Gå til innhold



Foto

Isuzu trooper 2,8 tdi motorbytte.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 morten 1

morten 1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 02 September 2011 - 14:28

Er det noen som vet om en må ut med girkassa når en skal ut med motoren på en 2,8tdi 1990 mod eller en annen lett metode .

#2 jfhojem

jfhojem

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 22 September 2011 - 13:26

QUOTE(morten 1 @ 2 Sep 2011, 14:28) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som vet om en må ut med girkassa når en skal ut med motoren på en 2,8tdi 1990 mod eller en annen lett metode .


Det er ingen lett metode for å bytte motor:) Da jeg byttet på min Opel Campo 2,5. Delte jeg girkasse og motor før jeg tok motoren ut og tok ut kassa under bilen. Tror det er lettere å lirke kassa på motoren enn omvendt. Hvis du har god løftehøyde og en skikkelig løftemekanisme ser jeg at de anbefaler å ta ut motor å girkasse i lag og og heise den inn i lag også (ja, det er mulig selv om det ikke ser slikt ut). Jeg skal love deg at det er mye lettere å sette på girkassen når motoren er ute enn det er når du ligger under bilen. Den kassa er vanvittig baktung.

Lykke til!

#3 trooper42

trooper42

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 09 October 2011 - 01:59

QUOTE(morten 1 @ 2 Sep 2011, 15:28) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som vet om en må ut med girkassa når en skal ut med motoren på en 2,8tdi 1990 mod eller en annen lett metode .

Om du ikke har bytta motor enda, kan jeg fortelle at jeg bytta motor i min trooper 2,8tdi, 1991 mod. lett, uten å ta ut girkassa.
plass nok. ville aldri tenkt på å ta ut girkassa.