt i India, og ellers mange her på foruma som selger brukte.

tipper det er M10 på manifoldet ditt, kanskje fingjenger, men dette kan sikkert nokon med F10A motor svare på.. eg har 1300 smile.gif

Edited by yakuza, 06 October 2010 - 22:32.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3 martkamm

martkamm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 October 2010 - 12:03

QUOTE(yakuza @ 6 Oct 2010, 23:31) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Kjell, Velkommen i klubben smile.gif

KE er vel i kongsbergtraktene? vil tru at dersom du ringer biltilsynet, spør etter registrering vil du få vite kven som var første registrerte eier. har ikkje budd på problem for meg å ringe dit i alle fall å få hjelp til saker og ting. Ellers kan det hende at suzukiforhandleren i Kongsberg (står kanskje i serviceheftet?) kan hjelpe deg. avogtil har en flaks og treffer på folk som ser poenget med å ha slik interresse som oss, men altfor ofte blir vi sett på som dei tullingane vi er..

Ellers fins det deler hos RSA Suzuki original, men yngre ferske folk bak disken der har ofte trøbbel med å finne fram til eldre biler desverre. Kan vere dei ikkje gidd å gå inn på gamlesystemet eller ikkje kan, men finner du tak i gamlingen på lageret så går det bedre.

fins deler som du nevner på mekonomen, bilxtra, en del motorservicefirma, og nettbutikker osv. ligger linker til slikt i linketråden, fleire av disse er sikkert ikkje utgått..
Ellers fins det plenty fine råbillige deler på ebay, spesielt i India, og ellers mange her på foruma som selger brukte.

tipper det er M10 på manifoldet ditt, kanskje fingjenger, men dette kan sikkert nokon med F10A motor svare på.. eg har 1300 smile.gif



#4 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 18 November 2010 - 17:31

QUOTE(yakuza @ 6 Oct 2010, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
Ellers fins det deler hos RSA Suzuki original, men yngre ferske folk bak disken der har ofte trøbbel med å finne fram til eldre biler desverre. Kan vere dei ikkje gidd å gå inn på gamlesystemet eller ikkje kan, men finner du tak i gamlingen på lageret så går det bedre.

På Suzuki forhandleren i Hønefoss(Hønefoss Bil A/S) har de fått tak alt jeg noengang har trengt. Han bak disken er rundt 50+(gammel nok tongue.gif ) og er meget behjelpelig. det tar alt fra over natta hvis delene er på lageret i drammen, til 2-3 uker hvis de må bestille i fra Japan. Jeg har alltid fått det jeg skal ha og gjerne før enn forventet smile.gif Absolutt å anbefale smile.gif
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 18 November 2010 - 18:23

Send meg en epost på vidartoge att gmail.com så skal jeg finne historikk på den wink.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway