Hei.
Vi skal gå til innkjøp av ny bil.
Sjefen peiler seg sakte og sikkert inn mot en 96' Mitsubishi L200.
Jeg mener dette er et dårlig kjøp, i forhold til en 1991-96 Toyota Hilux.
Vi kommer ikke til og bruke mer en 50.000.
Hva mener offroad norge er det beste valget?
Hilux eller L200
Started by
Bernt Rudolf
, Feb 12 2012 13:37
6 replies to this topic
#1
Posted 12 February 2012 - 13:37
- André Hovden
#2
Posted 12 February 2012 - 22:34
Toyota !
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#3
Posted 12 February 2012 - 22:44
Ville helt klart valgt Hilux (men er vel litt innhabil da jeg både kjører det selv, og jobber på Toyota).
Men drev selv et merkeuavhengig verksted i mange år, med reparasjoner bl.a. for det lokale marmorbruddet, og har gjort en del erfaringer derfra.
Marmorbruddet har forøvrig også kuttet ut alle andre merker, og kjører bare Toyota nå.
De sier det er det eneste som holder der.
Er vel ikke de helt store forskjellene på dem kvalitetsmessig og comfortmessig, men vil påstå Toyota ligger noen hakk forran på begge områder.
Har vært litt plunder med f.eks. frihjulsnav og opplagring av drivknuter i spindlene på Mitsubishiene (forekommer slitasje på opplagringene på Toyota også, men langt sjeldnere).
Har inntrykk av at Mitsubishiene ruster noe mere også (men Hiluxen er ikke laget av rustfritt stål den heller).
I tillegg har Toyota jevnt over mye rimeligere deler enn Mitsubishien, når man først skulle få behov for noe.
Den største fordelen med L200, er vel at du får en noe nyere bil for samme prisen, enn om du velger en Hilux.
Men det er jo også en grunn til at Hiluxen holder seg bedre i pris...
Dessuten, om bilen ikke skal brukes til den går av med døden, så vil man jo ved salg igjen normalt få bedre betalt for Hiluxen en L200'n.
Men drev selv et merkeuavhengig verksted i mange år, med reparasjoner bl.a. for det lokale marmorbruddet, og har gjort en del erfaringer derfra.
Marmorbruddet har forøvrig også kuttet ut alle andre merker, og kjører bare Toyota nå.
De sier det er det eneste som holder der.
Er vel ikke de helt store forskjellene på dem kvalitetsmessig og comfortmessig, men vil påstå Toyota ligger noen hakk forran på begge områder.
Har vært litt plunder med f.eks. frihjulsnav og opplagring av drivknuter i spindlene på Mitsubishiene (forekommer slitasje på opplagringene på Toyota også, men langt sjeldnere).
Har inntrykk av at Mitsubishiene ruster noe mere også (men Hiluxen er ikke laget av rustfritt stål den heller).
I tillegg har Toyota jevnt over mye rimeligere deler enn Mitsubishien, når man først skulle få behov for noe.
Den største fordelen med L200, er vel at du får en noe nyere bil for samme prisen, enn om du velger en Hilux.
Men det er jo også en grunn til at Hiluxen holder seg bedre i pris...
Dessuten, om bilen ikke skal brukes til den går av med døden, så vil man jo ved salg igjen normalt få bedre betalt for Hiluxen en L200'n.
Edited by RN46, 12 February 2012 - 22:47.
#4
Posted 12 February 2012 - 22:45
Jeg har hatt en -96 L200. Kjøp Toyota !
Stopper bare for tog og elefanter !
#5
Posted 12 February 2012 - 23:59
Mitsubishi har svakheter på girboks som ofte fører til overhalinger. Motortopper er også en gjenganger. Heldigvis finnes det rimelige deler til både girboks og topp, men surt når det sjer.
Jeg ville valgt en sitteplass i gulvet om holdbarhet var avgjørende,altså Toyota.
Jeg ville valgt en sitteplass i gulvet om holdbarhet var avgjørende,altså Toyota.
#6
Posted 13 February 2012 - 00:03
Hilux.
#7
Posted 13 February 2012 - 01:32
Da er jo saken avklart da! takk for svar! Jeg kommer tilbake til dere med bilder;)
- André Hovden