Jump to content



Photo

Ssang yong Musso 1999


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Therje

Therje

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 posts

Posted 05 November 2011 - 15:35

Hei.

har et spm.

Når jeg kobler inn 4H eller 4L og kjøre i meget lav hastighet og svinger så er det som om bilen bremser "hogger" på fremhjulene , men i hastighet er ikke dette et problem eller vist hvjulene står beint . hva kan dette skyldes?


Mvh Therje

Edited by Therje, 05 November 2011 - 17:17.


#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 posts

Posted 05 November 2011 - 17:35

QUOTE(Therje @ 5 Nov 2011, 16:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

har et spm.

Når jeg kobler inn 4H eller 4L og kjøre i meget lav hastighet og svinger så er det som om bilen bremser "hogger" på fremhjulene , men i hastighet er ikke dette et problem eller vist hvjulene står beint . hva kan dette skyldes?


Mvh Therje



Går ut i fra at musson ikke har senterdiff, å da er det helt normalt.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 Mussomannen

Mussomannen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 posts

Posted 08 November 2011 - 19:38

QUOTE(Therje @ 5 Nov 2011, 16:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

har et spm.

Når jeg kobler inn 4H eller 4L og kjøre i meget lav hastighet og svinger så er det som om bilen bremser "hogger" på fremhjulene , men i hastighet er ikke dette et problem eller vist hvjulene står beint . hva kan dette skyldes?


Mvh Therje



Årsaken er stiv drivlinje....altså ingen senter diff. Helt normalt...Tut og kjør:)

#4 Therje

Therje

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 posts

Posted 01 December 2011 - 05:29

QUOTE(Mussomannen @ 8 Nov 2011, 19:38) <{POST_SNAPBACK}>
Årsaken er stiv drivlinje....altså ingen senter diff. Helt normalt...Tut og kjør:)



Forstod det ja , men takk for svaret smile.gif

#5 Mussomannen

Mussomannen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 posts

Posted 04 June 2012 - 09:52

Hei.

Det skyldes at det er stiv drivlinje på bilen. Dvs ingen senterdiff. Funker bra på vinterføre og i skauen, men du kjenner det godt i bilen på den måten du beskriver det med en gang hjulene har godt feste.

Mvh

Ernst Elde



QUOTE(Therje @ 5 Nov 2011, 16:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

har et spm.

Når jeg kobler inn 4H eller 4L og kjøre i meget lav hastighet og svinger så er det som om bilen bremser "hogger" på fremhjulene , men i hastighet er ikke dette et problem eller vist hvjulene står beint . hva kan dette skyldes?


Mvh Therje