Jump to content



Photo

Isuzu Trooper 86 starter ikke


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 snyrrbukk

snyrrbukk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 posts

Posted 11 October 2010 - 21:10

Hei!

en kammerat av meg har kjøpt en Isuzu trooper bensin 1986 mod, fikk beskjed av tidligere eier at det var noen feil med bensinpumpen.
Fikk bilen hjem å den startet med den gamle pumpen 3-4 ganger å så forsvant slurpelyden og motoren døde, etter noen telefoner til noen lokale huggere viste det seg at det ikke var så lett å skaffe orginal, så han kjøpte en universal på biltema. byttet også filter og slanger i samme slengen.

bilen stod noen dager uten slangene (KONDENS?)
Monterte nye pumpen, filteret og slangene ( kan ha gjort dette feil)

Hører pumpen går, dog noe rar gange. det kommer bensin frem men hvilken mengde som skal komme er jeg usikker på ( det komme kun bensin når jeg drar på starteren)

Motoren tenner å går så vidt før den stopper, høres ut som om det kveles. hvis jeg så vidt kikker på gasspedalen dør den med en gang. å bruker jeg start gass går den bare til gassen er brukt opp.

noen som har noen råd? Erfaring? eller kanskje har lyst til å stoppe en tur innom larvik en dag å ta en kikk?

Edited by snyrrbukk, 12 October 2010 - 06:35.


#2 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 11 October 2010 - 21:32

Ignore. leste ikke alt
Kan en admin slette denne...

Edited by elmy, 11 October 2010 - 21:34.


#3 snyrrbukk

snyrrbukk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 posts

Posted 12 October 2010 - 06:33

QUOTE(elmy @ 11 Oct 2010, 22:32) <{POST_SNAPBACK}>
Ignore. leste ikke alt
Kan en admin slette denne...


Way?

#4 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 12 October 2010 - 07:01

QUOTE(snyrrbukk @ 12 Oct 2010, 07:33) <{POST_SNAPBACK}>
Way?



Fordi det eneste jeg tenkte var drivstoff filteret som kunne være tett men det virker som du har byttet det så det er nok ikke derfor.

#5 snyrrbukk

snyrrbukk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 posts

Posted 12 October 2010 - 10:08

QUOTE(elmy @ 12 Oct 2010, 08:01) <{POST_SNAPBACK}>
Fordi det eneste jeg tenkte var drivstoff filteret som kunne være tett men det virker som du har byttet det så det er nok ikke derfor.


Åja, det går bra! har byttet filteret. må være noe jeg har koplet feil på slangene, eller at pumpen gir for lite.

#6 dalbek

dalbek

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 173 posts

Posted 11 December 2010 - 01:19

Hei.
Vet ikke hvilken motor du har men jeg har en trooper med 2,6 injection.
Den dødde bensin pumpen i, kjøpt bensin pumpe fra Biltema og satte den i tanken.
Hadde samme symptomene som du nevner, jeg fikk kjørt en liten tur før den stoppet etter veien.
Bensin pumpen gikk men litt rart, ga bensin men ikke på langt nær nok trykk lengre.
Byttet pumpe 3 ganger med samme utfall, Biltema fikk igjen alle pumpene havarert.
Kjøpte pumpe på Ebay av seriøs selger med 5 års garanti på pumpen, bilen går den dag i dag 5 år senere.
Kjøp ALDRI bil deler på biltema, mye dårlig kvalitet på delene!!
Jeg er utdannet annlegs mekaniker og har litt erfaring bak det jeg sier, uten at jeg skal skryte på meg å være noen ekspert på alt. biggrin.gif
Litt mer beskrivelse av hva du har funnet ut hadde væer greit.
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....