Gå til innhold



Foto

Vitara 1.6 16v problem


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 mad1ass

mad1ass

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 11 January 2011 - 12:26

Skulle bytte motor på min 94 mod 1.6 16v og har en 95mod 1.6 16v som skulle inn, men det viser seg at innsprøytingsdelen og deler av ledningsnettet er forskjellig på de to motorene. dvs. ledningsnettet er likt fram til startmotor, dynamo og diverse følere helt til de siste ledningene som skal inn til innsprøytingen her er det 8 ledninger men på delemotoren (95mod) er det 10 eller 12 ledninger og selvfølgelig en helt annen plugg.. :S
Det er også forskjell på ledningene til fordeleren.
94mod er import..

Lurer på noen sitter på koblingskjema over ledningsnettet til disse motorene og hva de heter og hva er forskjellene på motorene ?
Er det noen som kan hjelpe meg slik at jeg kan få motor i suzukien? Vet du noe så rop ut!

#2 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 11 January 2011 - 19:58

kan du flytte over innsug og innsprut frå den eine til den andre?

fins endel info her: http://www.suzukiinfo.com

Motoren heiter G16B.


Dersom du legger ein smule meir info om deg sjøl i profilen din, blir det litt triveligare å hjelpe deg, og kanskje nokon her bur rett ved deg tilogmed smile.gif

Eg kan forresten vere interresert i å kjøpe den defekte motoren din, send meg en epost på arnfinn(a)melkebart.com

Edited by yakuza, 12 January 2011 - 15:40.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 January 2011 - 21:42

Den nye motoren har sannsynligvis coilen i fordelerhuset i stedet for ekstern coil som du hadde på den opprinnelige.

Det er flere ulike modeller av styringen til inj og om den du hadde var en importbil så er det ganske mange varianter å velge mellom.

Men fyll ut profilen din og legg inn en beskrivelse av kontaktene og fargen på ledningsnettet i kontakten så er det folk her som kan en god del om disse styringene og hvordan det skal kobles, men som Yakuza skrev så er det greit å vite hvem en har i andre enden. ;-)

Legg gjerne inn bilde av kontaktene og styringen du har.

#4 mad1ass

mad1ass

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 06 February 2011 - 22:50

Planen var å flytte innsug, eksos og fordeler over til den nye motoren, men innsprøytinga var full av "gjørme" (vann og olje) så jeg hadde håpet på å slippe å skru den fra hverandre for å rengjøre..

Det ble til at jeg gjorde dette alikevell. Har montert delemotoren og hadde oppstart forrige mandag=)

Meeen det viser seg at jeg har fått en ny feil.. Motoren lugger ved pådrag på under 2500rpm?

Akkurat som det er lekkasje på en vakumslange eller noe lignende, har sjekket og lett etter løse slanger eller ledninger som ikke er montert, har også prøvd med startgass for å se om det kan være falskluft..

Noen som har en ide om hva dette kan være?