Jump to content



Photo

Enda en skiløper....


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 14 February 2012 - 18:05

Skiløper



#2 erikemil

erikemil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 posts

Posted 15 February 2012 - 12:59

Jaja enda en...

At folk ikke skal lære.

#3 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 posts

Posted 15 February 2012 - 13:05

en konsekvens av dette kan jo være utestengelse fra offroadmiljøet. slik at han ikke får kjøre f.eks i løypa i kongsberg

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#4 jonsa

jonsa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 posts

Posted 29 February 2012 - 17:11

Smart han nevner offroad banen på kongsberg til avisen som ikke er helt "lovlig" da....

#5 ballder

ballder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 363 posts

Posted 04 March 2012 - 22:52

QUOTE(jonsa @ 29 Feb 2012, 17:11) <{POST_SNAPBACK}>
Smart han nevner offroad banen på kongsberg til avisen som ikke er helt "lovlig" da....



Omtrent like smart som at nettopp DU offentliggjør det på et åpent forum..




Han skal vel forøvrig være glad med noen får riper, og ikke bulker og knuste ruter i tillegg.
CBR 600F 95.

Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.

#6 Robin l

Robin l

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 05 May 2012 - 16:21

en bil i skiløypene er like irriterende som rulleski langs veiene!

å det politiet sier med ubrøyta vei er utmark er forskjellig fra hvor du er henne! jeg sporte politiet når de var å luftet hundene om jeg kunne kjøre opp på fjellet på vinteren (går vei der om sommeren) å da sa de at så lenge jeg holdt meg på veien og ikke utenfor så måtte jeg bare kjøre opp vist jeg kom meg da!



#7 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 posts

Posted 05 May 2012 - 21:53

HEHE, ikke alle politifolk som kjenner alle lover og regler nei....
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#8 Robin l

Robin l

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 05 May 2012 - 23:09

QUOTE(HardKåre @ 5 May 2012, 22:53) <{POST_SNAPBACK}>
HEHE, ikke alle politifolk som kjenner alle lover og regler nei....


ja det må være det eineste fornuftinge politiet i mo i rana har sakt!

#9 Gravel Seeker

Gravel Seeker

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 posts

Posted 06 May 2012 - 09:29

QUOTE(Robin l @ 5 May 2012, 17:21) <{POST_SNAPBACK}>
en bil i skiløypene er like irriterende som rulleski langs veiene!

å det politiet sier med ubrøyta vei er utmark er forskjellig fra hvor du er henne! jeg sporte politiet når de var å luftet hundene om jeg kunne kjøre opp på fjellet på vinteren (går vei der om sommeren) å da sa de at så lenge jeg holdt meg på veien og ikke utenfor så måtte jeg bare kjøre opp vist jeg kom meg da!

Prøv å gjett hvor langt du kommer med det som forsvar om du noen gang havner i den situasjonen så du må forsvare deg i en norsk rett....

QUOTE(HardKåre @ 5 May 2012, 22:53) <{POST_SNAPBACK}>
HEHE, ikke alle politifolk som kjenner alle lover og regler nei....

På vårt årlige 4-dagers MC treff for noen år siden, inviterte vi den lokale lensmannen til "riders meeting" første morgen. Dette var for bl.a å prøve å vise at vi i tillegg til å legge igjen mangfoldige tusenlapper til handelstanden i bygda, ikke er farlige og at vi respekterer de som har postadresse der. I tillegg til å bidra med innsikt i hva som regnes som kjøring i utmark (en liten gjeng ble anmeldt av noen turgåere året før).

Lensmannsbetjenten svarte villig vekk på alle mulig spørsmål fra de ca 130 fremøtte offroad entusiastene og det kokte ned til at det lokale politiets tolkning av utmark var om du kunne kjøre en normal VW Passat stasjonsvogn der eller ikke. med andre ord ikke særlig ulent. Så etter denne dag stoper vi alltid ved inngangen til en morsom vei å spør hverandre om vi ville kjørt en Passat stasjonsvogn inn der. Svaret er stort sett alltid "Ja" og ofte med tilleggs kommentaren "- men ikke min egen"

Edited by Gravel Seeker, 06 May 2012 - 09:30.


#10 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 posts

Posted 06 May 2012 - 10:37

Bare for at det ikke skal være rom for tvil:
http://www.regjering....html?id=278805
QUOTE
Videre anses veg som ikke er brøytet for kjøring med bil som utmark, jf. lovens § 2 tredje ledd annet punktum. Bakgrunnen for bestemmelsen er bl.a. at et stort omfang av norske veger er ubrøytet og dermed ubenyttet store deler av året. Å åpne for kjøring med snøscooter på ubrøytede veger ville innebære en omfattende økning av motorferdselen. Dessuten ville ferdselen skje i en periode av året hvor dyrelivet er særlig sårbart og for en stor del i områder som ellers bare i liten grad ville blitt forstyrret i vintersesongen. Ubrøytede veger går i ett med terrenget omkring, noe som vil gjøre det praktisk vanskelig å hindre kjøring utenfor vegen.

Snøbrøyting av veger rammes ikke av motorferdselloven. Brøyting rammes heller ikke dersom vegen har ligget gjensnødd hele vinteren og brøytes opp f.eks. til påske. Avgjørelsen av om en veg må anses å være ubrøytet, vil avhenge av en konkret vurdering i det enkelte tilfellet.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere