Gå til innhold



Foto

Kald Opel Frontera 2,8


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 meitemarkus

meitemarkus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 23:40

Hei!

Har en 95 Frontera 2,8 som det er litt kluss med. For det første så er den veldig tungstartet om morgenen. Men kun om morgenen, når den har stått i mange timer. Hjelper lite og gløde flere ganger. Men den kommer tilslutt. Resten av dagen starter den som ei klokke med engang.

Det andre er at den går utrolig kald. Temp instrument ligger under den nederste streken eller på denne streken. ( og ja instrumentet fungerer). Jeg skiftet thermostat idag, men det hjalp lite. Radiator og motor er småvarm, men ikke varmt nok. Måtte kjøre hardt 10 minutter i dyp snø for å få tempen opp mot midten. Noen som har noen forslag? Skulle jo gjerne hatt +grader i varmeapparatet.

Det siste; hvor i he.... er jekken og hjulvinna?


Håper noen har litt erfaring med lignende.

#2 Ehoy

Ehoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 20 February 2011 - 21:33

Heisann, sikker på at du har rett termostat? Det skal visst være en spesiell type termostat som har et lokk nederst i tillegg til selve hovedventilen. Det selges visst en annen termostat som ligner til den 4jb1 motoren, men som altså ikke tetter som den skal og dermed så går motoren altfor kaldt.

En annen ting som gjør at bilen oppleves som kald inni er at den tar inn luft direkte i tillegg til gjennom varmeapparatet. Du kan velge på sideventilene mellom en innstilling som slipper fimbulvinteren rett inn i tillegg til en innstilling med et viftesymbol, som er litt varmere. Jeg fant egne inntak til det systemet i rommet der vindusviskermekanismen ligger. Skulle ikke forundre meg om spjeldmekanismen ikke er helt tett lenger og så lekker det inn kaldluft hele tiden i blanding med varmlufta. Tenkte jeg skulle prøve å blokkere de inntakene og se om det hjelper. Selv om min bil er helt greit varm, det bare skorter litt på varmen om det blir kaldere enn 25 minus på utsida :-)

Ellers så ligger hjulvinna og jekken inni seteputene til baksetet :-)



#3 Spectre

Spectre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 28 April 2011 - 17:16

Hei, har du prøvd og skifte pollen filteret? Det kan ha MYE å si når det gjelder temperaturen i kupèn. Skiftet på min bil pga den ikke bla varm før etter 30 min kjøring. Når jeg skiftet det ble den varm etter 7 - 10 min på tomgang smile.gif