vurderer veldig å kjøpe en suzuki sj. men hvor politlig er disse bilene og hva burde man se etter og betale for en god en.
er helt avhengi av at bilen er politlig, pleier de å være det. og er de bedre en en pajero eller burde jeg helle kjøpe den hvis jeg trenger en politlig bil ?
hvorfor kjøpe sj
Started by
røed
, Feb 22 2011 19:03
6 replies to this topic
#1
Posted 22 February 2011 - 19:03
#2
Posted 22 February 2011 - 21:23
QUOTE(røed @ 22 Feb 2011, 19:03) <{POST_SNAPBACK}>
vurderer veldig å kjøpe en suzuki sj. men hvor politlig er disse bilene og hva burde man se etter og betale for en god en.
er helt avhengi av at bilen er politlig, pleier de å være det. og er de bedre en en pajero eller burde jeg helle kjøpe den hvis jeg trenger en politlig bil ?
er helt avhengi av at bilen er politlig, pleier de å være det. og er de bedre en en pajero eller burde jeg helle kjøpe den hvis jeg trenger en politlig bil ?
Hei.
Har brukt SJ410 som pendle bil i 2 år. Kjørt 120km pr.dag. Den fungerte knirkefritt. Mitt intrykk er at de er ganske pålitelig. Rust er hovedproblem.
Men om du er på jakt etter komfort, så skal du ikke vurdere det engang. Men jeg syntes det er veldig komfortabelt å ha en kul bil som kommer seg fram når andre står fast Komfort kan med andre ord være relativt...
Har ingen erfaring med 413, så det må andre svare for.
Stian
Fis en bris...
#3
Posted 22 February 2011 - 23:34
QUOTE(Annnte @ 22 Feb 2011, 21:23) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Har brukt SJ410 som pendle bil i 2 år. Kjørt 120km pr.dag. Den fungerte knirkefritt. Mitt intrykk er at de er ganske pålitelig. Rust er hovedproblem.
Men om du er på jakt etter komfort, så skal du ikke vurdere det engang. Men jeg syntes det er veldig komfortabelt å ha en kul bil som kommer seg fram når andre står fast Komfort kan med andre ord være relativt...
Har ingen erfaring med 413, så det må andre svare for.
Stian
Har brukt SJ410 som pendle bil i 2 år. Kjørt 120km pr.dag. Den fungerte knirkefritt. Mitt intrykk er at de er ganske pålitelig. Rust er hovedproblem.
Men om du er på jakt etter komfort, så skal du ikke vurdere det engang. Men jeg syntes det er veldig komfortabelt å ha en kul bil som kommer seg fram når andre står fast Komfort kan med andre ord være relativt...
Har ingen erfaring med 413, så det må andre svare for.
Stian
det høres bra ut, at den er komfortabel er ikke så farlig, kjører ikke langt hvær dag men er avhengi av at den starter i -30. når det gjelder rust har jeg hatt boble i 2 år nå så rustsveising har jeg blitt ganske rutt på
#4
Posted 23 February 2011 - 08:14
QUOTE(røed @ 22 Feb 2011, 20:03) <{POST_SNAPBACK}>
vurderer veldig å kjøpe en suzuki sj. men hvor politlig er disse bilene og hva burde man se etter og betale for en god en.
er helt avhengi av at bilen er politlig, pleier de å være det. og er de bedre en en pajero eller burde jeg helle kjøpe den hvis jeg trenger en politlig bil ?
er helt avhengi av at bilen er politlig, pleier de å være det. og er de bedre en en pajero eller burde jeg helle kjøpe den hvis jeg trenger en politlig bil ?
Hvorfor kjøpe SJ
?
"Fordi du fortjener det"
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5
Posted 23 February 2011 - 21:12
QUOTE(Harald Th @ 23 Feb 2011, 08:14) <{POST_SNAPBACK}>
Hvorfor kjøpe SJ
?
"Fordi du fortjener det"
?
"Fordi du fortjener det"
jeg er ienig med deg jeg fortjener en:D men hva pleier å være det første som ryker på disse bilene? ser på en del biler på finn.no og nesten alle har med en motor pg en kirkasse som følger med i tilleg osv. pleier dette å bryte sammen ? ulyd i girkasa har jeg skjønt jeg bare skal ignorere etter som det komme med en gang når de var nye. og rust er letter en carbonfiber så det er bare bra
#6
Posted 23 February 2011 - 22:50
QUOTE(røed @ 23 Feb 2011, 21:12) <{POST_SNAPBACK}>
jeg er ienig med deg jeg fortjener en:D men hva pleier å være det første som ryker på disse bilene? ser på en del biler på finn.no og nesten alle har med en motor pg en kirkasse som følger med i tilleg osv. pleier dette å bryte sammen ? ulyd i girkasa har jeg skjønt jeg bare skal ignorere etter som det komme med en gang når de var nye. og rust er letter en carbonfiber så det er bare bra
eneste med 413, er at noen av forgasserne er et mareritt av og til pga. fusk, går ikke på tomgang, eller går på for høyt tomgang osv. disse motorene har også en tildens til å få skjørtebank. jeg har hatt endel 413 og har ikke hatt noe problem med de gasserne. de klakker litt, men da er det bare å skru opp volumet på CDspilleren.
410 er somoftest alldri noe problem sånn motor/gir messig. selv om de fleste 410 gasserne mine har kødda
uansett om det skulle klakke, tikke eller dunke så skal jeg ha SJ. GØY faktoren i disse bilene er uslåelige. vinterstid kommer de frem ovr alt i snøen, og sommerstid er jo cab'n lekker på stranda i sola
Edited by MOE413, 23 February 2011 - 22:53.
4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#7
Posted 24 February 2011 - 15:43
Hva som ryker først?
Ser vi bort fra Slitedeler....
Ingenting....
Alt er slitedeler på en SJ, bortsett fra ramma da....
Du kjører ikke SJ fordi du har lyst, men fordi det er en del av deg.
Enten elsker du det, ellers så hater du det...
Å kjøre SJ/LJ er ingen kompromi...!!!
Ser vi bort fra Slitedeler....
Ingenting....
Alt er slitedeler på en SJ, bortsett fra ramma da....
Du kjører ikke SJ fordi du har lyst, men fordi det er en del av deg.
Enten elsker du det, ellers så hater du det...
Å kjøre SJ/LJ er ingen kompromi...!!!
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway